برای نوشتن ایمیل خوب باید به نکاتی توجه کنید. این نکات شامل دو بخش عنوان ایمیل و متن اصلی آن میشود. با پلتفرم فریلنسری دیجیتال مارکتینگ بومران همراه باشید.
محتوای ایمیل مارکتینگ چیست
یکی از تأثیرگذارترین بخشهای یک ایمیل، عنوان آن است. عنوان ایمیل مانند سر در ایمیل شماست. خواننده باید برای ورود به متن ایمیل از در ورودی آن وارد شود. بنابراین عنوان ایمیل باید بهاندازهی کافی جذاب باشد تا خواننده را به باز کردن آن ترغیب کند.
علاوه براین عنوان باید در مورد متن ایمیل، پیشزمینهای را در مخاطب ایجاد کند.
استفاده از عبارات عملی
برای تأثیر گذاری هرچه بیشتر در عنوان خود از افعال کمک بگیرید. استفاده از افعالی مانند "دانلودکنید"، "رزرو کنید"، "خرید کنید"، به خواننده کمک میکند تا بداند بعد از باز کردن این ایمیل قرار است چه کاری انجام دهد.
بهطورکلی عنوان ایمیل شما باید واضح و صریح باشد.
به این ترتیب دریافت کننده با خواندن عنوان به هدف شما از ارسال این پیام پی برده و ارزش پیام شما را درک میکند.
الزامی وجود ندارد که در عنوان ایمیل خود حتما از فعل استفاده کنید. گاهی یک عنوان واضح و حاوی اطلاعات کاربردی جذابتر است.در سایت فریلنسری دورکار از ایمیل مارکتینگ برای تبلیغات استفاده میشود.
شخصی سازی ایمیلهای خود
ایمیلهایی که برای دستهای از مخاطبان بهصورت ویژه تهیهشدهاند، کارایی بیشتری دارند. معیارهایی از قبیل نرخ باز کردن یا نرخ کلیک نشانگر این مطلب هستند.
با دستهبندی مخاطبان، عنوانهای مرتبطتری را برای آنها ارسال میکنید. بنابراین نتایج بهتری را دریافت خواهید کرد.د.در سایت انجام پروژه میتوانید برون سپاری شده دریافت کنید.
تهیه متن اصلی ایمیل
با انتخاب عنوان مناسب برای ایمیلتان مخاطبان را به باز کردن آن تشویق میکنید. اکنون متن اصلی ایمیل شما در مقابل آنها قرار میگیرد.
متن ایمیل باید مخاطبان را به ادامهی ارتباط و کلیک بر روی آدرس قرار دادهشده در انتهای متن تشویق کند.
در ادامه به نکاتی در خصوص نحوهی نوشتن متن اصلی ایمیل اشاره میکنیم.
مرتبط نوشتن متن
مانند عنوان ایمیل که باید بر اساس نیاز مشتریان شخصیسازیشده باشد. متن ایمیل نیز باید مرتبط با عنوان و در راستای رفع نیاز مشتریان نوشته شود.
در این متن باید مخاطب را تشویق کنید که به صفحهی فرود قرار دادهشده در انتهای متن مراجعه کند.
برای این منظور باید ایمیل خود را بهگونهای شروع کنید که مخاطب احساس کند محتوای این ایمیل برای او کارآمد است.
متن ایمیل برای دوم شخص
در متن ایمیل بیشتر از اینکه از ضمیرهای اول شخص استفاده کنید، از ضمیر دوم شخص استفاده کنید.
بهعبارتدیگر بهجای استفاده از کلماتی مانند "ما"، از "شما" استفاده کنید. بهاینترتیب مخاطب احساس میکند که این ایمیل برای او تهیهشده است.برای بهترین مشاور بازاریابی آنلاین با ما تماس بگیرید.
نوشتن متنهای کوتاه
معمولاً مخاطبان پس از باز کردن ایمیل محتوای آن را بهسرعت ازنظر میگذارند تا پیشنهاد اصلی آن را پیدا کنند.
اگر متن ایمیل شما بسیار طولانی باشد پیدا کردن منظور اصلی از میان این متن طولانی سخت است.