چالش های مدیران بازاریابی دیجیتال

boomrun_platform 4 ماه پیش

چالش‌های زیادی برای این مدیران وجود داره؛ که اگه با آگاهی و دانش به استقبالشون برن، پیشرفت‌های زیادی براشون حاصل میشه. در اینجا چالش های دیجیتال مارکتینگ رو بررسی می‌کنیم. با پلتفرم دیجیتال مارکتینگ بومران همراه باشید.

چالش مدیران دیجیتال مارکتینگ

نیاز مشتری به وب سایت

مشتریانی وجود دارند که نیاز به طراحی سایت دارند. وقتی صحبت از سایت میشه، اکثر اونها دیده شدن سایتشون در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها رو نادیده می‌گیرن. به همین دلیل با بودجه‌ای محدودتر درخواست طراحی سایت می‌دهند. این مشتریان به از دست دادن کاربران خود که با تبلت و گوشی هوشمند می‌خواهند سایتشان را ببینند، فکر نکرده‌اند. به همین دلیل یکی از چالش‌های اساسی دیجیتال مارکترها متقاعد کردن مشتریان برای انجام سرمایه‌گذاری بیشتر است. چرا که لازم است سایتی با عملکرد مناسبتر داشته باشند. در سایت فریلسری دورکار بومران به این موارد اشاره شده است.

 افزایش سرمایه بازاریابی رسانه‌های تعاملی

تجربه نشون داده که بازدهی بالای کمپین به طور مستقیم با بودجه بازاریابی دیجیتال ارتباط داره. زمانی که سرمایه بیشتری برای این کار گذاشته میشه، بیشترین تأثیر رو هم از کمپین خود میگیرن.

تولید محتوا مناسب با نیاز مخاطب در شبکه‌های اجتماعی

این روزها موجی از شبکه‌های اجتماعی راه افتاده، که اگه بخوایم درگیر همه‌ی اونها بشیم از اصل موضوع عقب میفتیم! خیلی از افراد، کلی وقت و هزینه صرف میکنن تا در تمام این شبکه‌ها حضور داشته باشند. اما بهتره چند شبکه که مورد نیازتون هست رو انتخاب کنید و در اونها به صورت موثر فعالیت داشته باشید.

برای جستجو  موقعیت فریلنسری در سایت انجام پروژه بومران عضو شوید.

 به روز بودن سیستم کاری با فناوری‌های جدید

اگر به دنبال اهداف بزرگی هستید باید با بهترین و به روزترین ابزارها به سمتش برید. در یک سیستم و کار گروهی هم لازمه که تمامی اعضا با این ابزارهای جدید آشنایی داشته باشن. اینگونه به بهترین عملکرد در سیستم خود می‌رسید.

 جمع‌آوری تیم حرفه‌ای 

کار دیجیتال مارکتینگ با کمک تیمی به پیش میره که هر یک از اعضاش در حرفه خودشون تخصص دارن. لازمه کار برای یک همکاری سازنده فراهم کردن یک محیط دوستانه است. محیطی که افراد بتونن در اون ایده‌های جدید بدن و به یکدیگر کمک کنن. همچنین با مشتریان ارتباط برقرار کنن و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنن.

برای مدیریت تیم هم لازمه که نقشه‌های راه تهیه بشه. اینجوری وظایف و اولویت‌ها مشخص می‌شه.

در نهایت هم در یک جدول زمانی به برنامه‌ای منظم تبدیل میشه.

برای بهرهمندی از بهترین مشاور بازاریابی آنلاین با ما تماس حاصل نمایید.

معیارهای دیجیتالی مناسب

استفاده موثر و قابل اندازه‌گیری از دیجیتال مارکتینگ، برای اهداف اصلی شرکت‌ها چالش مهم و بزرگ به شمار میره.

برای این کار لازمه معیارهای دیجیتالی مناسبی برای ردیابی دستیابی به اهداف و بهینه‌سازی اقدامات انتخاب بشه. حساسیت این چالش هم در اینه که امروزه مشتریان نقش بیشتری رو در ارزیابی فعالیت شرکت‌ها ایفا می‌کنند. بنابر این باید معیارهایی انتخاب بشه که رفتار مشتریان رو مد نظر قرار بده.

اینگونه به جای حضور سطحی در تمامی رسانه‌های اجتماعی، در چند رسانه پر قدرتتر ظاهر می‌شوید.
 

 تاثیر مناسب برای تغییرات درست

بازاریابی دیجیتالی هنوز جدید، پیچیده و گاهاً ترسناک به نظر میرسه! برای دیجیتال مارکتینگ، فرآیندها و کارکردهای زیادی در نظر گرفته میشه.

به همین دلیل تغییرات بر اساس نیاز شرکت و اهداف اون، اتفاقی غیر قابل اجتنابه. انجام چنین تغییراتی معمولاً بسیار دشواره. شما باید همواره انگیزه‌ها، تاثیرات روانشناسی، اولویت‌ها و فرایندهای کاری رو در نظر بگیرید؛ تا بفهمید برای بهترین و بیشترین تاثیرگذاری روی کاربران و مخاطبان، باید چه مسیری رو انتخاب کنید.(و حتی بعضاً مسیر جدیدی رو طراحی کنید) 

 پیاده‌سازی استراتژی بلند مدت

امروزه بزرگترین چالشی که با اون روبرو هستیم، تحمل فشار ناشی از پیشرفت‌های تکنولوژیکی نیست! بلکه ابزارهای جدیدی ست که برای هر چه سریعتر انجام شدن کار، طراحی شدند.

در چنین شرایطی سرعت و رسیدن به نتیجه، نسبت به فرآیند و تمرکز بر روند پیشرفت ارجحیت پیدا می‌کنه؛ فشار برای رسیدن به نتیجه زیاد میشه و اجرای فرآیند و تحلیل درست بودن مسیر به درستی انجام نمیشه. به همین دلیل متقاعد کردن مشتریان برای پیاده سازی استراتژی بلند مدت، سختتر و دشوارتر شده.

برای نتیجه‌گیری درست، لازمه یک استراتژی بلند مدت داشته باشید و دائما داده‌های خود رو تجزیه و تحلیل کنید.

 

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید