تبلیغات در اینستاگرام

zeinab-hozouri 1 ماه پیش

این روزها اینستاگرام مهمترین پلتفورم برای معرفی خدمات و محصولات است. در واقع احتمال دیده شدن کسب و کار شما در این شبکه اجتماعی پرطرفدار به مراتب بیشتر از وبسات یا شبکه‌های اجتماعی دیگر است. با این حال بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام با توجه به رقابت‌های سنگین در آن، نیاز به دقت و اهتمام بیشتری دارد تا به موفقیت دست پیدا کند.

ما در شرکت تبلیغاتی ترافیک مدیا ضمن تعریف استراتژی مشخص برای تبلیغات در این پلتفورم جذاب و معرفی کسب و کار شما در صفحات بزرگ و پربازدید، پیشرفتتان را قطعی خواهیم کرد.

بهترین روش برای تبلیغات اینستاگرامی

انواع مختلفی از تبلیغات اینستاگرامی وجود دارد که باید ببینید کدامیک تناسب بیشتری با شرایط و بودجه شما دارد. برای مثال اجرای تبلیغات اسپانسری که به وسیله خود اینستاگرام انجام می‌شود در ایران بسیار دشوار است یا در اینفلوئنسرمارکتینگ که تبلیغات توسط سلبریتی‎ها یا بلاگرهای معروف انجام می‌شود، هزینه‌ها به شدت بالاست. 

کسب و کارهایی که به تازگی راه اندازی شده‌اند بایستی محتاط و هوشمندانه عمل کنند و در ابتدا هزینه‌های گزاف نباید برای تبلیغات خرج کنند. در این مقاله ما می خواهیم بهترین و مناسب‌ترین روش تبلیغاتی در اینستاگرام را معرفی کنیم که برای همه کسب و کارها کوچک یا بزرگ مناسب هستند. 

این روش تبلیغات در اینستاگرام درواقع تبلیغات در صفحات بزرگ و پربازدید این رسانه اجتماعی است. به این منظور کافیست مثلاً یک بنر تبلیغاتی تهیه کنید و آن را برای این صفحات معروف ارسال کنید تا در ازای پرداخت هزینه‌ای مشخص، آن را نمایش دهند. این مراحل اهمیت و دقت زیادی می‌طلبد و با داشتن خلاقیت و جذابیت می‌تواند رشد صعودی فالوورها و در ادامه فروش شما را قطعی کند.

صفحات بزرگ اینستاگرامی کدامند و چه ویژگی‌هایی دارند؟

شاید تصور کنید منظور از صفحات یا پیج‌های بزرگ اینستاگرامی، آنهایی باشد که فالورهای بسیاری زیادی دارند. اما با توجه به خرید فالور فیک این موضوع دیگر ملاکی برای تشخیص این صفحات نیست. تبلیغات در این صفحات فیک هم مسلماً بازخورد خوبی ندارد و فقط هزینه‌های شما را به باد می‌دهد.  برای اینکه بتوانید صفحات بزرگ را از صفحات تقلبی تشخیص دهید نکات زیر را در نظر بگیرید: 

بالا بودن فالوور ملاکی برای تشخیص صفحات بزرگ نیست. برای اینکه بتوانید تعداد فالوورهای واقعی یک صفحه را تعیین کنید به تعداد لایک های پست‌های آن توجه کنید. با توجه به اینکه برخی پیج ها لایک های فیک هم می‌خرند، بهترین راه این است که تعداد فالوورها را در 16 درصد ضرب کنید. عدد بدست آمده حدودی میزان واقعی فالوور واقعی را نشان می دهد.

از آنجایی که برخی پیج ها لایک هم می خرند، فالوورهای پیج مدنظر را بررسی کنید. فالوورهایی که اکثراً عکس ندارند فیک هستند.

شمار بازدید ویدیوها هم قابل اطمینان نیست. زیرا برخی پیج‌ها بازدید فیک هم می‌خرند. از این جهت اطلاعات پیج مانند فالوور و کامنت ها را با شمار بازدیدها مقایسه کنید. تعداد کامنت‌ها مهم است. برای مثال پیجی که 50 هزار فالور دارد ولی پست های آن 3 تا کامنت بیشتر نمی‌گیرد مشکوک است.

دیگر ویژگی که صفحات بزرگ اینستاگرامی دارند تخصصی بودن است. پیج‌هایی که به صورت تخصصی عمل می کنند فالوورهای هدفمندی دارند. از این رو با تبلیغات مرتبط با تخصص این پیج‌ها می‌توان در جذب فالوور موفق‌تر عمل کرد. در اینستاگرام در هر موضوع کسب و کاری چندین پیج تخصصی معروف وجود دارد که می‌توان برای تبلیغات هدفمند از آنها استفاده کرد.

انواع تبلیغات در اینستاگرام

قدم بعدی پس از شناسایی پیج‌های بزرگ اینستاگرامی، انتخاب نوع تبلیغات است. به طورکلی انواع تبلیغات در پیج‌های بزرگ اینستاگرامی به شرح زیر هستند:

تبلیغات بنری

در این نوع تبلیغات، از عکس استفاده می‌شود. درواقع شما یک بنر تبلیغاتی می‌سازید و آن را به این صفحات می‌سپارید. در این روش بایستی اصول و قواعد یک بنر تبلیغاتی مناسب، باکیفیت و جذاب را رعایت کنید. در صورتی که بنر شما جذابیت نداشته باشد، علی رغم صرف هزینه بالا و تبلیغات در صفحات بزرگ و پربازدید اینستاگرام نتیجه مطلوبی کسب نخواهید کرد.

تبلیغات ویدیویی

در این نوع تبلیغات شما در قالب ویدیو محصول و خدمات خود معرفی می‌کنید و در ادامه آن را به پیج‌های اینستاگرامی ارسال می‌کنید. نحوه محاسبه قیمت اینگونه تبلیغات با تبلیغات بنری اندکی متفاوت است. راه اول مشابه تبلیغات بنری ساعتی است؛ یعنی به ازای 24 ساعت یا زمان مشخص تبلیغات هزینه پرداخت می‌کنید. راه دوم این است که شما بر اساس میزان بازدید به این صفحات هزینه پرداخت می‌کنید.

تبلیغات در استوری

در این دسته از تبلیغات که خیلی هم طرفدار دارد، بنر تبلیغاتی یا ویدیو شما در بخش استوری صفحات بزرگ نمایش داده می‌شود. بر اساس قابلیت جدید اینستاگرام، می توان لینک وب سایت یا آیدی پیج اینستاگرام را هم در استوری قرار داد تا کاربران به راحتی به سوی آنها هدایت شوند. نحوه محاسبه قیمت تبلیغات در استوری هم یا ساعتی یا بر اساس تعداد بازدیدها است.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید