کارایی طراحی گرافیک در دیجیتال مارکتینگ

boomrun_platform 3 ماه پیش

مخاطبان امروزی کمتر به مطالب بلند و رسمی توجه دارند. برای تولید یک محتوای پربازده علاوه بر توجه به لحن و ساختار نوشتار باید از جنبه‌های بصری مناسب استفاده کنید.طراحی گرافیکی برای دیجیتال مارکتینگ باید موجب بهبود ارتباط افراد با کسب‌وکار شما شود. در سایت فریلنسری دورکار بومران این موارد توسط فریلنسرها لحاظ میشود.

با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تلفن‌های همراه نقش عمده‌ای در فعالیت‌های مجازی افراد بازی می‌کند. طراحی‌های انجام‌شده درزمینهٔ دیجیتال مارکتینگ باید متناسب با ابعاد این دستگاه‌ها و سلیقه‌ی مخاطبان آن باشد.

امروزه همه‌ی کسب‌وکارها از طراحی گرافیکی برای بهبود کارایی خود بهره می‌برند اما تنها تعداد اندکی از آنها نتایج مورد انتظار خود را دریافت می‌کنند.

header-nahaii-web-768x393-1.png

طراحان گرافیک در بخش طراحی وب‌سایت و لوگو فعالیت می‌کنند.نتیجه‌ی فعالیت آنها در این حوزه ایجاد محیطی ایده آل برای ارتباط با مشتریانتان است.

گاهی اوقات تصاویر اطلاعاتی را منتقل می‌کنند که انتقال آنها از طریق متن ممکن نیست. همچنین برای موفقیت در بسیاری از زمینه‌های دیجیتال مارکتینگ مانند تبلیغات و طراحی وب به یک طراح گرافیک نیازمندید.

طراحی گرافیک در دیجیتال مارکتینگ

در این مقاله به چند نکته‌ی اساسی برای طراحی گرافیکی درزمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ اشاره می‌کنیم. با رعایت این نکات می‌توانید نتایج شگفت‌انگیزی در پیشبرد اهداف دیجیتال خود مشاهده کنید.با پلتفرم فریلنسری دیجیتال مارکتینگ  همراه باشید.

   از اینفوگرافی استفاده کنید

استفاده از اینفوگرافی یکی از نکات کلیدی برای جذب مخاطبان است. این روش طراحی برای بلاگ بسیار مناسب است.

با استفاده از این روش محتوای مدنظر شما به‌صورت داستان گونه و ساده برای مخاطب بیان می‌شود.

 ترکیب رنگ مناسب به کار ببرید

به‌عنوان یک گرافیست  freelancer باید دانش استفاده از رنگ‌ها را داشته باشید. به‌عبارت‌دیگر باید بدانید از چه ترکیب رنگی در کجا استفاده کنید.

در طراحی برای شبکه‌های اجتماعی، ارتباط چشمی مخاطب با رنگ و تضاد رنگ‌ها بیشتر موردتوجه است.

قبل از شروع به یاد داشته باشید که کدام رنگ‌ها مکمل یکدیگرند. همچنین تعدادی پالت رنگی آماده کنید تا در صورت لزوم از آنها برای طراحی‌های خود بهره ببرید.

 بین موضوع‌ها ارتباط ایجاد کنید

در پست‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی یا بلاگ ممکن است چندین پست در رابطه با یک موضوع تهیه شود. در طراحی‌های مربوط به این پست‌ها پیوستگی را رعایت کنید. برای مثال از رنگ و یا المان‌های مشابه استفاده کنید.

به‌این‌ترتیب مخاطب آلبوم‌های جداگانه‌ای را مشاهده می‌کند که هرکدام از آنها مربوط به یک موضوع مشخص است.در سایت انجام پروژه فریلنسرهای این موارد را پیاده سازی میکنند.

 از فونت مناسب استفاده کنید

انتخاب فونت مناسب برای نوشته‌های موجود در طراحی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بهتر است از فونت‌های غیرحرفه‌ای مانند comic Sans، GiddyUp و HoboST استفاده نکنید. در عوض فونت‌های مرسوم مانند Helvetica ، SegoeUI و یا Times New Roman استفاده کنید.

علاوه بر فونت شکل قرارگیری نوشته بر روی طرح نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

 طراحی‌ با یک طیف رنگی 

در برخی از موارد استفاده از چند رنگ در طراحی گرافیک مانعی ندارد. اما هنگامی‌که برای معرفی یک شرکت و یا تبلیغات طراحی می‌کنید، بهتر است از یک طیف رنگی مشخص استفاده کنید.

رعایت این نکته در جذابیت طراحی‌های شما تأثیرگذار است. برای مثال اگر از زمینه‌ای با رنگ غالب سبز استفاده می‌کنید بهتر است برای نوشته‌ها نیز از همین طیف، رنگ انتخاب کنید. 

جذابیت فضاهای خالی

وجود فضای خالی در طراحی‌های شما منجر به تأثیرگذاری بیشتر آنها می‌شود. منظور از فضای خالی صرفاً فضای سفید نیست.

گاهی قرار دادن یک تصویر از محصول و استفاده نکردن از توضیحات متنی نیز منجر به وجود فضای خالی در طراحی می‌شود.

 برای بهترین مشاور بازاریابی آنلاین میتوانید با بومران تماس بگیرید.

المان برای فراخوان عمل 

منظور از CTA دعوت از کاربران برای ادامه‌ی ارتباط با برند شماست.

برای این کار شما پیشنهادی را به مخاطب ارائه می‌کنید. سپس از او می‌خواهید با کلیک بر روی دکمه‌ی CTA آن را انجام دهد.

از این طریق مخاطب بیشتر با کسب‌وکار شما در ارتباط است. وظیفه‌ی شما به‌عنوان یک طراح این است که با استفاده از جذابیت‌های طراحی مخاطب را به کلیک کردن بر روی دکمه‌ی CTA تشویق کنید.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید
مطالب بعدی
profile image
کاربرد HTML و CCS

bani_babak 1 ماه پیش

profile image
پرسونای مخاطب چیست

boomrun_platform 1 ماه پیش

profile image
نوشتن محتوای سبز

boomrun_platform 1 ماه پیش