پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

آنالیز استوری اینستاگرام

dmavid 3 سال پیش

 

آنالیز استوری اینستاگرام یکی از استراتژیهای تولید محتوای این شبکه اجتماعی محسوب میشود.سوالی که ممکن است اکنون از خودتون بپرسید این است که چگونه می توانید میزان بازدید استوری را مشاهده و  عملکرد افراد را بررسی کنید و میزان علاقه مندی آنها را مشخص و استراتژی مناسب برای بهینه سازی اینستاگرام تهیه کنید؟؟ در ادامه با آژانس بازایابی دیجیتال آوید همراه باشید.

آنالیز استوری اینستاگرام

برای آنالیز استوری اینستاگرام باید نکات و موارد مختلفی را مدنظر داشته باشید که عبارتند از:

متریک های استوری اینستاگرام

استوری ایسنتاگرام دارای قابلیت های لایک،کامنت و ذخیره کردن مانند پستها نیست. با این حال دارای ویژگیهای مثبت دیگر برای تعامل با کاربر است که عبارتند از:

:Taps Forward: تعداد دفعاتی که کاربر بر روی یک استوری ضربه زده تا به استوری بعدی برود.

Taps Backward: تعداد دفعاتی که کاربر  به سمت چپ صفحه ضربه زده تا استوری قبلی را دوباره تماشا کند.

Exits:تعداد دفعاتی که یک بیننده برای تماشا نکردن استوری از آن خارج شود و انگشت خود را پایین می کشد.

Replies:تعداد افرادی که بعد از تماشای استوری نسبت به آن واکنش نشان دادند و برای آن استیکر ارسال کردند که نوعی تعامل بین کاربر و دامین اینستا میباشد.

تهیه استراتژی از داده ها

اولین سوالی که برایتان مطرح میشود این است که آیا مخاطبان شما علاقه مند به تماشای استوری هستند یا خیر حتی اگر در اینستاگرام  استوریهای زیادی منتشر شوند. چرا که تعدادی از موضوعاتی که استوری میشوند مسلما موضوعات مناسبتر داشته و طرفداری بیشتری نیز دارند.

شما میتوانید متوجه شوید چگونه برای مخاطبان این انگیزه ایجاد میشود تا بارها استوری شما را ببینند.این آمار را میتوانید در قسمت Sprout یا در قسمت گزارشات پیام ها مشاهده کنید. اگر صفحه اینستاگرام شما جدید نیست به دنبال این باشید تا استوریهای منحصر به فرد به صورت روزانه تولید کنید تا پیج شما روند رو به رشدی داشته باشد.از پکیج دیجیتال مارکتینگ آوید میتوانید بهره مند شوید.

استوری های مورد توجه کاربران 

زمانی که تصمیم گرفتید از استوری اینستاگرام خود به عنوان بازاریابی و جذب کاربر استفاده کنید میتوانید برای آن استراتژی تولید محتوا جدیدی تهیه کنید. به بازدیدها و تعاملات کاربران خود توجه کنید.استوریهای محبوب و پربازدید را تجزیه و تحلیل کنید که آیا آنها خلاقانه و یا تنها کپی بودند.

با نگاهی به برداشت ها و تعاملات موجود در میتوانید داده های سطح پیام را در Instagram Insights یا گزارش Sprout خود برای مقایسه کارایی مشاهده کنید.

دقت کنید که چه فاکتورهایی باعث  شده کاربران پس از مشاهده استوری با شما تعامل داشته باشند. از آنجا که تعاملات کاربران نسبت به استوری  مهمی در بازاریابی دیجیتال شما بازی میکند که یکی از مهارت های یک دیجیتال مارکتر تحلیل و بررسی این تعاملات میباشد.

بازدید مجدد کاربران از استوری

برای آنالیز استوری اینستاگرام این که مخاطبان شما در موقع تماشای استوری به عقب برگشتند و دوباره آن را مشاهده کردند نشان جذاب بودن آن برای مخاطبان میباشد .روشهای مختلفی وجود دارد تا بتوانید در این زمینه کاربران بیشتری را جذب کنید از جمله:

  • اگر از محتواهای خاصی برای استوری اینستاگرام خود استفاده کردید که باعث شده کاربران جذب شده و مجددا برگردند و از آن بازدید کنند، بهتر است محتواها را به صورت عکس در چند استوری قرار دهید تا افراد زمان بیشتری در استوری شما باشند و افراد نیز راحتر بتوانند آن مطالب را بخوانند.
  • اگر ویدیویی را ارسال کرده اید و مشخص نیست که دارای است ممکن است افراد برای راه اندازی مجدد به آن ضربه بزنند تا آن را برگردانند. برای اینکه مشخص کنید که ویدیو دارای صدا است آن را با علامت گذاری یک برچسب یا شکلک در قاب منتهی به ویدیو نشان دهید، یا زیرنویس برای ویدیو قرار دهید.
  • اگر یک المان قابل کلیک مانند نظرسنجی را در نظر گرفتید تا در استوری قرار دهید مطمئن شوید که آن را در جای مناسبی قرار دادید تا ضربه زدن آن قابل انجام باشد.
  • اگر قصد دارید تا در استوری خود نظر سنجی قرار دهید ابتدا محتوای متن را در چند استوری جدا قرار دهید و سپس استوری نظر سنجی را در صفحه جدا استوری کنید تا کاربران به صورت جداگانه متن را مطالعه کرده و سپس در نظرسنجی شرکت کنند.

برنامه ریزی استروی های ریپلای، فوروارد و خارج شده 

پس از آنکه متوجه شدید که مخاطبان به اندازه کافی جذب شدند و مجددا استوری شما را مشاهده کردند، به پاسخ و واکنش هایی که برای شما ارسال کردند توجه کنید. کاربرانی که استوری شما را ریپلای میکنند آنقدر مشتاق هستند که زمانشان را برای نظر دادن صرف کنند. از واکنش های آنها به عنوان منبع تأثیرگذار و فرصت های بازاریابی استفاده کنید.

سپس به کسانی که از استوری شما خارج شدند و یا آنها را به سرعت رد کردند دقت کنید. با ضربه زدن به جلو مشخص می شود که مخاطب شما به دلایلی می خواهد از محتوای شما بگذرد. این ممکن است به این دلیل باشد که تصویر برای او جذاب نیست یا ویدیو بسیار طولانی است.خروج از استوری خروجی بزرگترین شکل بازخورد منفی است.  این کاربران تصمیم گرفتند از مشاهده استوری خودداری کنند.سعی کنید این موارد را بررسی کنید و آن را به حداقل برسانید.

تاثیر استوری بر پستها

هر زمان که مورد جدیدی را در شبکه اجتماعی امتحان می کنید باید توجه داشته باشید که چگونه بر سایر حوزه های استراتژی رسانه های اجتماعی شما تأثیر می گذارد. در مورد استوری اینستاگرام بررسی کنید که بر روی پست های شما چگونه تأثیر می گذارد. اگر متوجه شدید که مشارکت های پست شما در حال کاهش است و تعاملات استوری نیز به همین میزان افزایش پیدا نمیکند باید استراتژی جدیدی به کار بگیرید.

تاثیر استوریها بر کاربران

بررسی کنید که استوریهای شما تا چه حدی به تعداد و جذب کاربران تاثیر گذار بوده است.آیا تعداد بیشتری از دنبال کنندگان را در روزهایی که استوری ارسال می کنید از دست داده اید؟ اگر می بینید که دنبال کنندگان بیشتری به پیج شما اضافه شدند، تلاش کنید تا منابع بیشتری را سرمایه گذاری کنید. برای بهره مندی از مشاوره رایگان آنلاین مارکتینگ با ما تماس حاصل فرمایید.

 

 

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

آخرین پست های من
چک لیست تولید محتوا 3 سال پیش چک لیست سئو آن پیج 3 سال پیش چک لیست سئو پایه 3 سال پیش اینستاگرام مارکتینگ 3 سال پیش