کد نویسی در بازاریابی دیجیتال

boomrun_platform 3 ماه پیش

با گسترش تکنولوژی و استفاده روزافزون از کامپیوترها، برای گسترش هر کسب و کاری در فضای دیجیتال نیازمند دانستن دان کد نویسی هستید.  کد نویسی در دیجیتال مارکتینگ و دانستن مبانی پایه برنامه‌نویسی اهمیت بسیاری در دانش بازاریابی شما دارد. با دانستن ظرفیت موجود برای تکنولوژی می‌توانید در کار خود تاثیرگذارتر عمل کنید و طول عمر شغلی و آینده خود را تضمین کنید.با پلتفرم فریلنسری دیجیتال مارکتینگ

بومران همراه باشید.

HTML

HTML کدی است که برای ساختار و نمایش یک صفحه وب به همراه محتوای آن استفاده می شود. این کد برای جستجوگر وب مشخص می‌کند که چگونه محتوای شما را تعریف کند و نمایش دهد. دانستن نحوه‌ی پیداکردن و ویرایش متا تگ، توضیحات متا و کلمات کلیدی برای بازاریابی محتوا اهمیت زیادی دارد.

اگر نرم افزاری که برای بارگذاری محتوا استفاده می‌کنید فاقد رابط Markdown یا WYSIWYG است، HTML برای قالب بندی مناسب ، یادگیری نحوه ایجاد پیوندها ، عناوین ، پاراگراف ها و فاصله ها ، تصاویر و لیست ها کارآمد است. به علاوه این کد قابلیت به روزرسانی دارد.برای مشاهده لیست خدمات بازاریابی آنلاین با ما همراه باشید.

Scripting

Script ها برنامه‌هایی هستند که برای اتوماتیک کردن فعالیت‌هایی که توسط انسان نیز به‌صورت دستی قابل انجام است، نوشته می‌شوند که یکی دیگر از کاربردهای کد نویسی در دیجیتال مارکتینگ است. برای این برنامه‌ها  می‌توانید از یکی از زبان‌های Python، Bash و Perl استفاده کنید. Bash یک مفسر خط فرمان است، Python یک زبان پویا است در حالیکه Perl  برای اهداف کلی به کار می‌رود. همه‌ی این زبان‌ها از script ها پشتیبانی می‌کنند.

به کمک دانستن اصول اولیه برنامه نویسی می‌توانید کارهای فوق العاده‌ای را انجام دهید. شما می‌توانید فعالیت‌هایی را که zapier یا IFTT  از عهده‌ی انجام آن بر نمی‌آیند را به صورت خودکار انجام دهید و داده ها را به سرعت برای تحلیل آماده کنید. در سایت فریلنسری دورکار بومران میتوانید پروژه برنامه نویسی دریافت کنید.

تحلیل داده ها

اکسل یا SQL یک زبان برنامه‌نویسی است که برای مدیریت داده‌های نگهداری شده در یک سیستم مدیریت پایگاه داده طراحی شده است. این زبان‌ها دارای قابلیت تعریف، تحلیل و کنترل داده هستند. به عنوان یک بازاریاب باید تحلیل و بررسی داده‌ها نیازمندید. Macro نیز یکی دیگر از ابزار تحلیل داده‌ها است. ممکن است برای استفاده‌ی برخی از این ابزار تحلیلی  به VBA و Python احتیاج داشته باشید. به هر حال به عنوان یک بازاریاب freelancer باید حداقل به یکی از این ابزار مسلط باشید.

تجسم داده‌ها

منظور از تجسم داده‌ها یا Data Visualization نمایش داده‌ها به صورت گرافیکی یا نموداری است. این روش به شما کمک می‌کند تا با یک نگاه حجم عظیمی از داده‌ها را بررسی و تحلیل کنید. علاوه بر این در ارائه‌ی اطلاعات به سهامداران یا تولید محتوا، ارائه‌ی داده‌های تجسمی بسیار حائز اهمیت است.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید