پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

15 مزیت پرسونال برندینگ از دید آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا

digital-marketing 2 سال پیش

بيش از دو دهه از مطرح شدن اصطلاح برندسازي شخصي يا پرسونال برندينگ (Personal Branding) مي‌گذرد. اما رونق اين اصطلاح در چند سال اخير، شگفت‌انگيز و جالب‌توجه بوده است.

دوره هاي آموزش برندسازي شخصي در جاي‌جاي كشور (و جهان) برگزار مي‌شوند و افراد بسياري خود را متخصص پرسونال برندينگ معرفي مي‌كنند.

به جرأت مي‌توان گفت گسترش شبكه هاي اجتماعي و ابزارهاي ديجيتال ماركتينگ در افزايش اين شوق و رغبت موثر بوده‌اند. در دوران جديد به نظر مي‌رسد كه تبديل شدن به يك برند شخصي قدرتمند، ديگر به اندازه‌ي گذشته دشوار و گران‌قيمت نيست. حتي كم‌ نيستند كساني كه برندسازي شخصي را با توليد محتوا مترادف فرض مي‌كنند و به شما توصيه مي‌كنند كه با كوشش و پشتكار در توليد محتوا، به سادگي مي‌توانيد يك برند شخصي قدرتمند بسازيد. 

تعریف برندسازی شخصی

در میان نخستین کسانی که بحث پرسونال برندینگ را مطرح کرده‌اند، چنین چیزی رایج نبوده که پرسونال برندینگ را «تعریف» کنند. آن‌ها از روش برندسازی شخصی و دستاوردهای این کار صحبت کرده‌اند و این دیگران بوده‌اند که کوشیده‌اند بر اساس متن‌های اولیه، تعریفی را استخراج کنند.

 بر اساس آن‌چه تام پیترز و پیتر مونتویا در مقاله و کتاب خود بیان کرده‌اند، برندسازی شخصی را به صورت زیر تعریف می‌کند و از این به بعد، هر جا از پرسونال برندینگ استفاده می‌کند، تعریف زیر را در نظر می‌گیرد:

برندسازی شخصی یک فرایند استراتژیک و آگاهانه است که هدف آن، نظارت و کنترل تصویری است که دیگران از ما دارند.

این تصویر قرار است ویژگی‌های ما و مزیت‌های ما را – در مقایسه با کسانی که خدمات مشابه ما را ارائه می‌کنند – ترسیم کند و به دیگران بگوید که چه چارچوب‌ها و اصولی، بر رفتار و تصمیم‌گیری‌های ما حاکم است.

دیگران در نهایت بر اساس این تصویر، قضاوت می‌کنند که رابطه با ما، چه ارزشی برای آنها ایجاد می‌کند.

برندسازی صحیح باید بتواند هزینه‌ی تعامل با دنیا را برای طی کردن مسیر شغلی‌مان کاهش دهد.

مزایای برند سازی شخصی چیست ؟

مزایای پرسونال برندینگ | برندسازی شخصی

برندسازی شخصی مزایای بسیاری دارد. وقتی شما روی داستان و روایتی که برای شخصیت آنلاین خودتان تعریف کرده‌اید، کنترل کامل دارید، می‌توانید تصمیمات مهمی در مورد آنچه به اشتراک می‌گذارید و مردم می‌بینند، بگیرید. به راحتی به برند و کسب و کار خودتان فکر کنید و امید، انگیزه، رویاها و شخصیت قدرتمند خود را طوری نشان دهید که برای مخاطبینتان الهام‌بخش باشید.

در اصل شما چهره خود را پشت بیزنستان قرار می‌دهید و این خیلی خوب است. شاید تا به حال متوجه شده باشید که بسیاری از برندهای بزرگ از افراد مشهور برای کمک به انتشار پیام‌های برند خود استفاده می‌کنند. ممکن است خودتان یک سلبریتی نباشید، اما به هر حال انسانی منحصر به فرد هستید که داستان‌های جالبی برای به اشتراک گذاشتن و دانش قدرتمندی برای انتقال به دیگران دارید.

در ادامه مهم‌ترین مزایای پرسونال برندینگ را بررسی می‌کنیم.

داستان خودتان را داشته باشید!

یکی از مزایای برندسازی شخصی این است که می‌توانید داستان خودتان را بنویسید. اگر خودتان را به صورت آنلاین معرفی نکنید، هر کسی که شما را در اینترنت می‌شناسد، تعریف خودش را از شما خواهد داشت. پس باید وقتی که برند شخصی خود را تعریف می‌کنید، مشخص کنید که چه اطلاعاتی در مورد برند شما وجود دارد و می‌تواند بر درک مردم از برند شما تأثیر بگذارید.

سعی کنید کنترل کافی برای داستان‌سرایی شخصیت و برندتان داشته باشید و خودتان را همانطور که دوست دارید به بقیه بشناسانید. البته فراموش نکنید که همواره صداقت داشته باشید و خود واقعی‌تان را به مخاطبین نمایش دهید.

اعتماد بیشتری جلب می‌کنید

وقتی که مردم احساس کنند شما و ارزش‌های شما را به دلیل برند شخصی که ایجاد کرده‌اید، می‌شناسند، بیشتر به شما اعتماد می‌کنند. این موضوع منجر به افزایش فرصت‌های تجاری، پیشرفت شغلی و … می‌شود.

ارزش شما بیشتر درک می‌شود

برند شما مستقیما به اعتبار شما ارتباط دارد. اگر خود را به عنوان یک متخصص معرفی کنید، می‌توانید هزینه بیشتری برای خدماتی که ارائه می‌دهید، دریافت کنید. در این صورت احتمال اینکه بعد از دست دادن شغلتان دوباره موقعیت بهتری به دست آورید، بسیار زیاد خواهد بود.

با پرسونال برندینگ همیشه رو به پیشرفت باشید!

برند شما می‌تواند شما را به افراد و مکان‌های جدیدی وصل کند که در صورت نبود برند شخصی چنین امکانی وجود نداشته است. این موضوع دایره اجتماعی شما را گسترش می‌دهد و منجر به فرصت‌هایی می‌شود که در غیر این صورت از دسترس شما دور بوده‌اند.

بیشتر در دسترس مخاطبین هستید

وقتی پرسونال برند خودتان را ایجاد می‌کنید، مخاطبین و مشتریان خیلی راحت‌تر به شما دسترسی دارند. مردم می‌توانند شما را با یک جستجوی ساده در گوگل پیدا کنند یا در کانال‌های بازاریابی مختلف با شما تعامل داشته باشند.

دیده شدن بیشتر می‌تواند برای بسیاری از کارآفرینان ترسناک باشد. آنها احساس می‌کنند که در معرض خطر هستند و نگران اشتباهی هستند که می‌تواند به شهرت کسب و کار آنها لطمه بزند. پس آنچه را که می‌خواهید با مخاطبان آنلاین خود به اشتراک بگذارید مشخص کنید و به یاد داشته باشید که به مرزهای خود و مخاطبینتان احترام بگذارید.

از شبکه بزرگ خود استفاده کنید

همانطور که برند آنلاین خود را گسترش می‌دهید، یک شبکه رو به رشد از افراد مرتبط با صنعت، مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی خواهید داشت. وقتی از رشد کسب و کار شما صحبت می‌کنیم، این شبکه می‌تواند به یک دارایی بزرگ تبدیل شود.

شاید این را شنیده باشید که اگر می‌خواهید کسب و کار موفقی داشته باشید، عبارت “چه کسی را می‌شناسید” اهمیت پیدا می‌کند. اما این خیلی هم درست نیست. وقتی می‌خواهید محصول جدیدی راه اندازی کنید یا کسب و کار خود را به مسیر جدیدی هدایت کنید، داشتن شبکه‌ای از افراد وفادار و مشتاق بسیار ارزشمند خواهد بود.

علاوه بر این هرچه افراد آگاهی بیشتری از برند شخصی و کسب و کار شما داشته باشند، مخاطبان بالقوه بیشتر شما را می‌بینند. افرادی که در شبکه شما قرار دارند، محتوای شما را با مخاطبان خودشان به اشتراک می‌گذارند؛ به این معنی که شما به افرادی دسترسی خواهید داشت که بدون وجود این شبکه نمی‌توانستید آنها را هدف قرار دهید.

شخصیتی مستقل و شناسا خواهید داشت

برندسازی شخصی فقط به شناخته شدن شما در فضای آنلاین کمک نمی‌کند. این موضوع شما را بیشتر از قبل قابل تشخیص می‌کند. بسیاری از کارآفرین‌ها و کسب و کارها در رویدادهای حضوری شرکت می‌کنند تا کسب و کار خود را تبلیغ کنند و مشتریان جدیدی به دست آورند. اگر شما هم می‌خواهید چنین کاری انجام دهید، سعی کنید قبل از آن برندسازی شخصی انجام دهید تا حضوری درخشان در رویدادهای حضوری داشته باشید.

با پرسونال برندینگ کسب و کار شما قدرتمندتر خواهد شد

برند شخصی شما تاثیر مثبتی روی برند تجاری شما می‌گذارد. ممکن است این دو مجزای از هم باشند یا به هم ارتباط داشته باشند؛ ولی به هر حال با هم تلاقی می‌کنند. چون این خود شما هستید که مسئول کسب و کارتان هستید. در ضمن می‌توانید از برندسازی کسب و کار و آنچه از آن آموخته‌اید، برای اطلاع‌رسانی در مورد برند شخصی خود و جلوگیری از اشتباه استفاده کنید.

از پرسونال برندینگ برای شراکت سودمند استفاده کنید

مشارکت یک راه عالی برای دست پیدا کردن به مخاطبین و مشتریان برندهای دیگر است. با این کار سختی‌های راه را نصف می‌کنید و در عین حال محصولات و خدمات بیشتری ارائه می‌دهید. بنابراین سود بیشتری به دست می‌آورید. پس از برند شخصی برای شناخت سایر افراد در صنعتتان و ارتباط با صاحبان مشاغلی که مخاطبان آنها با مخاطبان شما تلاقی می‌کنند، استفاده کنید. این یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد مشارکت‌های سودآور است.

با پرسونال برندینگ روابط آنلاین خود را شکوفا کنید

شاید حفظ روابط آنلاین با همتایان و مشتریان دشوار باشد، اما وقتی یک برند شخصی قوی دارید، می‌توانید انتظار داشته باشید که این افراد به طور منظم به وب‌سایت و سایر کانال‌های بازاریابی مراجعه کنند و با شما تعامل داشته باشند.

وقتی آنلاین هستید، افراد به شما دسترسی بیشتری دارند و راحت‌تر شما را می‌بینند یا ارتباط برقرار می‌کنند. حتی ممکن است دیگر مجبور نباشید برای ایجاد شراکت و به دست آوردن لیدهای جدید، کسب و کارتان را به دیگران نشان دهید یا بخواهید ارتباط برقرار کنید. بلکه افراد به سمت شما خواهند آمد.

برندسازی شخصی شما را سوپرایز می‌کند!

یکی از مزایای اصلی پرسونال برندینگ این است که هیچ وقت نمی‌دانید چه چیزی در انتظار شما است. در واقع شما برند شخصی خود را بدون اینکه ایده خاصی داشته باشید، گسترش می‌دهید و بعدا فرصت‌های طلایی پیش روی شما ظاهر می‌شوند.

اگر خودتان را به فرآیند پرسونال برندینگ بسپارید، از فرصت‌هایی که برایتان پیش می‌آید شگفت‌زده می‌شوید. همانطور که تلاش می‌کنید خودتان را بیشتر در فضای آنلاین نمایش دهید، فرصت‌های زیادی برای شما به وجود می‌آید و از ثمرات این تلاش‌ها لذت زیادی می‌برید.

با پرسونال برندینگ اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای داشته باشید!

شاید برندسازی شخصی از یک سری جهات ترسناک هم باشد. مثلا زمانی که خود را در فضای آنلاین و در معرض دید مخاطبان هدف خود قرار می‌دهید، احساس آسیب‌پذیری می‌کنید. البته این اضطراب خیلی هم بد نیست و نشان می‌دهد که شما در حال تجربه چیز جدیدی هستید و ریسک می‌کنید.

همانطور که برندسازی شخصی را ادامه می‌دهید و با این روند راحت‌تر می‌شوید، متوجه می‌شوید که اعتماد به نفس شما افزایش می‌یابد. دیگر در مورد به اشتراک گذاشتن جزئیات شخصی زندگی خودتان با مخاطبان، قرار گرفتن در مقابل دوربین و سایر جنبه‌های برندسازی شخصی آنلاین نگران نخواهید بود. به علاوه این اعتماد به نفس می‌تواند باعث رشد زمینه‌های دیگر کسب و کار شما بشود.

خودتان قدرت کنترل پرسنال برندینگ را دارید

در بخش‌های قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم. یکی از مزایای برندسازی شخصی این است که می‌توان همه چیز را کنترل کرد. در واقع اگر کنترل برند شخصی را به دست نگیرید، مردم نظرات را به صورتی که می‌خواهند ارائه می‌دهند و برند شما بدون کمک شما رشد می‌کند.

در عوض می‌توانید هدف خاصی در مورد هر چیزی که با مخاطب به اشتراک می گذارید، داشته باشید. بنابراین اطلاعاتی را که برای عموم منتشر کرده‌اید را کنترل کنید تا بتوانید روند روایت‌ها را کنترل کنید. در این صورت حتی اگر اشتباه کنید، باز هم فرصت برگشت دارید. شما می‌توانید راهی برای حرکت در آینده پیدا کنید و در عین حال کنترل برند خود را حفظ کنید.

اعتبار شما رشد می‌کند

اعتبار موضوع بسیار مهمی برای متخصصان است. هرچه اعتبار بیشتری داشته باشید، احتمال سرمایه‌گذاری افراد در محصولات شما بیشتر می‌شود. اما چگونه می‌توان اعتبار به دست آورد؟

کافی است محتوای ارزشمند و غنی از اطلاعات را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. از برند شخصی خود برای آموزش افرادی که به دانسته‌ها و کارهایی که انجام می‌دهید علاقه‌مند هستند، استفاده کنید. شاید آسان به نظر برسد، اما زمانی که استراتژی برندسازی شخصی نداشته باشید، می‌تواند سخت باشد. وقتی دقیقا بدانید که می‌خواهید چه چیزی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، ارتباط با مردم و به اشتراک گذاشتن دانشتان با سایر نقاط جهان آسان‌تر خواهد بود.

اهداف شما دست یافتنی می‌شوند

درست است که ساختن یک برند شخصی به کار و تلاش زیادی نیاز دارد. با این حال، ثمره کار شما می‌تواند بسیار بیشتر از زمان و انرژی که صرف کرده‌اید، باشد. وقتی مردم بدانند که شما چه کسی هستید و به شما اعتماد کنند، اهداف شما به مراتب دست‌یافتنی‌تر می‌شوند.

شما می‌توانید محصولات بیشتری بفروشید، بازدیدکنندگان بیشتری به وب‌سایتتان جذب کنید، شرکت‌کنندگان بیشتری در وبینارهای خود به دست آورید و افراد بیشتری را متقاعد کنید که به سایت شما بپیوندند.

همچنین حفظ مشتری آسان‌تر می‌شود؛ زیرا شما با مشتریان خود رابطه شخصی دارید. این افراد به خرید محصولات دیجیتال شما ادامه می‌دهند زیرا به شما و آنچه معتقد هستید، اعتماد دارند؛ و می‌دانند هر چیز جدیدی که منتشر می‌کنید، قطعا محتوای ارزشمندی خواهد بود.

اگر علاقه مند شده ايد كه بيشتر در مورد پرسونال برندينگ يا برندسازي شخصي بدانيد، از سايت آژانس ديجيتال ماركتينگ عظيم مديا (azim.media)، مقاله برند سازي شخصي را مطالعه كنيد: https://www.azim.media/%d9%be%d8%b1%d8%b3%d9%88%d9%86%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%db%8c%d9%86%da%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%aa%da%98%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c/
بیشتر بخوانید: داشتن تصویر سازی ذهنی برای پرسونال برندینگ به چه معناست؟

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید