روشهای موفقیت در سئوی وب سایت

boomrun_platform 8 ماه پیش

سئوی وب سایت عوامل موفقیت در کسب و کارهای اینترتی است.زندگی پرمشغله امروزی باعث شده تا افراد به‌دنبال سریع‌ترین راهکار برای رسیدن به خواسته‌های خود باشند. در این میان جستجوهای اینترنتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

هدف اصلی موتورهای جستجو ارائه‌ی مرتبط‌ترین نتایج در کوتاه‌ترین زمان به کاربران است. برای رسیدن به این هدف هر موتور جستجو الگوریتم مخصوص به خود دارد.

دانستن ویژگی‌های این الگوریتم و هماهنگی با آن یکی از مهم‌ترین چالش‌های هر کسب‌وکار مجازی است. با پلتفرم بازاریابی دیجیتال بومران همراه باشید.

WhatsApp-Image-2020-07-01-at-00.37.23-1-768x393-1.jpeg

 

feature snippet چیست

در سال 2014 برای اولین بار گوگل قابلیت feature snippet را به الگوریتم خود اضافه کرد.

با اضافه کردن این ویژگی، کاربران در صفحه‌ی نتایج با کادرهایی مواجه می‌شوند. این کادرها شامل نوشته‌ی کوتاهی حاوی عبارت جستجوی آنها و آدرس URL وب‌سایت است.

درواقع  هدف از ایجاد این قابلیت پاسخ سریع و کوتاه به عبارت مورد جستجو توسط کاربر است.

این پاسخ می‌تواند به‌صورت پاراگراف، لیست یا جدول باشد، که متناسب با نوع سؤال انتخاب می‌شود.

پاسخ‌های به شکل پاراگراف معمولاً برای سؤالات توضیحی مناسب هستند. این سؤال‌ها با عبارات what و یا عبارات معادل آن در هر زبان آغاز می‌شوند.

لیست‌‌ها برای نتایج جستجوی یک دستورالعمل مورداستفاده قرارمی‌گیرند. برای مثال جستجو برای دستور پخت یک غذا در این دسته قرارمی‌گیرد. سؤالات مربوط به این بخش معمولاً با عبارت how یا معادل آن، آغاز می‌شود.

درنهایت جستجوهای مرتبط با قیمت معمولاً به‌صورت جدول ارائه می‌شوند. بنابراین با توجه به نوع سؤال شما، ساختار نوشتاری پاسخ تغییرمی‌کند.همچنین میتوانید از لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ بومران نیز بهرمند شوید.تاثیر feature snippet در سئو 

رتبه‌بندی در صفحه‌ی اول گوگل

گوگل تنها به وب‌سایت‌هایی اجازه‌ی حضور در اولین صفحه‌ی نتایج را می‌دهد که دارایfeature snippet  باشند.  

اگر وب‌سایت در اولین صفحه‌ی نتایج جستجو رتبه‌بندی شده باشد، انتخاب یک پاسخ کوتاه مناسب شانس حضور در بالاترین موقعیت‌های این صفحه را برای شما فراهم می‌کند.  

کاهش کلیک با Feature snippet 

بسیاری از متخصصان سئو اعتقاد دارند که feature snippet موجب کاهش تعداد کلیک می‌شود. این مسئله به عبارت مورد جستجوی کاربر و پاسخ کوتاه ارائه‌شده توسط شما وابسته است.

در بسیاری از سؤال‌ها پاسخ سؤال در پاسخ کوتاه (feature snippet) داده‌شده است.

بنابراین مخاطب نیازی به اطلاعات بیشتر در این زمینه ندارد و بر روی لینک وب‌سایت شما کلیک نمی‌کند.

اما مواردی نیز هستند که پاسخ کوتاه تنها پیش‌زمینه‌ای از موضوع را به مخاطب ارائه می‌کند. در این موارد کاربر برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک شما کلیک خواهد کرد.در سایت فریلنسری دورکار بومران این موارد در پروژه ها لحاظ میشود.

برند سازی باFeature snippet 

کاربران در اولین قدم از جستجو با feature snippet مواجه می‌شوند. شما می‌توانید از این موقعیت برای شناساندن خود به مخاطبانتان بهره ببرید.

 تغییرات روی feature snippet  

هنوز پیامدهای این تغییر الگوریتم گوگل برای سئوی وب سایت به‌طور کامل شناخته‌نشده است. در حال حاضر کاربران اینترنت این تغییرات را حاشیه‌ای می‌دانند.

اما به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از تأثیر منفی هر تغییر جدید بر سئوی وب‌سایتتان، باید برنامه‌ها و استراتژی‌های مشخصی را به‌صورت مداوم دنبال کنید.

اگر شما تمام قوانین سئو را به خوبی رعایت کنید، قطعاً در رقابت‌های بعدی نیز دچار مشکل نخواهید شد.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

boomrun_platform