امروزه اکثر مردم از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. بنابراین استفاده از قابلیتهای این شبکهها میتواند برای کسبوکار شما سودمند باشد. هدف خود را از حضور در شبکههای اجتماعی تعیین کنید. بر اساس هدفی که در سر دارید شبکهی اجتماعی مورد نظر خود را انتخاب کنید و در نهایت با گسترش شبکهی مخاطبانتان از مزایای این شبکهها بهرهمند شوید.
در ادامه به تعدادی از مزیتهای حضور در شبکههای اجتماعی اشاره میکنیم. با پلتفرم بازاریابی دیجیتال بومران همراه باشید.
چگونه شبکهی اجتماعی مناسب کسبوکار خود بیابیم؟
در این قسمت می خواهیم مکان فرود شما در شبکههای اجتماعی را مورد بررسی قرار دهیم. شبکههای اجتماعی مختلفی وجود دارند که شما می توانید از امکانات آن بهره مند شوید. این شبکهها ممکن است تخصصی تر باشند و افراد کمی در آنها عضو باشند اما موقعیت مناسبی برای کسبوکار شما فراهم کنند. در این بخش به شما کمک میکنیم تا شبکهی اجتماعی مناسب را برای کسبوکار خود انتخاب کنید.
اگر در چند شبکه ی اجتماعی عضو باشید میتوانید با بررسی میزان بازخورد هر یک از شبکهها، مکان مناسب برای فعالیت خود را پیدا کنید.
مزایای استفاده از شبکههای اجتماعی بزرگ
بیایید با شبکه های اجتماعی بزرگ شروع کنیم. برای مثال فیسبوک، توئیتر، گوگل+ و لینکدین مخاطبان زیادی دارند. آیا می دانید فیسبوک بیش از یک بیلیون مخاطب در سرتاسر جهان دارد؟ این نشان می دهد که مشتریان کنونی و بعدی شما به احتمال زیاد عضو این شبکه ی اجتماعی باشند. بنابراین شما باید کار با این شبکه را به خوبی بلد باشید تا بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید.
با استفاده از عضویت در شبکه های اجتماعی بزرگ، علاوه بر ایجاد موقعیت مناسب برای معرفی کسب و کار، شما با افراد مهم در حوزه کاری خود آشنا می شوید و یا با مخاطبان خاصی ارتباط برقرار می کنید که کلیات کسب و کار شما را می دانند و تمایل دارند تا بیشتر در جریان جزئیات واقع شوند. در هر حوزه ی شغلی وب سایت هایی مانند Trip Advisor وجود دارد. برای مثال در این وب سایت اطلاعاتی را در مورد سفرهای مختلف و میزهای خالی رستورانها در اختیار کاربران قرار میدهد. وب سایت مربوط به کسب و کار خود را بیابید و در آن عضو شوید.
اگر چه تعداد اعضای این وب سایت ها کم هستند اما اعضای آن دقیقا افرادی هستند که به دنبال ارتباط و تعامل در یک حوزهی کاری مشخص هستند.
مشخص کردن هدف از حضور در شبکههای اجتماعی
نکته دیگری که در انتخاب شبکهی اجتماعی باید به آن فکر کنید، هدف شما از حضور در این شبکهها است. بعضی از شبکهها بیشتر بر روی ارتباطات شخصی کار میکنند. برخی از آنها بر روی به اشتراک گذاری محتوا تمرکز دارند و برخی به صورت پیشرفته و تخصصی فعالیت میکنند.
سایت فریلنسری دورکار بومران عضو شوید و و پروژه دریافت کنید.امروزه شبکههای اجتماعی یکی از راههای ارتباطی میان افراد است. استفاده از این ابزار برای گسترش کسبوکار شما بسیار کارآمد است. این شبکهها میتوانند در دو حوزهی معرفی و فروش به توسعهی کسبوکار شما کمک کنند.
پلتفرمهای اجتماعی به کمک محتوای به اشتراک گذاشته شده مشتریان بالقوه را از طریق بیان واقعیتها، عکسها، گرافیک، تاریخچه و مواردی شبیه آن با مطالب خود درگیر میکنند.
برای مثال مغازههای لباس فروشی مختلفی میتوانند ویدئوهایی را در یوتیوپ تحت عنوان "چگونه لباس بپوشیم؟"، به اشتراک بگذارند و یا عکسهای زیبایی را در خصوص تیپهای روزمره بر روی پینترس قرار دهد.
شبکههای اجتماعی پیشرفته و اهمیت آن
شبکههای اجتماعی پیشرفته با رویکرد تخصصی بر روی کسبوکارهای جهانی و تاثیرگذاری بر افرادی که در این شبکهها عضو هستند برای استخدام یا درخواست اشتغال به کار می روند. در اینجا نیز مهم است که بدانید که محتوای شما دیده می شود. در این شبکه های اجتماعی نباید انتظار داشته باشید که بتوانید محصولات خود را بفروشید اما میتوانید کارمند خوب پیدا کنید.
شبکههای اجتماعی بزرگ مانند فیسبوک، توییتر، لینکدین، گوگل +، یوتیوپ تعداد زیادی کاربر دارند، بنابراین شما در آنها می توانید با افراد زیادی ارتباط برقرار کنید. اما در میان این شبکه بزرگ شما باید شبکهی اجتماعی کوچکی را تشکیل دهید که بطور دقیق با زمینهی کاری شما مرتبط باشد . این شبکه باید با افرادی پر شده باشد که به خدمات و محصولات شما بسیار علاقهمندند.
برای مشاهده لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ بومران از وب سایت ما دیدن کنید.درهر شبکهی اجتماعی، زمانی را بگذرانید تا متوجه شوید مردم چگونه از آن استفاده میکنند. این موضوع به شما کمک میکند تا بفهمید چگونه با آنها شروع به صحبت کنید و یا چه نوعی از محتوا را به اشتراک بگذارید.
رسیدن به اهداف آنلاین در اشبکههای اجتماعی
بخش قابل توجهی از اهداف آنلاین شما به کمک شبکههای اجتماعی تحقق مییابد. برای مثال میتوان به اهداف زیر اشاره کرد:
- افزایش سرعت پاسخگویی به مشتریان.
- تشویق آنها به خرید دوباره.
- معرفی و توسعهی کسبوکار
بیایید با استفاده از مثال فروشگاه لباس کارکرد شبکههای اجتماعی را بررسی کنیم. فرض کنید شما مغازه خود را باز کردهاید و میخواهید مشتریان از درب فروشگاه شما وارد شوند ولی قبل از آن باید چیزی را در مقابل افراد قرار بدهید تا به سمت شما جذب شوند پس اولین هدف شما باید افزایش توجه به کسبوکارتان باشد.
این هدف را در ذهن خود نگه دارید چون به شما در تعیین نقشه راه برای حرکات بعدی کمک میکند.
تولید محتوای جذاب
برای ارتباط با افراد جدید باید مطالب جذابی را به اشتراک بگذارید. به علاوه مخاطبان شما افرادی هستند که قبلا در مورد شما و کسبوکارتان چیزی نشنیدهاند اما به دریافت ازاطلاعات در این زمینه علاقهمنداند. بنابراین اول باید بدانید چه میخواهید بگویید و بعد از آن مخاطبی پیدا کنید که به شنیدن حرفهای شما علاقهمند باشد.
گسترش تعداد مخاطبان
برای گسترش دامنهی مخاطبانتان پیشنهاد میشود از عضویت در شبکههای اجتماعی بزرگ شروع کنید. برای مثال فیسبوک و توئیتر میتوانند انتخابهای مناسبی باشند. هنگامی که حساب کاربری خود را ایجاد کردید میتوانید با مشتریان گذشته و اقوام و دوستان خود ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید تا شما را به دوستانشان معرفی کنند. از این طریق میتوانید شبکهی خود را گستردهتر کنید و به اهداف کسبوکارتان نزدیکتر شوید.
به یاد داشته باشید شبکههای اجتماعی یک راه یک طرفه نیستند شما باید با فالورها و دوستان و شبکه های دوستان خود ارتباط برقرار کنید.
با به اشتراک گذاری برخی از محتوا های شبکهی دنبال کنندگانتان و یا با شروع صحبت و بحث درباره محتواهای تولید شده در مورد صنعت مد می توانید با سایر افراد فعال در این حوزه ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید با سلبریتیها که ظاهر جذابی دارند و مورد توجه عموم هستند ارتباط برقرار کنید.
ایجاد محتوا برای شبکههای اجتماعی مختلف
آخرین چیزی که شما در نقشهی خود احتیاج دارید صحبت کردن با مخاطبان مختلف در سایر شبکه های اجتماعی است.
نوع محتوایی که ایجاد میکنید وابسته به شبکه ای است که در آن عضو هستید، متفاوت است. قبل از هرچیز به هدف خود فکر کنید و بازخورد مورد انتظارتان را مجسم کنید.
اگر میخواهید با افراد زیادی در شبکههای اجتماعی در ارتباط باشید باید از لحن دعوت کننده و جذاب استفاده کنید. و اگر می خواهید مشتریان کنونی خود را حفظ کنید، از آنها به خاطر وفاداری قدردانی کنید.
دنیای شبکههای اجتماعی میتواند گسترده و پیچیده باشد. اما برای ورود به این دنیا باید باید متناسب با هدفتان یک شبکهی اجتماعی مناسب را انتخاب کنید و پس از آن نحوهی استفاده از آن را بیاموزید و بدانید که چگونه این ابزار شما را در رسیدن به اهدافتان کمک می کند.
تبلیغات شبکههای اجتماعی
در نهایت، بسیاری از شبکههای اجتماعی موقعیت های تبلیغاتی به شما پیشنهاد می دهد و حتی ویژگیهای خاصی را در مورد قیمت ارائه میدهد. برای مثال، شما می توانید به طور خاص برای کسانی هزینه کنید که نسبت به کسبوکار شما نظر مثبت دارند و یا تبلیغات خود را برای کسانی گروه خاصی از افراد در شبکههای اجتماعی بفرستید. به برنامهی پرداختهای پیشنهادی در حساب کاربری خود نگاهی بیندازید و اگر برای شما ارزشمنداند به آنها توجه کنید.
برای موفقیت در شبکههای اجتماعی قبل از هرچیز اهداف خود را مشخص کنید. شما باید در تمام مسیر این اهداف را به یاد داشته باشید و در راستای آنها حرکت کنید.