پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

چگونه سایت رقبا را آنالیز کنیم؟

seounique2022 1 سال پیش

چگونه می توان آنالیز مطالعه سئوی رقیب را انجام داد؟

مراحل اصلی تجزیه و تحلیل کار سئوی رقبا عبارتند از: شناسایی رقبا، تجزیه و تحلیل و تجزیه درجه رقابت، بررسی رشد لینک، یافتن منابع، شناسایی ساختار صفحه شکسته، سایت ترافیک بر اساس کشور، و شناسایی بر کلمات کلیدی ارگانیک.

 

شناسایی رقبا

شناسایی رقبای خود اولین قدم است. شما می توانید با شناسایی افراد موفق تر و در حال افزایش در محیط رقابتی در بخش خود شروع کنید. انجام این کار با شناسایی کلمات کلیدی مورد استفاده بهترین رقبای شما امکان پذیر است. اولویت کلمه کلیدی کاری است که رقبای شما برای جذب بازدیدکنندگان به سایت خود انجام می دهد. کلمات کلیدی که روی آنها تمرکز می کنند اولین گام برای رقابت است. به این ترتیب می توانید تعیین کنید که در چه کلماتی در مطالعه خود پیشرفت کردید. یکی از راه های تحلیل کلمات کلیدی استفاده از ابزارهای این حوزه است. Ahrefs نیمی از ابزارهایی مانند Semrush خواهد بود. گزارش های این ابزارها می توانند شما را در مراحل بعدی راهنمایی کنند.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب سئو

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقیب فرآیند یافتن کلمات کلیدی ارزشمندی است که رقبای جستجوی شما رتبه بالایی برای وب سایت شما ندارند - و سپس از آن برای هدایت ترافیک خود به صفحات وب خود استفاده کنید.

 

چه کلمات کلیدی را باید در تجزیه و تحلیل رقبا در نظر بگیرم؟

همه کلمات کلیدی ارزش تلاش یکسان را ندارند. کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما، حجم جستجوی بالایی دارند و رتبه بندی آنها چندان دشوار نیست، جایی هستند که باید تلاش خود را متمرکز کنید.

 

با این حال، این گزینه‌های بسیاری را برای انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهد. در Siteimprove SEO، فیلتر کردن بر اساس «کلمات کلیدی برتر بر اساس دامنه» راه خوبی برای محدود کردن فهرست نهایی است. یک دامنه خاص را جستجو کنید تا 100 کلمه کلیدی برتر را بر اساس حجم جستجو که یک رقیب برای آن رتبه بندی می کند، نشان دهید. از این اطلاعات برای بررسی استراتژیک کلمات کلیدی که باید به طور فعال نظارت و بهینه سازی کنید، استفاده کنید. از آنجا، می‌توانید تمام موضوعات محتوایی را که می‌توانید روی آن‌ها قرار دهید، فهرست کنید و ترجیحاً از آنها بالاتر باشید.

 

 

 

به جای حجم جستجو، روی هدف جستجو تمرکز کنید

فقط به این دلیل که یک کلمه کلیدی دارای حجم جستجوی بالایی است به این معنی نیست که رتبه بندی بالا برای آن باعث افزایش زیادی در ترافیک جستجو می شود. در عوض، توصیه می‌شود روی هدف جستجوی رضایت‌بخش تمرکز کنید - که به عنوان هدف کاربر نیز شناخته می‌شود.

 

هدف جستجو هدف اصلی کاربر هنگام انجام جستجو است. این جستجو ممکن است اطلاعاتی باشد، به‌عنوان مثال، «ساعات کار کارخانه تقطیر وودفورد رزرو»، تراکنشی، مانند «خرید پازل 1000 تکه‌ای» یا ناوبری، زمانی که کاربر ممکن است به جای وارد کردن URL در آدرس، «واشنگتن پست» را جستجو کند. نوار ناوبری هر نوع جستجویی که کاربر شما انجام می دهد، صفحات وب شما باید هدف جستجوی خود را با محتوای بهینه و با کیفیت بالا برآورده کنند که پاسخی ارزشمند و مرتبط به درخواست آنها ارائه می دهد.

 

Google وب‌سایت‌هایی را اولویت‌بندی می‌کند که تجربه کاربری مرتبط و مثبتی را ارائه می‌دهند – و این شامل تقویت نتایج جستجو می‌شود که با برآورده کردن نیازهای جستجوی کاربر، تجربه‌ای عالی برای کاربر به ارمغان می‌آورد. بنابراین، اگر بتوانید به هدف جستجوی کاربر به روشی بهتر و دقیق تر از رقبای جستجوی خود پاسخ دهید، احتمالاً محتوای شما با افزایش رتبه پاداش خواهد گرفت. و انگیزه قابل توجهی برای انجام این کار وجود دارد - تقریباً از هر 10 جستجو، یک مورد کاربر را مشاهده می کند که برای انتخاب یک نتیجه متفاوت به صفحه نتایج جستجو باز می گردد. اینها کاربرانی هستند که می خواهید با بهینه سازی محتوای خود به هدف جستجوی آنها پاسخ جامع تری بدهید.

 

ایجاد - یا بهینه سازی - محتوای شما برای مناسب تر کردن آن برای پاسخگویی به هدف جستجوی کاربر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ایجاد محتوای ارزشمند که به طور واضح با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد، نه فقط کلمات کلیدی که استفاده می کند.

فرمت‌های محتوای متنوع‌تر و جذاب‌تر را به صفحات خود اضافه کنید، مانند راهنمای گام به گام، اینفوگرافیک یا ویدیو.

فرصت‌های جاسوسی برای انواع محتوا و پاسخ‌های از دست رفته با ویژگی «افراد همچنین می‌پرسند» Google.

بهبود محتوای موجود آنها. اگر رقیب شما لیستی از 10 مکان تاریخی برتر در ایالت شما دارد، می توانید پیشنهادات آنها را با لیست 50 بهترین سایت برتر گسترش دهید.

خود را به عنوان منبع اطلاعاتی معتبرتر و قابل اعتمادتر قرار دهید. اگر در زمینه خود متخصص هستید، مطمئن شوید که خواننده شما از آن مطلع است! در نظر بگیرید که از یکی از کارشناسان موضوع خود بخواهید یک پست وبلاگی پر از نکاتی بنویسد که برای مشتریان احتمالی شما مفید باشد.

 

به یاد داشته باشید، هنگامی که به جای تمرکز صرفاً بر روی حجم جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظر خود، بر تحقق هدف جستجوی کاربر تمرکز می کنید، ترافیک مرتبط بیشتری را به صفحه خود هدایت می کنید، رتبه های جستجو را بالاتر می برید و سرنخ های واجد شرایط بیشتری کسب خواهید کرد.

 

فرصت های کلمات کلیدی طولانی را در تجزیه و تحلیل رقبای کلمه کلیدی خود کاوش کنید

اگر وب سایت شما کوچکتر یا کمتر از رقبای جستجوی شما ایجاد شده باشد، چه؟ با داشتن رتبه 60 درصدی صفحات در 10 نتیجه برتر گوگل سه سال یا بیشتر، ایده خوبی است که تمرکز خود را از رقابتی ترین کلمات کلیدی به تغییرات کلیدواژه های طولانی تر برنده تغییر دهید. در واقع، بیشتر جستجوهای گوگل معمولاً از این نوع هستند - حدود  70٪ از کل جستجوهای وب را شامل می شود.

 

با توجه به اینکه 50 درصد جستجوها حاوی چهار کلمه یا بیشتر هستند، ایده خوبی است که فراتر از اصول اولیه قدم بردارید. به عنوان مثال، دشواری کلمات کلیدی برای کلمات کلیدی پرطرفدار و تک کلمه ای مانند "هدفون" زیاد است و بیش از 778,000,000 نتیجه جستجو را برمی گرداند. سعی کنید از یک عبارت خاص‌تر برای متمایز شدن از دیگران استفاده کنید، مانند «هدفون حذف‌کننده نویز»، «هدفون بی‌سیم با بودجه»، یا «هدفون برای خواب» که گزینه‌های توصیفی‌تری با رقابت جستجوی کمتری هستند.

 

شناسایی تغییرات کلیدواژه دم بلند می تواند بی پایان به نظر برسد. خوشبختانه، انجام تجزیه و تحلیل رقبای سئو با  ابزار سئو  ، بسیاری از زمینه ها را برای شما انجام می دهد. مطمئن شوید که رقبای خود را نه تنها برای محبوب‌ترین و کوتاه‌ترین کلمات کلیدی که برای آنها رقابت می‌کنند، بلکه برای کلمات کلیدی طولانی‌تر و خاص‌تر آن‌ها نیز تجزیه و تحلیل می‌کنید. در حالی که حجم جستجو برای تغییرات دم بلند کمتر است، آنها معمولاً ترافیک خاص و مرتبط تری را به وب سایت شما هدایت می کنند و معمولاً برای رتبه بندی به تلاش کمتری نیاز دارند.

 

مراقب لیست های پولی رقبای SEO خود باشید

در حالی که جستجوی ارگانیک و جستجوی پولی اغلب به عنوان نهادهای جداگانه در نظر گرفته می‌شوند، بررسی کلمات کلیدی PPC رقبا می‌تواند بینش بسیار مفیدی در مورد اینکه کدام کلمات کلیدی را ارزشمند می‌دانند و حتی کدام‌ها سودآور هستند به شما بدهد.

 

اگر رقبای جستجوی شما مایل به پرداخت هزینه هستند تا در بخش فهرست‌های PPC نتایج جستجو ظاهر شوند، می‌توان نتیجه گرفت که آنها برای این کلمه کلیدی - و ترافیکی که ایجاد می‌کند - ارزش زیادی قائل هستند. آنچه شما به طور خاص به دنبال آن هستید کلمات کلیدی کم مشکل و با تبدیل بالا هستند.

 

بر رتبه بندی کلمات کلیدی خود نظارت کنید

انجام این اقدامات تجزیه و تحلیل رقبای سئو فقط شروع است و همانطور که می دانیم سئو یک بازی طولانی است. با گذشت زمان، رتبه‌بندی کاهش می‌یابد، بنابراین مهم است که به طور مداوم بر رتبه‌بندی‌های خود – و رتبه‌بندی رقابت‌های جستجوی خود – برای کلمات کلیدی مورد نظر خود نظارت کنید.

 

با این حال، با وجود صدها یا حتی هزاران کلمه کلیدی برای ماندن در بالا، نظارت دستی استفاده خوبی از منابع نیست. با استفاده از ابزار نظارت خودکار کلمات کلیدی به جای آن، با آخرین رتبه بندی موتورهای جستجو به روز باشید. نظارت منظم و خودکار به شما این امکان را می‌دهد تا قبل از اینکه ترافیک جستجوی شما کاهش یابد، نوسانات رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها را شناسایی کرده و به سرعت به آن واکنش نشان دهید. در عین حال، می‌توانید عملکرد تلاش‌های بهینه‌سازی خود را در مورد کلمات کلیدی اندازه‌گیری کنید و به راحتی موفقیت استراتژی سئو خود را به مدیریت نشان دهید.

 

 

 

تحلیل محتوای سئوی رقیب

کلمات کلیدی بدون شک بخش مهمی از هر تحلیل رقیب سئو هستند. اما ارزیابی شما با آنها شروع و ختم نمی شود. همچنین باید سئوی خود را با الهام گرفتن از بهترین محتوای رقبای خود تقویت کنید.

 

ایده این است که محبوب ترین محتوای رقبای خود را کشف کنید - و سپس از آن برای بهبود محتوای خود استفاده کنید. این باعث صرفه جویی در زمان و تلاش می شود، همانطور که می دانید این صفحات در رتبه بندی SERP ها قرار می گیرند و به طور موثر ترافیک را به وب سایت خود هدایت می کنند. انعکاس - و سپس رقابت - رویکرد آنها به شما کمک می کند تا بیشتر با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشید و تجربه محتوای بهتری را برای کاربرانی که در صفحات وب شما قرار می گیرند ارائه دهید. در درازمدت، این می تواند باعث شود که محتوای شما در SERP ها از محتوای آنها جهش کند.

 

هنگامی که مشخص کردید با چه محتوایی رقابت می کنید، دو روش کلیدی وجود دارد که می توانید از آنها برای بالاتر بردن رتبه آنها استفاده کنید.

 

مکان یابی و پر کردن شکاف های محتوا : این روش شامل شناسایی و استفاده از نقاط ضعف در محتوای رقبا است. به عنوان مثال، اگر آنها فقط محتوا را در یک نوع قالب ارائه می کنند، ممکن است آن را به یک قالب محتوای محبوب تر پیکربندی کنید.

تکنیک "آسمان خراش" : این روش ساده تر است اما نیاز به کار بیشتری دارد. این حول محور استفاده از محتوای رقبا به عنوان مبنایی برای ایجاد یک محتوای مشابه – اما برتر – می چرخد. از آنجا، موضوع این است که به وب‌سایت‌هایی که به محتوای رقیب پیوند می‌دهند نزدیک شوید و از آنها بخواهید پیوند خود را به محتوای پیشرفته‌تر خودتان به‌روزرسانی کنند.

عناصر محتوایی که هنگام بهینه سازی محتوای خود برای برتری از رقبا در یک موضوع خاص باید به آنها توجه زیادی داشته باشید عبارتند از:

 

فرمت محتوا

عناوین

قرار دادن کلمات کلیدی در صفحه وب

عناوین متا و توضیحات متا

تعداد کلمه. مطالعات نشان می‌دهد که نتایج جستجوی ارگانیک که در صفحه اول گوگل رتبه‌بندی می‌شوند، به طور متوسط ​​شامل ۱۴۴۷ کلمه هستند.

خوانایی محتوا

ساختار صفحه، به عنوان مثال، معماری اطلاعات و سرفصل ها

استفاده از تصاویر، ویدیوها و سایر فایل های رسانه ای پشتیبانی کننده

فرمت پاسخ به سوال آیا از نقاط گلوله استفاده می کنند؟ اینفوگرافیک؟ پرسش و پاسخ؟

وجود داده های ساخت یافته

فراوانی انتشار

تجزیه و تحلیل پروفایل بک لینک رقبا

در حالی که محتوا به عنوان یک فاکتور اصلی رتبه بندی باقی می ماند، به دست آوردن بک لینک های با کیفیت بالا و معتبر بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی موفق سئو است. بک لینک ها – همچنین به عنوان لینک های ورودی شناخته می شوند – لینک هایی در وب سایت های دیگر هستند که به سایت شما اشاره می کنند. موتورهای جستجو از بک لینک ها برای تشخیص میزان قابل اعتماد بودن یک سایت استفاده می کنند. هرچه سایت شما مهمتر و قابل اعتمادتر باشد، رتبه شما در نتایج جستجو بالاتر خواهد بود و معمولاً ترافیک ارگانیک بیشتری دریافت می کند. علیرغم اهمیت آنها، مطالعات نشان می دهد که 66 درصد از صفحات وب به هیچ وجه بک لینک ندارند.

 

بک لینک ها همچنان  سه فاکتور برتر رتبه بندی گوگل هستند. این بدان معناست که اگر رقبای شما لیست قوی‌تری از بک لینک‌ها نسبت به شما داشته باشند، برای برتری از آنها تلاش خواهید کرد. بنابراین تقویت نمایه بک لینک شما یک اولویت اصلی برای وب سایت شما است. به طور مفید، تحقیق در مورد بک لینک های موجود رقبای شما می تواند این روند را کوتاه کند و به شما کمک کند تا استراتژی بک لینک خود را ارتقا دهید. گاهی اوقات به آن تحلیل شکاف لینک سئو می گویند.

 

ویژگی "بک لینک" در Siteimprove SEO انجام تجزیه و تحلیل بک لینک های شما را بسیار آسان تر می کند. از آن برای کشف اینکه رقبای شما از کدام وب سایت های صنعتی مرتبط و با کیفیت بالا بک لینک دریافت می کنند استفاده کنید و سپس یک استراتژی برنده برای پر کردن این شکاف ایجاد کنید. همچنین توجه به این نکته مهم است که همه پیوندها یکسان در نظر گرفته نمی شوند. بک لینک های بد در واقع می توانند به عملکرد SEO شما آسیب بزنند، بنابراین ضروری است که حضور آنها را به حداقل برسانید.

https://seounique.ir/

siteimprove.com/glossary/seo-competitor-analysis/

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید