عنوان مناسب در یک مقاله، ویترین مقاله شماست. عنوان شما باید در مخاطب انگیزه خواندن مقاله را ایجاد کند. برای یک محتوای موفق علاوه بر نوشتن یک متن خوب و کاربردی باید عنوان مناسبی را انتخاب کنبد. از طریق عنوان مخاطب مقالهی شما را ارزیابی میکند و تصمیم به خواندن یا نخواندن آن میگیرد. از طرف دیگه تعداد بازدید کنندگان از مقاله شما یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در الویت شما در نتایج جستجو است.
شما باید بدانید که از چه کلماتی در عنوان استفاده کنید؟، طول عنوان شما چقدر باشد؟ چطور عنوان خود را برای موتورهای جستجو، و شبکه های اجتماعی به صورت هم زمان بهینه سازی کنید؟
در ادامهی این مقاله به همهی این سوالات پاسخ خواهیم داد. با بومران همراه باشید.
نوشتن عنوان مناسب
عنوان اصلی مقاله خود را مشخص کنید
قبل از اینکه به یک عنوان عالی برسید، عنوان اصلی مقاله خود را مشخص کنید. بسیاری افراد عنوان اصلی را با موضوع مقاله اشتباه میگیرند.
منظور از عنوان اصلی، عنوانهایی است که به صورت معمول در پستهای بلاگهای مختلف به کار میرود. یک نویسنده باید به همهی این عنوانها نگاهی بیندازد و نگاه خلاقانهی جدیدی را ایجاد کند. از عنوان اصلی میتوان عنوانهای مختلفی را استخراج کردند؟
همانطور که میبینید از یک عنوان اصلی میتوان عنوانهای مختلفی را استخراج کرد که به طور مستقیم به بخش مشخصی از عنوان اصلی اشاره دارد. اما همهی این عنوانها مناسب نیستند. شما باید نکات دیگری را هم در انتخاب عنوان بهکار ببرید.در سایت فریلنسری دورکار بومران فریلنسرهای تولید محتوا این موارد را رعایت میکنند.
دقیق باشید
دقیق بودن در نوشتن عنوان از اهمیت ویژهای برخوردار است. مخاطب شما باید دقیقا بداند که در این مقاله قرار است با چه مطلبی روبهرو شود.حتی در برخی موارد میتوانید توضیح کوتاهی را داخل پرانتز اضافه کنید.
مطالعات انجام شده توسط hubspot بر روی 3.3 میلیون عنوان نشان میدهد که عنوانهایی که با استفاده از پرانتز توضیحات شفافی را ارائه میدهند. در حدود 38% بیشتر مورد توجه قرار گرفتهاند. اما به یاد داشته باشید که عنوان شما باید همخوانی کامل با متن شما داشته باشد. در عیر اینصورت اعتماد مخاطب خود را از دست خواهید داد.
عنوان خود را جنسیتی کنید
علاوه بر رعایت دقت در نوشتن عنوان راههای دیگری نیز برای جنسیتی کردن آن وجود دارد. اما مهمترین مساله اطلاع از پرسونای مخاطبان اصلی کسب و کار شماست. شما باید بدانید مخاطبان اصلی شما بیشتر از چه جنسیتی هستند و از
و انجام پروژه فریلنسری این موارد را رعایت کنید.
چه ولحن وبیانی بیشتر استقبال میکنند. این طلاعات به شما کمک میکنند تا عنوانهای بهتری را بنویس.
کوتاه بنویسید
نمیتوان به صورت قطعی یک اندازهی مشخص را برای عنوان تعیین کرد. اینکه عنوان شما از چند کلمه تشکیل شده باشد وابسته به اهداف و محل نمایش این عنوان است. برای مثال اگر عنوان شما قرار است در نتایح جستجوی موتور جستجو اولویت بندی شود نباید بیش از 70 کاراکتر باشد. چراکه موتورهای جستجو بیش از این تعداد کاراکتر را نمایش نمیدهند.
اگر عنوان را برای شبکههای اجتماعی مینویسید وابسته به نوع شبکه باید طول عنوان خود را انتخاب کنید. برای مثال نتایج تحقیقات نشان میدهد که عنوان مناسب برای توئیتر عنوانهای 8-12 کلمه ای و برای فیسبوک عنوانهای 11-14 کلمهای مناسب هستند.برای مشاور بازاریابی دیجیتال از وب سایت ما دیدن نمایید.
عنوان را بهینهسازی کنید
فراموش نکنید که اولویت اول برای شما جلب توجه مخاطبان است. بنابراین اگر بتوانید در کنار جلب نظر مخاطبان عنوان خود را برای موتورجستجو و یا شبکههای اجتماعی بهینه سازی کنید، بسیار موفق عمل کردهاید.
برای بهینهسازی عنوان برای موتور جستجو به کلمات کلیدی پرکاربرد در مورد موضوع مقاله محتوا خود توجه کنید. از بین این کلمات پر جستجو ترین آنها را انتخاب کنید و در ابتدای عنوان خود بهکارببرید.برای شبکه های اجتماعی میتوانید پس از نوشتن عنوان مناسب از طریق ابزار تحلیل اینستاگرام و آنها را بررسی کنید.
تکنیک طوفان فکری استفاده کنید
در نهایت بعد از رعایت همهی نکات فوق میتوانید از تعدادی از همکاران خود کمک بگیرید. با استفاده از تکنیک طوفان فکری و با در نظرگرفتن نکات قبلی عنوانهای مختلفی را پیشنهاد کنید. از بین عنوانهای پیشنهادی، عنوانی را که اکثر افراد روی آن اتفاق نظر دارند را انتخاب کنید.