پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

چگونه موتورهای جستجو فهرست خود را ایجاد می کنند؟

behzadazand 1 سال پیش

هر موتور جستجو فرآیند خاص خود را برای ایجاد فهرست جستجو دارد. در زیر نسخه ساده‌شده‌ای از فرآیندی است که Google استفاده می‌کند.

گوگل چگونه فهرست جستجوی خود را ایجاد می کند.

URL ها

همه چیز با یک لیست شناخته شده از URL ها شروع می شود. گوگل این موارد را به طرق مختلف کشف می کند، اما سه مورد از رایج ترین آنها عبارتند از:

از بک لینک ها. گوگل دارای فهرستی از صدها میلیارد صفحه وب است. اگر شخصی به صفحه جدیدی از یک صفحه شناخته شده پیوند دهد، Google می تواند آن را از آنجا پیدا کند.

از نقشه های سایت نقشه‌های سایت به Google می‌گویند که کدام صفحات و فایل‌هایی که فکر می‌کنید در سایت شما مهم هستند.

از ارسال های URL. گوگل به صاحبان سایت اجازه می دهد تا درخواست خزیدن URL های فردی در کنسول جستجوی گوگل را داشته باشند.

خزیدن

خزیدن جایی است که یک ربات کامپیوتری به نام عنکبوت از URL های شناخته شده بازدید و دانلود می کند. خزنده Google Googlebot است.

پردازش و ارائه

پردازش جایی است که Google برای درک و استخراج اطلاعات کلیدی از صفحات خزیده کار می کند. برای انجام این کار، باید صفحه را رندر کند، جایی که کد صفحه را اجرا می کند تا بفهمد چگونه برای کاربران به نظر می رسد.

هیچ کس خارج از گوگل از تمام جزئیات این فرآیند اطلاع ندارد. اما مهم نیست. تنها چیزی که واقعاً باید بدانیم این است که شامل استخراج پیوندها و ذخیره محتوا برای نمایه سازی است.

ایندکس کردن

نمایه سازی جایی است که اطلاعات پردازش شده از صفحات خزیده شده به فهرست جستجو اضافه می شود.

فهرست جستجو همان چیزی است که هنگام استفاده از موتور جستجو جستجو می کنید. به همین دلیل است که ایندکس شدن در موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل و بینگ بسیار مهم است. کاربران نمی توانند شما را پیدا کنند مگر اینکه در فهرست قرار داشته باشید.

آیا می دانستید؟

گوگل 91.43 درصد از بازار موتورهای جستجو را در اختیار دارد. می‌تواند ترافیک بیشتری را نسبت به سایر موتورهای جستجو برای شما ارسال کند، زیرا بیشتر مردم از آن استفاده می‌کنند.

منبع: موتور جستجو چگونه کار می کند؟

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

سلام بهزاد ازند هستم. برنامه نویس وب و سئو