پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

روش های جذب مشتری با بهینه سازی شبکه های اجتماعی

sarahoo 4 ماه پیش

بحث امروز خیلی کاربردی و توی این دوره به مسئله ی خیلی پر اهمیتی تبدیل شده است. این که شما وقتی وارد دنیای بزرگ و پر هیاهوی بازار کار می شوید از کلیه ترفندهای جذب مشتری آگاه باشید و بتوانید به درستی از آن ها استفاده کنید ، باعث می شود به یکی از قطب های مهم در زمینه کسب و کار خود تبدیل شوید. از بخش های مهم این آگاهی ، آشنایی با بهینه سازی شبکه های اجتماعی یا اس ام او می باشد.

 

 جذب مشتری با بهینه سازی شبکه های اجتماعی 

 

یکی از مواردی که همیشه در تمامی مقالات تاکید بسیار زیادی روی آن کردیم و از این به بعد باز هم به تاکید خود ادامه خواهیم داد ، مسئله ی تبلیغات و حضور مداوم و پیاپی شما در دید مردم است. همیشه گفتیم تبلیغات حیات کسب و کار شماست. اما مسئله ای که هرگز نباید فراموش شود شیوه و نحوه ی مدیریت کردن درست این تبلیغات می باشد. یکی از راه هایی که همیشه به شما پیشنهاد دادیم ، ثبت آگهی رایگان در گوگل می باشد که با کمترین هزینه تاثیر بسیار زیادی بر مخاطب های شما خواهد گذاشت.

در واقع شما منطقا باید جایی حضور داشته باشید که افراد بیشتری شما را ببینند و در این عصر تکنولوژی کجا بهتر از شبکه های اجتماعی این امکان برای شما فراهم خواهد بود ؟ همان طور که می بینید و به هر طرف که نگاه می کنید ، دست هر شخصی تلفن همراهی ست که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته و اکثر این افراد مشغول فعالیت ، دنبال کردن محتواهای مختلف و پیگیری و در نهایت جذب شدن به یک موضوع خاص در شبکه های اجتماعی مختلف می باشند. چه افراد با هدف خاص به دنبال محتوای مشخصی بگردند و چه افرادی که برای سرگرمی و گذراندن وقت به هر گوشه و کنار این دنیای جدید سری می زنند. هر دو دسته می توانند جامعه ی هدف شما برای تبلیغات و گسترش کسب و کار شما باشند. اما چه طوری ؟ آیا ثبت آگهی رایگان در گوگل کافی است ؟

 در حقیقت بحث حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی با ثبت آگهی رایگان در گوگل متفاوت است و  یک بحث کاملا جدی و تخصصی می باشد. صرف داشتن یک پروفایل در شبکه ای مثل اینستاگرام یا لینکدین و... نمی توان گفت که شما با هدف گسترش کسب و کار خود به این محیط روی آورده اید. جذب مشتری با بهینه سازی شبکه های اجتماعی از بحث های داغ و بسیار مهم این دوران می باشد که شما به عنوان صاحبین مشاغل و یا ارائه دهنده ی خدمات به طور قطع باید از آن آگاه باشید و به ترفند های به خصوص آن آشنایی کامل و تسلط داشته باشید.

در این مقاله با مفهوم بهینه سازی شبکه های اجتماعی یا اس ام او ، اهمیت آن و ترفندهایی برای جذب مشتری آشنا خواهید شد.بیشتر بخوانید : برندیگ چیست و چرا اهمیت دارد؟

 

 

 

بهینه سازی شبکه های اجتماعی چیست؟

بهینه سازی شبکه های اجتماعی استفاده از سایت های شبکه های اجتماعی برای مدیریت و ارتقای پیام یک شرکت یا به طور کلی سازمان و و حضور آنلاین آن است. به عنوان یک استراتژی بازاریابی دیجیتال، بهینه سازی شبکه های اجتماعی می تواند برای افزایش آگاهی از محصولات و خدمات جدید، ارتباط با مشتریان و کاهش اخبار مضر بالقوه مورد استفاده قرار بگیرد.

به عبارتی می توان گفت:

بهینه سازی شبکه های اجتماعی - یک اصطلاح نسبتا جدید - شبکه های رسانه های اجتماعی را برای رشد حضور آنلاین یک تجارت و کمک به آن ها در دستیابی به اهداف خود مهار می کند. یک استراتژیست بازاریابی دیجیتال ، بهینه سازی شبکه های اجتماعی را برای موارد زیر استفاده می کند:

* آگاهی از برند، محصولات و خدمات را افزایش دهد

* ایجاد روابط با مشتریان فعلی و بالقوه

* ترافیک را به وب سایت خود هدایت کند

* تبدیل، فروش و رشد درآمد را تشویق کند

و ....!

 

درک بهینه سازی رسانه های اجتماعی

برای سال‌های متمادی، بهینه ‌سازی موتور جستجو ( یا همان سئو ) استراتژی غالب برای تلاش ‌های بازاریابی دیجیتال بود. این موضوع شامل افزایش کیفیت و کمیت ترافیک یک وب سایت با افزایش دید آن از طریق موتور جستجوی وب، به ویژه جستجوی گوگل بود. دقیقا همان کاری که تیم ما برای ثبت آگهی رایگان شما انجام می دهد آگهی شما سئوی بالایی داشته باشد.

اخیراً، بازاریابی شبکه های اجتماعی در کانون توجه قرار گرفته است و با بهینه‌ سازی موتور جستجو به عنوان راهی برای تقویت یک نام تجاری، هدایت تولید سرنخ، افزایش دید آنلاین شرکت و ارتباط با مخاطبان مطرح شده است. بسیاری از پلتفرم های شبکه های اجتماعی برای بازاریابی دیجیتال استفاده می شوند، از جمله مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم  (فیس بوک، ایکس، اینستاگرام، اسنپ چت، یوتیوب، پینترست و تیک تاک).

بهینه سازی شبکه های اجتماعی اغلب مردم را از این پلتفرم های شبکه های اجتماعی به وب سایت شرکت هدایت می کند، جایی که می توان اطلاعات بیشتری را پیدا کرد.

 بیشتر بخوانید : گذاشتن آگهی در گوگل با google ads

اجازه بدهید با مثالی ساده موضوع را برای شما شفاف تر کنیم و به زبان ساده تری بیان کنیم:

یک کمپین برای افزایش آگاهی در مورد یک مدل خودروی جدید در شبکه های اجتماعی ممکن است بازدید کننده را به صفحه وب سایت شرکتی هدایت کند که اطلاعاتی در مورد نمایندگی های محلی ارائه می دهد و به همین راحتی راه برای فروش این مدل خودروی جدید باز خواهد شد.

 

چرا بهینه سازی رسانه های اجتماعی مهم است؟

صدها میلیون وب سایت وجود دارد. چگونه کسی توجه را به یکی از آن ها جلب می کند؟ با ثبت آگهی رایگان در گوگل ؟   دو استراتژی اصلی در حال حاضر در حال استفاده است:

1) بهینه‌ سازی موتور جستجو (سئو) بر روی تغییر محتوای یک وب‌ سایت تمرکز دارد تا بتواند در نتایج نمایش داده‌ شده توسط یک موتور جستجو، به‌ ویژه جستجوی گوگل، جایگاهی در سطح بالا کسب کند.

2) بهینه سازی شبکه های اجتماعی شامل ایجاد محتوای منحصر به فرد برای یک سایت رسانه اجتماعی است که دنبال کنندگان را برای اطلاعات بیشتر یا خرید به وب سایت جذب می کند.

اس ام او  و سئو برای استفاده در کنار یکدیگر عالی هستند. آن ها عملکردهای مشابهی را برای حوزه های مختلف استراتژی بازاریابی دیجیتال شما انجام می دهند. با استفاده از هر دو می توانید از برنامه بازاریابی دیجیتال خود نهایت استفاده را ببرید.

اس ام او روشی عالی برای افزایش حضور دیجیتالی شما از طریق شبکه های اجتماعی است. شما می توانید یک برنامه رسانه اجتماعی قوی برای ارتباط با مخاطبان هدف خود بسازید که باعث جذب بیشتر شود.

شما همچنین می توانید شناخت برند را افزایش دهید، برای کسب و کار خود سرنخ ایجاد کنید و به طور موثرتری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. با استفاده از اس ام او می توانید حضور قوی تری در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید.

 

7 ترفند برای جذب مشتری با بهینه سازی شبکه اجتماعی

اگر ثبت آگهی رایگان خود را انجام داده اید و حالا آماده شروع بهینه سازی پروفایل های اجتماعی خود هستید، نکات متعددی وجود دارد که به شما کمک می کند. برای شروع بهتر است از این 7 ترفند برای جذب مشتری با بهینه سازی شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید:

1) یک طرح آماده کنید

2) پروفایل های شبکه های اجتماعی خود را بسازید

3) در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید

4) محتوای اصلی را ارسال کنید

5) برای پست های خود برنامه ریزی کنید

6) لینک های شبکه های اجتماعی را در وب سایت خود قرار دهید

7) تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی خود را زیر نظر داشته باشید.

 

در ادامه هر کدام از ترفند جدب مشتری با بهینه سازی شبکه های اجتماعی را به تفصیل برایتان شرح می دهیم:

 بیشتر بخوانید :‌ بهترین استراتژی های جذب مشتری برای فروش بیشتر

1) یک طرح آماده کنید:

هنگامی که شما در حال ایجاد هر کمپین بازاریابی هستید، می خواهید برنامه ای با اهداف تعریف شده ایجاد کنید. مهم است که استراتژی اس ام او شما دارای اهداف کاملاً مشخصی باشد که بتوانید کمپین های خود را در همان جهت مدیریت کنید.

این اهداف باید مشخص و قابل اندازه گیری باشند. اندازه گیری موفقیت با اهداف مبهم دشوار است ( اگر غیرممکن نباشد )، بنابراین هنگام ایجاد آنها معیارهایی را در ذهن داشته باشید.

اهداف شما باید همه بر اساس معیارهایی باشد که به راحتی می توانید آنها را پیگیری کنید. سپس، بر اساس نتایج، می توانید موفقیت خود را بسنجید و بر اساس آن تنظیم کنید. یک برنامه تنظیم شده به شما کمک می کند تا از استراتژی اس ام او نهایت استفاده را ببرید.

 

2) پروفایل های شبکه های اجتماعی خود را بسازید:

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که کسب و کار ها مرتکب می شوند این است که از فضای موجود در پروفایل های اجتماعی خود نهایت استفاده را نمی برند. بسیاری از شرکت ها برای راه اندازی صفحات خود عجله دارند و برخی از فرم ها را خالی می گذارند. همان قدر که ثبت آگهی رایگان در گوگل اهمیت دارد این موضوع نیز حائز اهمیت می باشد. پر کردن تمام اطلاعات ممکن است گاهی زمان بر باشد، اما مطمئن باشید که انجام این کار ارزش وقت شما را دارد. اگر کاربران برای اولین بار کسب و کار شما را در شبکه های اجتماعی پیدا کنند و به دنبال اطلاعات مهم باشند، همه ی آن ها باید در آن پلتفرم در دسترس باشند.

پروفایل های اجتماعی شما در هر پلتفرم پایه و اساس استراتژی اس ام او شما هستند. برای گرفتن نتایج بهتر باید پروفایل های قوی داشته باشید.

با افزودن همه عکس‌ های ضروری ، مانند عکس‌ های پرفایل و احتمالاً یک عکس کاور، بسته به پلتفرم، شروع کنید. این ها اولین نکاتی هستند که مردم هنگام ورود به صفحه شما می بینند و باید به گونه ای باشند که به سرعت توجه بازدید کنندگان را جلب کنند.

عکس پروفایل شما باید لوگوی شما باشد. این به افراد کمک می کند تا صفحات شما را با تجارت شما مرتبط کنند و به راحتی می توانید برند خود را با دنبال کنندگان خود به رسمیت بشناسید.

مرحله دوم این است که اطلاعات پروفایل خود را به طور کامل پر کنید. در فیس بوک، می توانید جزئیاتی مانند آدرس، ساعت کاری، اطلاعات تماس و خدمات خود را منتشر کنید. از طرف دیگر، در توییتر یا اینستاگرام، فضای محدودتری دارید. تا جایی که می توانید اطلاعاتی را در هر پلتفرم قرار دهید.

هرچه اطلاعات بیشتری در پروفایل های خود قرار دهید، برای فالوورهای شما مفید تر خواهند بود. این یک راه عالی برای بهبود استراتژی اس ام او می باشد.

 

3) در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید:

اگر قبلاً از سئو برای تجارت خود استفاده می کردید ، احتمالاً با مفهوم تحقیق کلمات کلیدی آشنا هستید. البته آگهیزن این سایت آگهی رایگان به تفصیل در این باره برای شما مقاله ای در قسمت وبلاگ قرار داده است.  شما باید بدانید که مخاطبان هدف شما چه کلمات کلیدی را جستجو می کنند تا تصمیم بگیرید کدام یک را باید در سایت خود قرار دهید. اس ام او نیز روند مشابهی را دنبال می کند.

هنگامی که در حال انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای اس ام او هستید، می خواهید روی عبارات و موضوعاتی تمرکز کنید که مخاطب هدف شما دوست دارد. در حقیقت شما می خواهید درباره موضوعات مورد علاقه ای که توجه آن ها را جلب کرده و آنها را علاقه مند می کند تحقیق کنید.

البته تحقیق کلمات کلیدی برای اس ام او کمی متفاوت است. شما باید بر روی کلمات کلیدی متمرکز شوید که در شبکه های اجتماعی ترند هستند و لزوماً موضوعاتی که مردم در وب جستجو می کنند نیستند.

یکی از راه های کشف کلمات کلیدی محبوب در شبکه های اجتماعی از طریق گزارش کلمه کلیدی توییتر است. این ویژگی به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را که فکر می کنید مخاطبان شما استفاده می کنند را ردیابی کنید.

این به شما ایده خوبی می دهد که کدام کلمات کلیدی دارای حجم بالایی از علاقه مندی از جانب مخاطبان هستند. شما می توانید از این کلمات کلیدی در صفحات شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید و محتوایی ایجاد کنید که شامل آنها باشد.

تحقیقات شما در این قسمت از ترفند های جذب مشتری با بهینه سازی شبکه های اجتماعی می تواند شامل هشتگ نیز باشد. هشتگ ها روشی محبوب برای سازماندهی و جستجوی اطلاعات در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام هستند و آگاهی از مواردی که مخاطبان هدف شما استفاده می کنند می تواند به شما کمک کند تا به طور موثر آن ها را در استراتژی خود بگنجانید. سپس، وقتی کاربران آن هشتگ ها را جستجو می کنند، می توانند محتوای شما را پیدا کنند.

وقتی می دانید مخاطبان شما به چه چیزی علاقه دارند، می توانید محتوای خود را بر اساس آن علایق تنظیم کنید. شما می خواهید مطمئن شوید که همه چیز به برند شما مرتبط است، اما می توانید برخی از این موضوعات پرطرفدار را در نظر بگیرید و روی آن ها نیز تمرکز کنید. این یک راه عالی برای جذب افراد به سمت شما ست.

 

4) محتوای اصلی را ارسال کنید:

پس از این که تحقیقات کلمات کلیدی را برای تعیین نوع محتوایی که مخاطبان شما در رسانه های اجتماعی جستجو می کنند انجام دادید، باید در راستای آنها محتوا ایجاد کنید. بله ترفند چهارم از 7 ترفند جذب مشتری با بهینه سازی شبکه های اجتماعی محتوای اصلی می باشد.

دو نوع محتوای اصلی وجود دارد که می توانید در پروفایل های اجتماعی خود پست کنید: محتوای اصلی و پیوند به محتوای سایت های دیگر

محتوای اصلی یک راه عالی برای علاقه مند کردن مردم به کسب و کار شما است. می توانید کاربران را به بخش های دیگر حضور آنلاین خود مانند وب سایت یا وبلاگ خود هدایت کنید.

نوع دیگری از محتوایی که می توانید در پروفایل خود به اشتراک بگذارید، محتوای سایت های دیگر است. اگر مقالاتی پیدا کردید که مرتبط با مخاطبان هدف شما هستند، می توانید آنها را در پروفایل های خود به اشتراک بگذارید و دنبال کنندگان خود را تشویق کنید تا نظرات خود را ارسال کنند. این یک راه عالی برای ترغیب فالوورهای شما به تعامل با برند شما است.

هنگامی که محتوایی را از سایت های دیگر ارسال می کنید، مهم است که محتوایی را انتخاب کنید که برای مخاطبان شما ارزش دارد. هر چیزی که به اشتراک می گذارید باید در خدمت هدفی باشد و توجه مخاطبان هدف شما را جلب کند.

همان طور که در حال ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا هستید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. یکی از عادت های مهمی که باید به آن بپردازید، گنجاندن تصاویر در محتوای خود است. با داشتن عناصر بصری در محتوای خود و محتوایی که از سایت های دیگر به اشتراک می گذارید، علاقه مخاطبان خود را حفظ خواهید کرد.

بیشتر بخوانید :‌چگونه کلمه کلیدی مناسب برای آگهی انتخاب کنیم

هنگام ایجاد محتوا، باید عناوین مختلف و متن همراه را نیز امتحان کنید. متنی که وارد می‌کنید تأثیر عمده‌ ای بر نرخ کلیک خواهد داشت ، بنابراین تمرین خوبی است که چند عنوان مختلف داشته باشید و آن ها را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک بیشترین پاسخ را دریافت می کند.

هنگامی که یک پست نوشتید و آماده اشتراک گذاری هستید ، بسته به پلتفرم ، ممکن است بخواهید هشتگ ها را نیز در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند علاقه به موضوع را دنبال کنید و ببینید آیا کسی در مورد محتوای شما صحبت می کند یا خیر.

محتوا می تواند تاثیر قدرتمندی بر استراتژی اس ام او شما داشته باشد. با ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا، می توانید افراد بیشتری را به پروفایل های اجتماعی خود بیاورید و فالوورهای جدیدی کسب کنید.

 

5) برای پست های خود برنامه ریزی کنید:

ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای برنامه ریزی پست ها از قبل در شبکه های اجتماعی استفاده کنید و باید از آنها استفاده کنید. این باعث می‌شود که مجبور نشوید چندین بار در روز وارد حساب‌های خود شوید یا محتوای جدید را به روز تولید کنید.

همان طور که محتوای خود را برنامه ریزی می کنید، همچنین می توانید مطمئن شوید که زمانی که مخاطبان هدف شما در هر پلتفرم فعال هستند، آن را منتشر می کنید.

بازه زمانی ارسال پست به سایت اجتماعی بستگی دارد. افراد در زمان‌های مختلف روز در سایت‌های اجتماعی خاصی فعال هستند و این بر اساس جمعیت‌ شناسی نیز متفاوت است. شما باید بفهمید که چه زمانی مخاطب هدف شما از هر پلتفرم بیشتر استفاده می کند.

همچنین باید تعداد پست‌هایی را که در هر پلتفرم قرار می‌دهید کنترل کنید. هر کدام استانداردهای خاص خود را برای برنامه های معمول انتشار دارند، اما نکته مهم این است که دنبال کنندگان خود را با پست ها غرق نکنید.

 بیشتر بخوانید : بازاریابی یا تبلیغات ؟ کدام برای جذب مشتری بهتر است ؟

6) لینک های شبکه های اجتماعی را در وب سایت خود قرار دهید:

افزودن دکمه‌ هایی که به پروفایل های اجتماعی شما از وب ‌سایت شما پیوند می‌دهند، راهی آسان برای تشویق بازدید کنندگان سایت شما برای ارتباط با شما در پلتفرم‌های مختلف است. شما می توانید آنها را در هدر یا پاورقی صفحات خود قرار دهید تا کاربران بتوانند بدون توجه به صفحه ای که بازدید می کنند، آنها را ببینند.

همچنین می توانید دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را در انتهای پست ها و مقالات وبلاگ خود اضافه کنید. این دکمه‌ها خوانندگان را قادر می‌سازد تا به راحتی محتوای شما را در حساب‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. و هر چه اشتراک‌گذاری محتوای شما آسان ‌تر باشد، احتمال بیشتری برای انجام این کار خواهند داشت.

این کار دقیقا همان تاثیری را دارد که شما در هنگام ثبت آگهی رایگان در گوگل ، لینک سایت یا شبکه های اجتماعی دیگر خود را نیز وارد می کنید.

 

7) تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی خود را زیر نظر داشته باشید:

شما باید عملکرد پست های خود را در صفحات اجتماعی خود نظارت کنید تا ببینید کدام روش ها برای کسب و کار شما موثرتر هستند. این به شما ایده می‌دهد که کدام نوع پست‌ها موفق هستند و کدام‌ها مخاطبان زیادی به خود جلب نمی کنند

چندین معیار وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید ، از جمله ایمپرشن ، کلیک‌ها و تعامل‌ها. اگر یک پست تعامل زیادی دریافت کند، واضح است که برای بازار هدف شما جالب بوده است. می توانید از این برای تعیین این که کدام نوع پست برای استراتژی شما موثرتر هستند استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید : 5 تا از بهترین روش های تبلیغات کسب و کار

 

تلاش کردیم به زبانی ساده و روان برای شما از ترفند جدب مشتری با بهینه سازی شبکه های اجتماعی بگوییم. امیدواریم که با به دقت بالا و به کارگیری تمامی روش های ذکر شده بتوانید به مخاطبان هدف خود هر روز نزدیک و نزدیک تر شوید.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

سلام دنیا