پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

برای سئو سایت خود باید چه کار کنیم؟

number1text 8 ماه پیش

در واقع اینطور می توانم بگویم که سئو یا همان Search Engine Optimization (SEO) (به معنی : بهینه سازی موتور جستجو) تمرین یا ممارست در جهت گرفتن ترافیک هدفمند برای یک طراحی وب سایت از رتبه بندی ارگانیک موتورهای جستجو می باشد.

*ترافیک هدفمند یعنی چه : یعنی افرادی را وارد سایت خود کنید که دنبال خدمات و محصولات شما باشند.

*ارگانیک یعنی چه : به بیان ساده یعنی به صورت طبیعی و بدون پرداخت هیچ هزینه ای (در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد)

به صورت کلی اینطور می توان گفت که کارهای متداول مرتبط باسئو می توانند شامل:

  1. ایجاد محتواهایی با کیفیت بسیار بالا
  2. بهینه سازی محتوا پیرامون کلیمه کلیدی خاص
  3. و ساخت بلک لینک ها یا همان لینک های بازگشتی باشد.

*بک لینک یعنی چه : یعنی در سایت های مختلف بتوانید آدرس سایت خود را قرار دهید، به طوریکه دیگران با کلیک روی آن بتوانند وارد صفحه هدف سایت شما شوند. (در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد)

روندهای در حال ظهور سئو

توصیه من به افراد تازه کار در زمینه سئو این است که به قسمت هایی که گفته شد توجه کنند و آن ها را اجرائی نمایند.

اما اگر در زمینه سئو حرفه ای هستید و می خواهید بیشتر فعالیت داشته باشید این بخش برای شما مناسب است.

نشانه گذاری طرح واره (Schema Markup)

مطالعاتی که در زمینه موتور های جستجو صورت گرفته نشان داده است که هیچ ارتباطی بین استفاده از نشانه گذاری طرح واره و صفحه اول گوگل وجود ندارد.

بعضی از افراد اینطور بیان می کنند که اسکیما یا همان طرح واره تاثیری ندارد.

مطمئنا اگر با افرودن نشانه گذازی طرح واره به صفحه سایت در فکر این هستید که این کار به بهبود رتیه بمدی ارگانیک سایت شما کمک می کند، نا امید می شوید.

به خاطر داشته باشید که یکی از راه هایی که می توانید انجام دهید تا نرخ کلیک ارگانیک را در وب سایت افزایش دهید، استفاده از اسکیما می باشد.

بنابراین حتی اگر باعث ارتقا رتبه سایت شما نشود استفاده از اسکیما یا همان طرح واره می تواند باعث افزایش ترافیک سایت شما بشود.

یکی از روش های عالی استفاده از ستاره های نظر دهی است که در گوگل زیر وب سایت ها ظاهر می شود.

زمانی می توانید از این ستاره های نظردهی استفاده نمایید (یا دیگر ساختارهای تاثیر گذار در CTR) که ساختارهای HTML آن ها را در صفحات وب سایت اضافه کرده باشید.
بنابراین اگر می خواهید سایت شما در SERPs برجسته شود، توصیه می کنم از Schema حتما استفاده کنید.

برای یادگیری سئو باید اصطلاحات سئو را بدانیم.

E-A-T

این حروف مخفف عبارت Expertis به معنی مهارت / Authority به معنی اعتبار و قدرت و Trustworthiness به معنی قابل اعتماد بودن است.

گوگل در چند سال اخیر تاکید بسیار زیادی بر روی این موارد کرده است.

چرا این موضوع انقدر مهم است؟

ساده است گوگل می خواهد موضوعات مورد نمایش در نتایجش قابل اعتماد و با اعتبار باشد.

موارد بسیار زیادی در مورد موضوع E-A-T در دنیای سئو مطرح است.

اما چیزی که اهمیت دارد این است که اگر گوگل بخواهد به وب سایت شما رتبه ای بدهد باید در حوزه ای که فعالیت می کنید قابل اعتماد و با اعتبار باشید.

برای مثال وب سایت ویکی پدیا می تواند یکی از مثال های ملموس در این زمینه باشد.

نوشته های ویکی پیدا توسط هزاران نفر در دنیا ویرایش و اضافه می شوند و هر کدام از این افراد در حوره ای که فعالیت دارند مهارت بالایی دارند.

وقتی صحبت از E-A-T می کنم هیچ راه میانبری برای دور زدن این قسمت وجود ندارد.

اگر وب سایت شما توسط افراد مختلفی نوشته می شود که به صورت عمومی فعالیت می کنند بسیار سخت در زمینه E-A-T امتیاز خواهید گرفت.

جستجوی صوتی سئو

بر هیچ کس پوشیده نیست که تعداد افرادی که با صدای خود جستجو می کنند در چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

گوگل حتی گزارش داده است که تقریبا نیمی از بزرگسالان هر روز از جستجوی صوتی استفاده می کنند.
و به سرعت در حال رشد است.

وقتی در مورد جستجوی صوتی صحبت می کنم، بسیاری از من می پرسند: “بهینه سازی برای جستجوی صوتی چیست؟ حتی اگر در Google رتبه 1 داشته باشم، در واقع هیچ کس از وب سایت من دیدن نمی کند. ”

و سوال خوبی است.

جواب من؟

جستجوهای صوتی فقط برای بلندگوهای هوشمند مانند آمازون الکسا نیست.

در حقیقت ، بر اساس Search Engine Land، از هر 5 جستجویی که در تلفن های همراه انجام می شود، 1 مورد جستجوی صوتی است.
به عبارت دیگر : بیشتر افراد برای راحتی کار از جستجوی صوتی استفاده می کنند تا جستجوی متنی.

جستجوی صوتی یکی از مهمترین گرایش ها در دنیای سئو و بازاریابی دیجیتال است.

به خصوص هنگامی که صحبت از سئو محلی می شود.

با شروع جستجوی بیشتر افراد با صدای خود، محتوا نویسان باید دنبال راه هایی برای ایجاد و بهینه سازی محتوا به طور خاص برای جستجوهای صوتی پیدا کنند.

Core Web Vitals یا هسته حیاتی وب

در تابستان سال 2021 ، گوگل آنچه را که “به روز رسانی تجربه صفحه” می نامید ، ارائه کرد.

این به روز رسانی آنچه گوگل Core Web Vitals می نامد را در نظر گرفته است : مجموعه ای از عوامل که برای تجربه کاربر مهم تلقی می شوند.

در حالی که مشخص نیست Core Web Vitals چه تاثیری در رتبه بندی دارد، قطعاً ارزش بهینه سازی را دارد.

می توانید گزارش Core Web Vitals سایت خود را در حساب گوگل سرچ کنسولتان مشاهده کنید.

بهینه سازی ویدیو های یوتیوب YouTube

یوتیوب دومین وب سایت پرطرفدار در جهان است.

برخلاف دیگر سایتهای رسانه های اجتماعی (مانند توییتر)، یوتیوب نیز یک موتور جستجوی بسیار محبوب است.

این بدان معناست برای سئو بسیار مهم است که در YouTube رتبه خود را ارتقا دهید.

علاوه بر این، طبق sistrix، ویدیوهای YouTube اکنون بخش بزرگی از نتایج جستجوی Google نیز را تشکیل می دهند.

مطمئناً ویدئو های YouTube سالها در نتایج جستجوی گوگل بوده اند.

اما در طول 18 ماه گذشته یا بیشتر، آنها جایگاه SERP بیشتری را تصاحب کرده اند.

این بدان معناست که حضور در یوتیوب برای سئو در سال 2021 ضروری است.

معرفی سئو تکنیکی یا تکنیکال یا فنی

این مبحث یکی از مباحث بزرگ در سئو محسوب می شود.

اگر بخواهم این مطلب را برایتان باز کنم می توانم بگویم که هدف از سئو فنی یا تکنیکال این است که :

موتور های جستجو بتوانند به آسانی تمام صفحات وب سایت شما را پیدا کرده، در آن بخزند و کل صفحات را فهرست و یا ایندکس نمایند.

اما در سال های اخیر مفهوم سئو تکنیکی مقداری گسترش پیدا کرده و موضوعاتی را مانند :

سرعت وب سایت، بهینه سازی موبایل و غیره را شامل می شود.

اگر بخواهم با شما صادقانه صحبت کنم، بیشتر وب مستر ها نیازی نگران سئو فنی سایت خود باشند.

(مخصوصا اگر سایت شما با وردپرس راه اندازی شده باشد.)

اما منظورم این نیست که به طور کلی بیخیال این قسمت شوید.

حرکتی اشتباه میتواند ضربه بزرگی به سئو وب داران سایت شما بزند.

در این قسمت مواردی را برای تنظیم و اجرای سئو تکنیکی برایتان توضیح می دهم.

سایتتان را در کنسول جستجوی گوگل یا Google Search Console معرفی و تایید کنید

برای فهرست بندی و رنک گرفتن، کنسول جستجوی گوگل پنلی مدیریتی برای سلامت وب سایت شما و کارایی آن در گوگل می باشد.

در واقع بینگ هم از همین ابزار مانند گوگل نسخه برداری کرده که به آن ابزار وبمستر بینگ گفته میشود.

قبل از هر چیز برای استفاده از وبمستر باید سایت خود را در گوگل سرچ کنسول یا گوگل وبمستر ثبت و تایید کنید.

گوگل با عنوان ویژگی یا خواص دامنه آن را می شناسد.

هنگامی که شما دامنه خود را ثبت و تایید کردید به ابزار شگفت انگیزی (گوگل وبمستر) دست پیدا می کنید که می توانید بفهید چه تعداد افراد بر روی سایت شما در گوگل کلیک می کنند.

این فقط یکی از کارایی های این ابزار است.

می توانید به وسیله این ابزار نقشه سایت یا همان sitemap سایت خود را نیز به گوگل معرفی کنید.

همچنین مشاهده کنید چه تعداد صفحات از سایت شما فهرست بندی شده اند و حیلی از ویژگی های دیگر که در این ابزار قابل دسترس هستند.

از یک ساختار URL مناسب برای سئو استفاده کنید

مردم به URL ها یا همان نامک صفحات سایت خود اهمیت زیادی نمی دهند.

همین امر باعث می شود نامک های عجیب و غریبی ایجاد شوند:

همانطور که پیداست (درست مانند نام دامنه شما) آدرس های اینترنتی بخش مهمی از سئو سایت شما هستند.

برای اینکه راه را درست رفته باشید باید مطمئن شوید نامک یا URL سایت شما :

ساختار URL شما سازگار باشد. به این ترتیب، گوگل می داند که صفحات شما در کدام دسته قرار می گیرند.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید