پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

الگوریتم گورخر چیست؟ و چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

maedehsh1382 9 ماه پیش

الگوریتم‌های گوگل، مجموعه‌ ای از دستورالعمل ها هستند که توسط موتور جستجوی گوگل، برای پیدا کردن و نمایش بهترین نتایج جستجوی کاربران استفاده می‌شوند. هدف اصلی این الگوریتم‌ ها، ارائه نتایج دقیق و مرتبط برای کاربران است. الگوریتم گورخر یکی از انواع این الگوریتم ها است. در ادامه درباره الگوریتم گورخر گوگل و تاثیر آن بر روی سئو سایت فروشگاهی برای شما توضیح داده ام.

الگوریتم گورخر چیست؟

یکی از پرکاربردترین الگوریتم های گوگل است که مسئول جلوگیری از کلاهبرداری های فروشگاهی و نظارت بر روی آن ها است. هدف اصلی این الگوریتم، برکناری سایت های بی کیفیت فروشگاهی و عدم نمایش آن به کاربران و جلوگیری از خرید از این گونه سایت ها است.

الگوریتم گورخر تا چه اندازه روی سئو سایت فروشگاهی تاثیر دارد؟

این الگوریتم مختص سایت های فروشگاهی است و به طور دقیق این سایت ها را بررسی می کند. عدم بهینه سازی برای الگوریتم گورخر باعث کاهش رتبه سایت در موتورهای جستجو می شود. (سئوی سایت های فروشگاهی)

در صورتی که سایت شما معیارهای الگوریتم گورخر را نداشته باشد، سایت تان را جریمه می کند  و تا مدت ها فروشگاه تان را به کاربران نمایش نمی دهد. در صورتی که نسبت به اصلاح خطاها اقدام نکنید، مجددا دچار جریمه می شود و برای همیشه سایت تان از دسترس خارج می شود.

gJNezy5mWCRdy1MSxWxvkJ3HaXgNPjXrHGVrqdlf.webp

 

از کجا بفهمم الگوریتم گورخر سایت مرا جریمه کرده؟

این الگوریتم تقریبا مانند الگوریتم های دیگر، بی سر و صدا به بررسی و جریمه کردن سایت ها مشغول می شود و بهتر است هنگامی که هنوز سایتتان نوپا است، به فکر در امان ماندن از آن باشید. اما با این وجود، اگر موارد زیر را در روند سئوی سایتتان مشاهده کردید، احتمالا توسط این الگوریتم، در تنبیه به سر می برید:

1- کم شدن ترافیک طبیعی و بازدید سایت در طی زمان

2- کاهش خریداران و فروش

3- عدم رشد پیش بینی شده

4- کسب نکردن رتبه در کلمات کلیدی

5- افت در سرچ کنسول

 

بیشتر بخوانید : چگونه سایت فروشگاهی آماده راه اندازی کنیم؟

نکات مهم برای در امان ماندن از گورخر گوگل

برای اینکه از این الگوریتم نمره منفی دریافت نکنید و ضربه ای از گورخر گوگل نخورید، لازم است که یک سری نکات را رعایت کنید. در ادامه به چند نمونه از آن اشاره میکنم:

CLYFw5RyWrKUEoMiGzOYCF2pTSFuHtFrGJ64FMns.jpg

 

1- تولید محتوای با کیفیت

در حال حاضر تولید محتوای با کیفیت، مهم ترین فاکتور جذب مخاطب و سئوی سایت است. محتوای مناسب به شما کمک می کند تا بازدید کنندگان را به سمت سایت خود جذب کنید و آنها را به مشتری تبدیل کنید. همچنین محتوای با کیفیت به شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو بهتر دیده شوید و جایگاه بهتری در نتایج جستجو داشته باشید.

2- دریافت نماد اعتماد

دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، به کاربران احساس اطمینان و اعتماد را القا می کند و نشان می دهد که سایت شما از نظر امنیتی و حریم خصوصی، استانداردهای مورد نیاز را رعایت می کند. به علاوه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، باعث می شود که سایت شما در نتایج جستجوی گوگل بهتر دیده شود و برای کاربران جذابیت بیشتری داشته باشد.

3- طراحی ریسپانسیو

با توجه به اینکه اکثر کاربران در حال حاضر از دستگاه‌های مختلفی برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند، طراحی ریسپانسیو برای سایت شما بسیار مهم است. با طراحی ریسپانسیو، سایت شما به طور خودکار به کنترل صفحه نمایش دستگاهی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد، سازگار می‌شود و به همین دلیل کاربران می‌توانند به راحتی و بدون مشکل به محتوا و اطلاعات سایت شما دسترسی داشته باشند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق تر درباره الگوریتم گورخر گوگل، می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.webpouya.com/blog/google-zebra-algorithm

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید