پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

اطلاعات دیجیتال ارزشمند در کسب و کار

bani_babak 3 سال پیش

با تبدیل اطلاعات دیجیتال به اطلاعات ارزشمند و قابل استفاده می‌توانید به نتایج بهتری در گروه‌های آنلاین دسترسی پیدا کنید.

با پلتفرم بومران همراه باشید.

اطلاعات آنلاین و شناخت مخاطبان

در گذشته تنها راه شناخت مشتریان ارتباط رو‌در‌رو و طرح سوالات مستقیم بود. اما امروزه با استفاده از اینترنت می‌توانید با یک کلیک به اطلاعات ارزشمندی دسترسی پیدا کنید.

جمع آوری و تحلیل اطلاعات یکی از بخش‌های کلیدی استراتژی‌های آنلاین شما را تشکیل می‌دهد. هرچه مشتریان خود را بهتر بشناسید، تلاش‌های بازاریابی شما هدفمندتر و کارآمدتر خواهد بود.

با داشتن استراتژی هدفمند می‌توانید از میان انبوه اطلاعاتی که شما را احاطه کرده ‌اند پاسخ پرسش‌های خود را بیابید. برای این منظور باید اطلاعات دیجیتال موجود را در دو گروه اصلی کمی و کیفی تقسیم‌بندی کنید.

اطلاعات کمی

اطلاعات کمی، اطلاعاتی هستند که به صورت عددی قابل اندازگیری باشند.

اطلاعات کیفی

اطلاعات کیفی، اطلاعات کاربردی و قابل توصیفی هستند که نمی‌توانید برای آنها مقدار عددی تعیین کنید.

به مثال‌های زیر توجه کنید:

  • نظر افراد در مورد محصولات جدید شما
  • احساسات و لحن بیان افراد به هنگام صحبت در مورد نام تجاری شما در شبکه‌های اجتماعی

در سایت فریلنسری دورکار می توانید انجام این کارو به فریلنسرها بسپارید.

کاربرد اطلاعات کمی و کیفی

قبل از هرچیز باید بدانید برای رسیدن به پاسخ کدام پرسش به دنبال اطلاعات هستید. برای مثال اگر مایلید نظر افراد را در خصوص محصولات و یا خدمات خود جویای شوید، باید از اطلاعات کمی استفاده کنید.

اما اگر به دنبال اطلاعات عددی مانند زمان گذرانده شده در وب‌سایتتان هستید، از ابزار آنالیتیکس استفاده کنید.

معمولا استفاده از اطلاعات کمی و کیفی به صورت همزمان تصویر کامل‌تری از کسب‌و‌کارتان برای شما ایجاد می‌کند.

منبع اطلاعات دیجیتال

برای بدست آوردن اطلاعات کمی می‌توانید از ابزار تجزیه‌وتحلیل (آنالیتیکس) و یا اطلاعات مربوط به شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

به کمک این ابزار اطلاعات زیر قابل دسترسی است:

  • اطلاعات جمعیتی
  • اطلاعات مربوط به جستجو
  • رفتار کاربران در وب سایت شما

اطلاعات کمی معمولا از ارتباط مستقیم با افراد به دست می‌آید. قراردادن بخشی تحت عنوان انتقادات و پیشنهادات بر روی وب سایت و یا تهیه فرم‌های نظر‌خواهی برای کاربران می‌تواند کارآمد باشد.

تلفیق انواع مختلف اطلاعات به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسید. همچنین شما می‌توانید اطلاعات ارزشمندی را در خصوص افرادی که با وب سایت شما در ارتباط اند، بدست آورید.

اطلاعات دیجیتال همچنین به تکمیل کسب‌وکار غیرمجازی شما کمک می‌کند. برای این کار از مشاور بازاریابی دیجیتال میتوانید بهره مند شوید.

نظرسنجی‌های انجام شده از مشتریان در مغازه را با اطلاعات مربوط به شبکه‌های اجتماعی در کنار یکدیگر قرار دهید. با تلفیق این اطلاعات به تصویر جامعی از نیازها و نظرات مشتریان دست خواهید یافت. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا تصمیمات عاقلانه‌ای را در ارتباط با کسب‌وکار خود اتخاذ کنید. این تصمیمات می‌تواند شامل زمان پست گذاری بر روی شبکه‌های اجتماعی تا چگونگی بهبود محصولات و خدمات باشد.

چرخه‌ی اطلاعات چیست؟

پس از جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با استراتژی‌های آنلاین کسب‌و‌کار خود، باید مهارت اندازه‌گیری و تفسیر این اطلاعات را بیاموزید.

چرخه‌ی اطلاعات به شما کمک می‌کند تا از بین اطلاعات موجود در بازاریابی دیجیتال، اطلاعات مناسب را جمع‌آوری کنید.

استفاده از این اطلاعات به شما کمک می کند تا با آمادگی کامل تصمیمات آگاهانه‌ای را برای فعالیت‌های آنلاین خود اتخاذ کنید.در سایت انجام پروژه می توانید این اطلاعات را به فریلنسرها ارائه دهید کلیک کنید.

در چرخه‌ی اطلاعات چهار مرحله‌ی اصلی وجود دارد. این چهار مرحله عبارتند از:

  1. برنامه‌ریزی (plan)
  2. اجرا (do)
  3. بررسی فعالیت‌های انجام شده (check)
  4. واکنش (act)

برنامه ریزی (plan)

تیم شما باید اهداف خود را برای گروه تبلیغاتی شرح دهد و طرح کلی برای رسیدن به این اهداف را مشخص کند. برای مثال هدف شما افزایش25% ترافیک وب سایت شما در سه ماه آینده است. قصد دارید با استفاده از تبلیغات موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی به این هدف برسید.

اجرا (do)

این مرحله زمانی اتفاق می‌افتد که تیم شما تبلیغات را طراحی کرده و گروه تبلیغاتی خود را راه‌اندازی می‌کند.

بررسی (check)

پس از گذشت چند هفته از فعالیت گروه تبلیغاتی، تیم شما باید تعداد افرادی را که بر روی تبلیغات کلیک کرده‌اند ، اندازگیری کند. سپس تاثیر‌گذاری گروه تبلیغاتی خود را بر روی این افراد بررسی کنید.

فرض کنید نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که تبلیغات موتورهای جستجو بهتر از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی عمل کرده است. بنابراین باید در فعالیت گروه تبلیغاتی خود در شبکه‌های اجتماعی تجدید نظر کنید.

تمامی این فعالیت‌ها مرحله‌ی بررسی (check) را شامل می‌شود.

واکنش (act)

در این مرحله باید از اطلاعات بدست آمده در مرحله‌ی قبلی برای بهبود کارایی گروه تبلیغاتی خود استفاده کنید.

در این بخش تیم بازاریابی شما می‌تواند:

  • از اطلاعات شبکه‌های اجتماعی استفاده کند
  • به محتواهای به اشتراک گذاشته شده در این شبکه‌ها نگاهی بیندازد.
  • درزمان‌های مختلف از روز در شبکه‌های اجتماعی پست به اشتراک گذاشته شود و بهترین زمان برای بیشترین بازده مشخص شود.
0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید