پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

مدیریت ارتباط با مشتری

boomrun_platform 3 سال پیش

مدیریت ارتباط با مشتری CRM یا به شما کمک می‌کند مشتریان جدید جذب کنید و آن‌ها را گسترش دهید.

می‌توان گفت مهمترین قسمت CRM تلاشی هدفمند برای نگه داشتن مشتریان است.

به طور کل هدف هر کسب‌وکاری، ایجاد و نگه داشتن مشتری است. این دقیقاً همان چیزی است که به آن CRM گفته می‌شود اما تعاریف متفاوت دیگری هم وجود دارد.پلتفرم فریلنسری دیجیتال مارکتینگ  بومران آنها را شرح میدهد.

8db3183b.jpg

 

انواع CRM

به طور کل 4 نوع مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد که به قرار زیر است: 

CRM استراتژیک

برای موفقیت در بازار باید بتوانید همواره مشتری جذب کنید و مشتریان فعلی خود را حفظ کنید.

در این نوع مدیریت ارتباط با مشتری، به طور استراتژیک اهداف سازمانی خود را در راستای مشتری مداری شکل می‌دهید.

اینگونه تمامی فرایندها و فرهنگ سازمانی شما بر مدار رفتار صحیح در جهت رضایت مشتری شکل می‌گیرد.

.در سایت فریلنسری دورکار بومران میتوانید پروژه دریافت کنید.

CRM عملیاتی

این نوع از مدیریت ارتباط با مشتری بیشتر بر محوریت نرم‌افزار CRM است.

در واقع تمام خدماتی که یک سازمان به مشتری ارائه می‌دهد را باید مدیریت کرد و پاسخ گفت. خدماتی از جمله فرایندهای بازاریابی، فروش و ارائه خدمات پس از فروش. بعنوان مثال باید زمانی که مشتری برای دریافت خدمات پس از فروش به شرکت شما تماس می‌گیرد باید چگونه پاسخ درستی به آن داد.

همچنین باید بتوانید حجم زیاد مشتریان خود را مدیریت کنید و هر یک پاسخ مناسب را ارائه دهید.برای بهترین مشاور بازاریابی دیجیتال میتوانید از بومران کمک بخواهید.

CRM تحلیلی

در طول فرایند ارتباط با مشتریان، اطلاعاتی به دست می‌آید که با ساماندهی و تحلیل آن‌ها نتایج ارزشمندی برای کسب‌وکار به دست می‌آید. این اطلاعات در تصمیم‌گیری‌های فرایندی و استراتژیک سازمانی شما می‌توانند مفید باشند. اینگونه شما متوجه می‌شوید که روی کدام محصولات خود تمرکز بیشتری داشته باشید؛ و به طور کل به کدامین سمت سازمان خود را هدایت کنید.

CRM تعاملی

با استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری می‌توانید، بازخوردهای مثبت و منفی مشتریان خود را دریافت کنید.

کانال‌های ارتباطی خود را با مشتریانتان تقویت کنید و از این طریق به تاثیرگذاری خود بر مشتریانتان بیفزایید.

وب‌سایت شما، ایمیل، شماره تماس و سایر اطلاعات اینچنینی می‌توانند مجرای تعامل شما با کاربرانتان باشند.در سایت انجام پروژه بومران نیز به این موارد اشاره میشود.

اهداف CRM

تمامی کسب‌وکارها با مشتریانی سر و کار دارند که مدیریت آن‌ها در تعداد کم توسط نیروها قابل انجام است.

اما برای کسب‌وکارها و شرکت‌های بزرگ تا زمانی که سازوکار اصولی ارتباط با مشتریان برقرار نباشد، این مهم به سختی میسر می‌شود.

شما باید مشتریان خود را بشناسید، پاسخ نیازهای آن‌ها را به درستی و سریعاً بدهید، در صورت اتمام قرارداد یا ارائه خدماتتان ارتباط خود را با آن‌ها نگه دارید.

البته می‌توان برای موارد پیشرفته‌تری هم برنامه‌ریزی کرد از جمله:

  • به خاطر نگه داشتن تولد مشتریان و تبریک به آن‌ها،
  • ارائه تخفیف‌های ویژه بر اساس نیازشان
0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید