بازاریابی محتوا به کسب و کارها کمک می کند منابع قابل اعتماد و مقرون به صرفه ترافیک وب سایت و سرنخ های جدید را آماده و برنامه ریزی کنند
اگر بتوانید فقط یک پست وبلاگ ایجاد کنید که مقدار ثابتی از ترافیک ارگانیک دریافت می کند، یک پیوند تعبیه شده به یک کتاب الکترونیکی یا ابزار رایگان، با گذشت زمان – مدت ها پس از کلیک روی “انتشار” به تولید سرنخ برای شما ادامه می دهد.
منبع قابل اعتماد ترافیک و سرنخ ها از محتوای همیشه سبز شما به شما این انعطاف را می دهد تا با سایر تاکتیک های بازاریابی برای ایجاد درآمد، مانند محتوای حمایت شده، تبلیغات رسانه های اجتماعی و محتوای توزیع شده، آزمایش کنید.
به علاوه، محتوای شما نه تنها به جذب سرنخ کمک می کند، بلکه به مشتریان بالقوه شما آموزش می دهد و برای برند شما آگاهی ایجاد می کند.
اکنون، بیایید به بررسی جزئیات نحوه ایجاد یک برنامه بازاریابی محتوا بپردازیم.
1. هدف خود را مشخص کنید.
هدف شما از تدوین برنامه بازاریابی محتوا چیست؟ چرا می خواهید محتوا تولید کنید و یک برنامه بازاریابی محتوا ایجاد کنید؟
قبل از شروع برنامه ریزی، اهداف خود را بشناسید، در این صورت زمان آسان تری برای تعیین بهترین استراتژی خود خواهید داشت.
این الگوی برنامه ریزی هدف را برای کمک به کشف اهداف محتوای مناسب دانلود کنید.
2. تحقیقات پرسونا انجام دهید.
برای توسعه یک برنامه موفق، باید به وضوح مخاطبان هدف محتوای خود را تعریف کنید – که به عنوان پرسونای خریدار شما نیز شناخته می شود
این امر به ویژه برای کسانی که تازه کار خود را آغاز کرده اند یا تازه وارد بازاریابی شده اند بسیار مهم است. با شناخت مخاطبان هدف خود، میتوانید محتوای مرتبطتر و ارزشمندتری تولید کنید که بخواهند آنها را بخوانند و به آن تبدیل کنند.
اگر شما یک بازاریاب با تجربه هستید، ممکن است هدف شما تغییر کرده باشد. آیا می خواهید گروه جدیدی از افراد را هدف قرار دهید یا بازار هدف فعلی خود را گسترش دهید؟ آیا می خواهید همان مخاطبان هدف را حفظ کنید؟ بررسی مجدد پارامترهای مخاطب با انجام تحقیقات بازار در هر سال برای رشد مخاطبان شما بسیار مهم است.
3. ممیزی محتوا را اجرا کنید.
در اوایل، اکثر برندها با پست های وبلاگ شروع می کنند. اگر میخواهید در قالبهای مختلف سرمایهگذاری کنید، میتوانید یک ممیزی محتوا برای ارزیابی محتوای برتر و کمبازده خود انجام دهید. سپس، از آن اطلاعات برای اطلاع دادن به مسیر بعدی استفاده کنید.
اگر مدتی است که در تجارت بوده اید، باید تلاش های بازاریابی محتوای خود و نتایج حاصل از آن را در سال گذشته مرور کنید.
بررسی کنید که در سال آینده چه کارهای متفاوتی می توانید انجام دهید و اهداف جدیدی تعیین کنید. اکنون زمان بسیار خوبی است تا اهداف تیم خود را با بقیه اهداف سازمان خود هماهنگ کنید.
در هر مرحلهای که هستید، ممیزی محتوا به شما کمک میکند تا تعیین کنید چه چیزی در بین مخاطبان شما طنینانداز میشود، شکافها را در دستههای موضوعی خود شناسایی کنید و ایدههای محتوای تازه را طوفان فکری کنید.
4. تعیین کنید که چه نوع محتوایی را می خواهید ایجاد کنید.
گزینه های مختلفی برای محتوایی که می توانید ایجاد کنید وجود دارد، از محتوای نوشتاری مانند کتاب های الکترونیکی و پست های وبلاگ گرفته تا محتوای صوتی مانند پادکست.
در بخش بعدی، برخی از محبوبترین قالبهای محتوا را که بازاریابان ایجاد میکنند، از جمله برخی ابزارها و قالبها برای شروع صحبت خواهیم کرد.
5. محتوای خود را منتشر و مدیریت کنید.
برنامه بازاریابی شما باید فراتر از انواع محتوایی باشد که ایجاد می کنید، همچنین باید محتوای شما را سازماندهی کند.
با کمک یک تقویم محتوا، در مسیر درستی برای انتشار یک کتابخانه محتوای متعادل و متنوع در وب سایت خود خواهید بود. سپس، یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی برای تبلیغ و مدیریت محتوای خود در سایت های دیگر ایجاد کنید.
منبع: تدوین استراتژی محتوا