پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

سئو چقدر و برای چه افرادی مهم است؟

mhbhosein 9 ماه پیش

سئو (SEO) چیست؟
سئو به بهبود محتوا و عملکرد وب سایت مطابق استانداردهای گوگل جهت افزایش رتبه سایت در موتور جست و جوی گوگل و در نهایت افزایش بازدید وب سایت است. استانداردهای گوگل به طور مداوم به سمت فاکتورهای انسانی که همان کاربران گوگل هستند، حرکت کرده است. گوگل همیشه سعی کنید در ارائه بهترین پاسخ در کمترین زمان ممکن به کاربران خود است و سایت هایی که مکان های خود را به این سطح نزدیک می کنند، شانس بالاتری برای کسب رتبه های برتر گوگل خواهند داشت. به طور کلی برای موفقیت در سئو نیاز به جامع، ارجاع از معتبرترین منابع و یک طراحی سایت عالی است.
سئو که مخفف Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی برای موتورهای جست و جو است، روند بهینه سازی یک وب سایت و همچنین تمام محتوای موجود در آن وب سایت برای قرارگیری وب سایت در بالاترین جایگاه نتایج ارگانیک است. موفقیت در سئوی نیاز به درک عملکرد موتورهای جستجو، چیستی جستجو و اینکه چرا و چگونه افراد جستجو می کنند، است. سایتی در نبرد سئو موفق است که یک وب سایت جذاب برای کاربران و موتورهای جست و جو باشد. نکته اصلی این است که عناصر فنی و استراتژیک را در کنار هم قرار دهید. یعنی به طور همزمان نیازهای مشتریان خود را ارائه می دهند و آن را به شکلی ارائه می دهند که برای جستجوی موتور جذاب باشد. بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو (SEO) عمل ایجاد، بهینه سازی و مهندسی سایت است. در فرآیند سئو ما به موتورهای جست و جو کمک می‌کنیم بهتر از سایتی که می‌بینید، می‌توانید بهترین پاسخ را برای جست و جو گران ارائه کنید. اگر بخواهیم سئو را در کوتاه ترین و کامل ترین جمله کنیم، می توان گفت:
سئو یعنی یافتن ارزشمندترین کلمات کلیدی، هدف قرار دادن کلمات کلیدی در مناسب ترین صفحات و قرارگیری این صفحات در رتبه های تاپ گوگل.

موتور جست و جوی گوگل چگونه کار می کند؟
موتور جست و جوی گوگل با استفاده از خزنده های وب خود، صد میلیارد صفحه در وب را خزش می کنند. این خزنده های وب معمولاً به عنوان ربات های گوگل شناخته می شوند. موتور جستجوی گوگل با دانلود صفحات وب و دنبال کردن لینک ها در این صفحات، در وب پیم می دهد تا صفحاتی را که در دست دارند، کشف کند. کلیه اطلاعات صفحات خزش شده شامل متن، عکس و ... می شود و این اطلاعات اصطلاحا ایندکس (فهرست) می شوند. در مرحله بعد از اطلاعات صفحه الگوریتم های گوگل انطباق داده می شود تا رتبه بندی صفحه مورد نظر روی کلمه کلیدی مشخص شود.
گوگل به دنبال صفحاتی است که دارای اطلاعات مرتبط و با کیفیت بالا در مورد کلمه یا عبارت جست و جو شده باشد. گوگل ارتباط را با خزیدن یا خواندن وب سایت شما و الگوریتمی تعیین کننده است که آیا این محتوا با آنچه جستجوگر به دنبال آن است مرتبط است یا خیر. همچنین کیفیت را با استفاده از روش تعیین می کند، اما در میان آنها هنوز تعداد و کیفیت لینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند، مهم هستند. به بیان ساده: اگر تنها سایت هایی که پروفایل بک لینک وب شما خیلی ضعیفی دارند، به وب سایت لینک بدهند، طبیعتا سایت شما نمی تواند داشته باشد و از منظر گوگل شما کیفیت لازم را نخواهد داشت. علاوه بر این بر این فاکتورهای دیگری توسط الگوریتم های گوگل مورد سنجش قرار می گیرند تا تعیین کننده سایت شما در چه رتبه ای قرار می گیرد. این فاکتورها عبارتند از:

چگونه افراد با سایت شما ارتباط برقرار کنند؟ آیا آنها اطلاعات مورد نیاز را پیدا می کنند و در سایت شما باقی می مانند یا به صفحه جستجوی باز می گردند و روی پیوند دیگری کلیک می کنند؟ یا اینکه فقط سایت شما را در نتایج جستجوی آنها نادیده می گیرند و هرگز کلیک نمی کنند؟
سرعت بارگیری سایت شما
سازگاری با نسخه موبایل
درصد یونیک بودن محتوا

ادامه دارد…

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

در حوزه های مختلف که برام جالب باشه و مفید مطلب مینویسم

آخرین پست های من
نظر من درباره وکیل خانم 9 ماه پیش