اینفلوئنسرهای زیادی وجود دارند که آنها را میشناسید و دنبال میکنید. شاید آنها برای معرفی یک کافه به شما یا a پیشنهاد سفر خوب باشند اما آیا برای تبلیغ محصول یا خدمات شما هم تاثیرگذار هستند؟ درست است که اینفلوئنسرهای بزرگ، بیشتر دیده میشوند اما ممکن است با کمی تحقیق متوجه شوید اینفلوئنسرهایی با فالورهای کمتر هم، برای شما مناسبتر و سودمندتر هستند. در این مقاله به شما میگوییم که چگونه یک اینفلوئنسر مارکتینگ خوب داشته باشید.با پلتفرم بازاریابی دیجیتال بومران همراه باشید.
اینفلوئنسر ایدهآل
ممکن است شما به سراغ کسانی بروید که همواره صفحاتشان را چک میکنید و میلیونها فالور دیگر هم مانند شما همین کار را میکنند! اما بهتر است واقع بین باشید. اینفلوئنسر ایدهآل کسی است که به بهترین شکل محصول شما را تبلیغ میکند. کسانی که:
- مخاطبانشان، همان جامعه هدف شما است.
- ارزشهای آن ها را با برند خودتان مشترک میدانید.
- تعداد فالورهایشان با بودجه شما متناسب است.
- با فالورهایشان تعامل خیلی خوبی دارند.
پس از اینکه اینفلوئنسری با 4 مشخصه بالا پیدا کردید، نوبت به پرداختن به جزئیات میرسد، مانند:
- محل سکونت، سن و جنسیت او چیست؟
- تا کنون با چه برندهایی کار کرده است؟
- دموگرافی جمعیتی مخاطبان یا فالورهایش چگونه است؟ ( اینها افرادی هستند که در نهایت قرار است مشتری شما شوند).
بعنوان مثال، یک نقاش ساکن رشت را در نظر بگیرید که قصد دارد تابلوهای بیشتری سفارش بگیرد و از این طریق، هم به فروش بیشتری برسد هم شاگردان بیشتری به سمتش بیایند. ممکن است به دنبال اینفلوئنسری باشد که:
- خود او هم هنرمند باشد! (یا حداقل به هنر علاقهمند باشد).
- دغدغههای زیباییشناسی و هنری داشته باشد.
- فالورهای اون در بازه 10K – 50K قرار بگیرد (فرد نقاش از درآمد شخصی قرار است مصرف کند پس بودجه کلانی را نمیتواند صرف این کار کند)
- نرخ تعامل یا Engagement Range آن بالای 4% باشد. ( بررسی نرخ تعامل یا Engagement Range یک صفحه اینستاگرام را در مقالهی ما در خصوص نحوه کار با Social Blade مطالعه کنید)
- در رشت سکونت داشته باشد.
- اکثریت مخاطبان و فالورهای او هم ساکن رشت باشند.
- قبلا با رقیب کاری شما همکاری نکرده باشد!
با در نظر گرفتن تمام فاکتورهایی که مطرح شد، در نهایت شما به سمت اینفلوئنسر مناسب برای خودتان هدایت میشوید. اما نکات دیگری هم وجود دارد که لازم است آنها را رعایت کنیدبا عضویت در سایت فریلنسری دورکار بومران میتوانید پروژه دریافت کنید.
کلمات کلیدی یا هشتگها
باید در خصوص کلمات کلیدی که مربوط به حوزه کاریتان است تحقیق کنید. از هشتگهای محبوب مخاطبانتان استفاده کنید و علاوه بر استفاده آنها در زیر پست خودتان از اینفلوئنسر خود بخواهید که از آنها در پست استفاده کند. فراموش نکنید که هشتگ مخصوص به خود را هم ایجاد کنید و در برندینگ برند یا نام تجاری خود از آن استفاده کنید. حتی میتوانید کمی عمیقتر بشوید و به اصطلاحات خاصی که اینفلوئنسر شما میتواند استفاده کند، فکر کنید. در مثالی که گفته شد میتوان به این فکر کرد که چه ویژگیای همواره در نقاشیهای نقاش اهل رشت ما وجود دارد؟! نشاط انگیز است یا آرامش بخش؟ چشم نواز است یا رویاییست؟
همکاران
در این راستا همکاران خود را فراموش نکنید! شغلهای زیادی وجود دارند که علاوه بر اینکه رقیبتان محسوب نمیشوند در ارتباط مستقیمی با شغل شما قرار دارند و به نوعی مکمل کار شما هستند. با آنها ارتباط بر قرار کنید و از این طریق بر تعداد مخاطبان خود بیفزایید. بعنوان مثال برای یک نقاش، فروشگاه لوازم نقاشی و یا مرکز عکاسی که پرترهها را بر اون عکاسی میکند، یک شغل مکمل مناسب به شمار میرود.
محل سکونت اینفلوئنسر
در اینفلوئنسر مارکتینگ خود مکان آن شخص را در نظر بگیرید. اگر محصولات و خدمات شما به منطقه یا شهر خاصی ارائه میشود لازم است اینفلئنسری پیدا کنید که بر مخاطبان شما در آن مناطق تاثیرگذار باشد. معمولاً خود این افراد هم ساکن همان شهرها هستند. ممکن است اینفلوئنسری که در شهر مورد نظر خودتان پیدا میکنید مخاطبانی در سایر شهرها داشته باشد! پس پیش از هر چیزی اطمینان پیدا کنید که تبلیغ شما به دست مخاطبان و جامعه هدفتان مطمئناً میرسد.
سن و جنس کاربران
با توجه به نوع محصول شما، شاید لازم باشد در مورد سن اینفلوئنسرها و سن مخاطبان و مشخصات جنسیتیشان هم دقت کنید. شرکتی را تصور کنید که محصولی جهت بازگرداندن رنگدانههای موهای سفید دارد! مطمئنا بیشترین مخاطبان او زنان و مردانی هستند که بالای 40 سال سن دارند و موهایشان در حال سفید شدن است. در هر صورت، اگر به دنبال جمعیت خاصی هستید، فراموش نکنید که اینفلوئنسر شما همان نیازهای جمعیتی مخاطبانتان را به شما بدهد.
میزان بودجه تامینی
بودجهای که شما برای انجام اینفلوئنسر مارکتینگ خود در نظر میگیرید بسیار مهم است. ممکن است شما اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که تمامی شرایط سنی، جنسیتی، فکری و مکانی که شما به دنبال آن هستید را داشته باشد اما هزینهاش بالاتر از بودجه شما باشد. بهتر است در تمامی مراحل سطح بودجه خود را در نظر بگیرید. حتی میتوانید به جای یک مارکتینگ از طریق اینفلوئنسرها با یک بودجه کلان، چند مرحله بازاریابی خود را با بودجههای پایینتر انجام دهید.برای مشاهده لیست خدمات بازاریابی اینترنتی با ما تماس بگیرید.