ویدئو مارکتینگ در بازاریابی محتوا

boomrun_platform 4 ماه پیش

از میان انواع روش‌های بازاریابی محتوا، محتوای ویدئویی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با پیدایش ویدئو مارکتینگ در دهه‌ی گذشته، استفاده از این محتوا به شکل قابل‌توجهی افزایش‌یافته است.

شاید اگر شما ده سال پیش با یک تبلیغ ویدئویی مواجه می‌شدید، فوراً آن را می‌بستید. اما امروزه با جایگزینی اینترنت پرسرعت با نسل قدیم  Dial-upها و هزینه‌ی کمتر آنها نسبت به قبل، کاربران ترجیح می‌دهند به‌جای مطالعه‌ی متن به مشاهده‌ی ویدئوها بپردازند.

 اگر به همه‌ی روش‌های بازاریابی محتوا در ده سال گذشته نگاهی بیندازید. خواهید دید که ویدئو مارکتینگ در صدر همه‌ی این روش‌ها واقع‌شده است. 

اهمیت محتوای ویدئویی

 Wyzowl از سال 2015 هرساله نظرسنجی‌ای را در خصوص شرایط استفاده از محتواهای ویدئویی انجام داده است. افراد پاسخ‌دهنده به سؤالات این نظرسنجی را بازاریابان و مشتریان حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ تشکیل می‌دهند.در سایت فریلنسری دورکار میتوانید درخواست تولید محتوایی ودیویی داشته باشید.

 نتایج حاصل از این نظرسنجی نشان می‌دهد که:

  • ویدئو مارکتینگ اولویت اصلی بازاریابان است.
  • بازاریابان علاقه زیادی برای سرمایه‌گذاری بر روی ویدئو مارکتینگ دارند.
  • این روش از بازاریابی محتوا، تأثیر مستقیمی بر روی آگاهی مخاطبان، افزایش ترافیک و فروش دارد.
  • استفاده و سرمایه‌گذاری بر روی ویدئو مارکتینگ در سال 2020 همچنان روبه افزایش است.
  • افراد، بیشتر از قبل تمایل به دیدن محتوای ویدئویی دارند.
  • مصرف‌کنندگان ویدئوها را پل ارتباطی خود با نام‌های تجاری می‌دانند.
  • مصرف کنندگان قصد دارند در سال پیش‌رو بیشتر از این محتوا برای ارتباط با برندها استفاده کنند.

نکته‌ی جالب‌توجه اینکه در سال 2020، 88% از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعتقاد داشته‌اند که:

 محتوای ویدئویی موجب نرخ مثبت بازگشت سرمایه (ROI) برای کسب‌وکار آنها شده است. این در حالی است که در سال 2015 تنها 33% از افراد این باور را داشته‌اند. 

جمع‌بندی‌های به‌دست آمده در پلتفرم بازاریابی دیجیتال بومران از این نظرسنجی نشان می‌دهد که:

  • 99% از کسب‌وکارهایی که اکنون از ویدئو مارکتینگ استفاده می‌کنند قصد دارند در سال پیش ‌رو نیز از این روش برای بازاریابی کالا و خدمات خود بهره ببرند.
  • همچنین از میان افرادی که تاکنون از این امکان استفاده نکرده‌اند. 59% قصد دارند تا در سال آینده فعالیت‌های خود را در حوزه‌ی ویدئو مارکتینگ شروع کنند..

موقعیت‌های بازاریابی ویدویی:

حتماً می‌دانید که Face book  و You Tub  از اصلی‌ترین پلتفرم‌های کاربردی در حوزه‌ی ویدئو مارکتینگ هستند. اما علاوه بر این موقعیت‌ها، استفاده از تاکتیک‌های غیرمرسوم نیز می‌تواند به موفقیت شما در این زمینه کمک کند.

 نتایج به‌دست‌آمده از 87% از بازاریابان فعال در ویدئو مارکتینگ نشان داده که  LinkedIn یک کانال فعال و کارآمد در این حوزه است.  همچنین پلتفرم TikTok  نیز پتانسیل خوبی برای حضور در ویدئو مارکتینگ دارد. 

اگرچه تاکنون تعداد اندکی از افراد فعال در این حوزه از ظرفیت‌های این پلتفرم برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرده‌اند، اما 66% از افرادی که از این پلتفرم استفاده کرده‌اند، موفق بوده‌اند.

در مقابل Snapchat کارایی خوبی را در حوزه مارکتینگ از خود نشان نداده است. تنها 11% از بازاریابان فعال در این حوزه از این پلتفرم استفاده کرده‌اند که کمتر از نیمی از آنها در آن به موفقیت رسیده‌اند. 

 برای مشاهده لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ بومران با ما همراه باشید.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید