پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

تبلیغات تلفن همراه در دیجیتال مارکتینگ

boomrun_platform 3 سال پیش

با افزوده شدن قابلیت فیلم برداری به تلفن همراه، این وسیله می تواند نقش مهمی را در برنامه های تبلیغاتی شما ایفا کند. برای موفقیت در گروه تبلیغاتی موبایل، باید با ویژگی های این وسیله آشنا باشید و از آنها برای برنامه های تبلیغاتی خود بهره ببرید. با پلتفرم فریلنسری دیجیتال مارکتینگ  بومران همراه باشید.

ویژگیهای تبلیغات تلفن همراه 

دستاوردهای شما از تبلیغات موبایل وابسته به اهداف و مخاطبانتان می تواند متفاوت باشد. معمولا شما مخاطبانتان را از طریق جستجوهای اینترنتی شناسایی می کنید . به همین علت انتخاب کلمات کلیدی کوتاه شانس دیده شدن کسب و کار شما را در نتایج جستجوهای موبایلی مرتبط بیشتر می کند.

انتخاب کلمات کلیدی کوتاه

به یاد داشته باشید که افراد معمولا در جستجوهای موبایلی به دنبال دریافت خدمات سریع و آسان هستند. بنابراین  از جستجوی جزئیات و تایپ عبارات بلند پرهیز می کنند. همچنین شما می توانید تبلیغات خود را برای افرادی که وب سایت شما را با تلفن همراه جستجو می کنند نمایش دهید. این تبلیغات در فرمت‌های مختلف بر روی وب‌سایت‌های سازگار با موبایل نمایش داده می شوند.

از آنجایی که ساختار تبلیغات موبایلی کوتاه در نظر گرفته شده است. باید با عباراتی واضح کاربران را به برقراری ارتباط با کسب و کارتان دعوت کنید.

شما می توانید تبلیغات خود را بر روی اپلیکیشن های تلفن همراه قرار دهید برای مثال اگر می خواهید افراد بیشتری از خدمات شما در یک منطقه ی جغرافیایی مشخص با خبر شوند می توانید از اپلیکیشن های پرکاربرد برای تبلیغ کمک بگیرید.یا در سایت فریلنسری دورکار بومران عضو شوید.

ابعاد مناسب

به یاد داشته باشید که همه ی دستگاه‌های تلفن همراه شبیه به هم نیستند پس لازم است تبلیغات خود را به گونه ای طراحی کنید که در انواع گوشی‌های تلفن همراه با کیفیت خوب نمایش داده شوند.

حاوی اطلاعات کاربردی

برای داشتن یک تبلیغ خوب باید از عبارات واضح و کوتاه برای انتقال پیام استفاده کنید. در هر تبلیغ بخشی با عنوان افزونه ی تبلیغ، وجود دارد. در این بخش نحوه‌ی برقراری ارتباط با شما برای کاربر تعیین می‌شود و می‌تواند شامل دسترسی افراد به آدرس و یا شماره تماس شما باشد. همه‌ی این ویژگی‌ها باید در انواع تلفن‌های همراه به خوبی نمایش داده شوند و قابل دسترسی باشند.

به یاد داشته باشیدکه امروزه افراد بیشتر از هر وسیله ی دیگری از گوشی‌های تلفن همراه خود استفاده می کنند. بنابراین ضرورت استفاده از قابلیت‌های این وسیله بر هیچکس پوشید نیست. شما می توانید ازطریق تبلیغات بر روی نتایج جستجو، وب سایت‌های دیگر، شبکه‌های اجتماعی و یا اپلیکیشن‌های پرکاربرد با کاربران موبایل ارتباط برقرار کنید.در سایت انجام پروژه میتوانید تبلیغات موبایل انجام دهید.

 تبلیغات موبایل در گروه تبلیغاتی 

موبایل فرندلی بودن وب سایت 

تبلیغات موبایل می‌تواند بسیاری از اهداف کسب و کار شما را پوشش دهد. اما قبل از تمرکز بر ساختار این تبلیغات باید وب سایت خود را با تلفن همراه سازگار کنید.

ویژگی‌هایی از قبیل سرعت بالای بارگذاری و قابلیت نمایش وب سایت در انواع مختلف گوشی‌های همراه، استفاده از وب سایت شما را برای کاربران جذاب می کند. به یاد داشته باشید که وب سایت پایگاه اصلی شما در فضای مجازی به شمار می رود. تمام تلاش‌های تبلیغاتی  به بازدید بیشتر از وب سایت شما منجر خواهد شد. اگر قبلا برای سازگاری وب سایتتان با موبایل اقدامی نکرده باشید، تلاش‌های شما بی نتیجه خواهد ماند.

رای بهترین مشاور بازاریابی دیجیتال با بومران در ارتباط باشید.
 

انتخاب کلمات کلیدی مناسب تبلیغات

مانند سایر گروه‌های تبلیغاتی، برای گروه تبلیغاتی موبایل نیز باید کلمات کلیدی مناسب درنظر بگیرید . تمام اصولی که برای انتخاب کلمات کلیدی در درس‌ هشتم به آن اشاره کردیم  را به کار بگیرید. تنها نکته ی مهم اینکه کاربران موبایل از عبارات کوتاه‌تری برای جستجو استفاده می‌کنند بنابراین، کلمات کلیدی‌ای را انتخاب کنید که واضح، کوتاه و ساده باشند.

برای مثال کاربرانی که از طریق لپ تاب برای خدمات لوله بازکنی جستجو می کنند، ازعبارتی مانند لوله بازکنی در اکباتان برای جستجو استفاده می‌کنند. این درحالیست که کاربران موبایل بیشترعباراتی مانند باز کردن لوله یا بازکردن سینک را به کار می‌برند.

 با استفاده ازاین وب سایت ها می توانید با وارد کردن کلمه ی کلیدی مورد نظر میزان استفاده ی کاربران موبایل را از این عبارت در جستجو های آنها نسبت به کل جستجو های انجام شده مشاهده کنید. بنابراین می توانید از میان کلمات و عبارت کلیدی مورد نظرتان آنهایی را که بیشتر توسط کاربران موبایل به کار می روند، انتخاب کنید.

در جستجوهای موبایل افراد معمولا به دنبال دسترسی آسان و سریع به خدمات خاصی هستند. کاربران تلفن همراه کمتر برای بررسی یک موضوع یا جمع آوری اطلاعات جستجو می‌کنند. بنابراین تبلیغات موبایل باید بیشتر بر اساس خدمات ارائه شده نوشته شوند. 

 تبلیغ در معرض دید کاربران تلفن همراه 

هنگامی که تبلیغی را برای تلفن همراه می‌نویسید باید از دیده شدن آن توسط کاربران تلفن همراه مطمئن شوید. شاید این جمله بدیهی به نظر برسد اما در عمل رعایت چنین نکاتی برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب بسیار مهم است.

موتور های جستجو مانند Google یا Bing تبلیغاتی را مخصوص تلفن همراه در نظر گرفته‌اند. با استفاده از این امکانات شما می توانید تبلیغاتی را صرفا برای کاربران تلفن همراه ایجاد کنید . از این طریق میزان بودجه صرف شده برای کاربران تلفن همراه مشخص می شود و این می تواند به مدیریت هزینه‌های شما کمک کند. از طرفی چون سلیقه‌ی کاربران تلفن همراه با کاربران کامپیوتر متفاوت است، تبلیغات نوشته شده تنها برای یک گروه خاص مناسب بوده و باید به دست آنها برسد.

ارزیابی عملکرد تبلیغات 

با  اطلاعاتی که تا کنون بدست آورده اید می‌توانید یک گروه تبلیغاتی فعال برای تبلیغات تلفن همراه ایجاد کنید. فرض کنید در بررسی‌ها و تجزیه تحلیل‌های انجام شده کاربران موبایل 10 درصد کمتر از سایر کاربران فرم‌های تماس با شما را پر کرده اند. برای رفع این مشکل می توانید از امکاناتی تحت عنوان تنظیم پیشنهاد استفاده کنید. شما می توانید هزینه ی پیشنهادی خود را برای نمایش تبلیغات موبایل 10 درصد کمتر در نظر بگیرید. به این ترتیب بودجه‌ی تبلیغاتی شما هوشمندانه تر هزینه می‌شود.

تبلیغات با استفاده از اپلیکیشن‌ها

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد تلفن‌های همراه استفاده از ویژگی‌های اپلیکیشن‌ها است. شما می توانید از این ویژگی‌ها برای تبلیغات خود استفاده کنید.  تبلیغات قرار داده شده  بر روی اپلیکیشن‌ها محدودیت‌های وب سایت‌ها را ندارند. برای اینکه با کارایی‌های این اپلیکیشن ها بیشتر آشنا شوید به مثال زیر توجه کنید.

. همانطوری که می توانید کاربرانی را که از وب سایت های مرتبط با کسب و کار شما بازدید کرده اند ، بشناسید و تبلیغات خود را برای آنها ارسال کنید. می توانید اپلیکیشن‌های مرتبط با کسب و کار خود را نیز بشناسید و تبلیغات خود را بر روی آنها قرار دهید.

وقتی افراد از این اپلیکیشن‌ها استفاده می کنند تبلیغ شما برای آنها نمایش داده می شود . از این طریق می توانید به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه ی خود دسترسی پیدا کنید و کسب و کر خود را به آنها معرفی کنید.

نمایش تبلیغات در گوشی‌های تلفن همراه به سرعت گسترش یافته است. این تبلیغات به عنوان نوعی جدیدی از صفحات فرود شناخته می شوند. شبکه‌های متعددی برای تبلیغات موبایل وجود دارند. Googe ads و inMobi  نمونه هایی از این شبکه ها هستند.

استراتژی های آنلاینی که درآها استفاده از ظرفیت های تلفن همراه در نظر گرفته نشده باشد کامل نیستند. چرا که موبایل بخش مهمی از زندگی روزمره مردم را در برمی گیرد و با نادیده گرفتن این وسیله و امکانات آن موقعیت‌های زیادی را از دست خواهید داد.

از طرفی شما به سادگی می توانید انواع مختلفی از تبلیغات را در تبلیغات تلفن همراه به کار ببرید و کارایی  

 گروه تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی 

در درس‌های گذشته به اهمیت شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی آنلاین اشاره کردیم. به کمک بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما می توانید به همه ی اهداف خود دست پیدا کنید.

در این درس می خواهیم به اهمیت تلفن همراه در بازاریابی شبکه های اجتماعی بپردازیم. درادامه خواهیم گفت که چگونه یک گروه تبلیغاتی برای کاربرد شبکه‌های اجتماعی موبایل ایجاد کنیم. و راهکارهای موفقیت این گروه‌ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

فعالیت در یک شبکه ی اجتماعی

شبکه های اجتماعی با اهداف متفاوتی ایجاد شده اند . برای مثال افزایش ارتباط بین اشخاص ، به اشتراک گذاری محتوا و یا ایجاد شبکه ی تخصصی در یک حوزه ی مشخص می‌تواند از جمله‌ی این اهداف باشد. پس از شناخت هدف ایجاد شبکه های اجتماعی مختلف و مخاطبان آنها ، باید مناسب ترین آنها را برای حضور خود انتخاب کنید.

انتخاب درست مخاطبان هدف 

شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توئیتر و لینکدین گزینه‌هایی را به شما پیشنهاد می دهند. با انتخاب این گزینه‌ها شما به گروه خاصی از مخاطبان دسترسی پیدا  خواهید کرد و تبلیغات شما برای این گروه نمایش داده می‌شود.

ایجاد تبلیغات با توجه به ویژگی های تلفن همراه

افراد بیشتر حساب‌های کاربری خود را در شبکه های اجتماعی از طریق موبایل بررسی می‌کنند. بنابراین شما باید تبلیغات خود را برای نمایش در تلفن همراه بهینه سازی کنید.

همچنین شما می توانید افراد را بر اساس علاقه مندی‌ها ، فعالیت‌ها و صفحاتی که دنبال می کنند، دسته بندی کنید. بر این اساس می‌توانید افرادی را که بیشتر با کسب و کار شما مرتبط هستند را پیدا کنید.

. در قدم بعدی شما باید تبلیغاتی ایجاد کنید که با سلیقه ی مخاطبان فیس بوک سازگار باشد.  از آنجایی که صفحه‌ی نمایش تلفن همراه از صفحه‌ی نمایش کامپیوترها کوچک تر است، باید تبلیغات شما در ابعاد کوچک و با جملات کوتاه ساخته شوند.

بهتر است از تبلیغات بر پایه تصویر نسبت به تبلیغات متنی استفاده کنید. شما می‌توانید از تصاویر تولیدات و یا خدمات خود استفاده کنید و با یک جمله ی کوتاه مخاطبان را به بازدید از وب سایتتان تشویق کنید.

به یاد داشته باشید ظرفیت شبکه های اجتماعی در کنار قابلیت های موبایل می تواند امکانات شگفت انگیزی را برای کسب و کار شما فراهم کند 

 

 

 

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید