پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

جذب مخاطبان پادکست

boomrun_platform 3 سال پیش

 

اما شاید ندانید که مخاطبان پادکست ‌ها دارای ویژگی‌های هستند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

با تولید محتوای پادکستی، علاوه بر جذب مخاطبان بیشتر برای خودتان، رضایت آن‌ها را هم فراهم می‌کنید.

م.پلتفرم بازاریابی دیجیتال بومران دنبال کنید.

 افزایش محبوبیت

تعداد شنوندگان پادکست در حال افزایش است.

براساس داده‌های Statista ، در سال 2018 تعداد شنوندگان پادکست‌ها 48 میلیون نفر بوده؛ پیش بینی می‌شود تعداد این مخاطبان تا سال 2021 به 115 میلیون نفر برسد.

این یک فرصت بزرگ برای کسب‌وکارهاست تا در این بازه زمانی با تولید محتوای صوتی، بازاریابی بهتری داشته باشند.

افراد زیادی قصد دارند با تولید محتوای پادکست، مخاطبانشان را توسعه دهند. به همین دلیل لازم است شما هم از الان دست به کار شوید.

وفاداری مخاطبان پادکست‌

توسعه مخاطبان پادکست، پیش از زیاد شدن رقبا بسیار مهم است! زیرا آمار نشان داده که شنوندگان به برنامه‌های مورد علاقه خود وفادار هستند.

آن‌ها با تولیدکنندگان پادکست ارتباط بر قرار می‌کنند و برای تولید محتوای صوتی جدید، منتظر می‌مانند.

شما باید پیش از سایر کسب‌وکارهای هم زمینه خود، شروع به تولید پادکست‌های قدرتمند بکنید.

در این صورت احتمال اینکه رقبای شما بعدا، مخاطبانتان با به خودشان جذب کنند، بسیار پایین می‌آید. این جذب مخاطب به سایر کانال‌های اجتماعی هم سرایت می‌کند.

به عنوان مثال، شنوندگان پادکست، 20% بیشتر احتمال دارد که با برند مربوطه در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کند که در لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ بومران به آن اشاره شده است.

 تعامل بیشتر با مخاطب

پادکست‌ها بسیار تعاملی هستند.

یکی از دلایل جذابیت پادکست‌ها، که باعث جذب چنین مخاطبان وفاداری می شود، هم همین تعاملی بودن است.

تولیدکنندگان می‌توانند برای مخاطبان نظرسنجی ایجاد کنند، به سؤالات پاسخ دهند و امکان تماس مستقیم را برای شنوندگان فراهم کنند؛ دقیقاً مانند یک نمایش رادیویی سنتی. چنین امکانی کمک می‌کند تا شنوندگان با محتوا درگیر شوند.

اینگونه مخاطبان تنها مصرف‌کننده محتوا نیستند؛ بلکه یک تجربه تعاملی را کسب می‌کنند، نه اینکه فقط به صدا گوش دهند.

انواع بسیار کمی از محتوا وجود دارد که این سطح از تعامل، میان برند و مشتری را ارائه می‌دهد. در این زمینه شما می‌توانید با متخصصان دیگر در حوزه کسب‌وکار خود مصاحبه کنید. چنین عملکردی به اعتبار شما می‌افزاید.سایت فریلنسری دورکار بومران نیز میتوانید پروژه دریافت کنید.

 قدرت خرید  شنوندگان 

گزارشی در سال 2016 در مورد شنوندگان پادکست منتشر شد که بیان می‌کرد:

به طور میانگین شنوندگان پادکست حدود 10،000 دلار بیشتر از میانگین سایر مصرف‌کنندگان محتوا در ایالات متحده، درآمد داشته‌اند. هم‌چنین 15٪ شنوندگان، بیش از 150،000 دلار درآمد کسب می‌کنند.

این آمار درآمدی نشان می‌دهد که طرفداران محتوای صوتی از قدرت خرید بیشتری برخوردارند. آن‌ها مایلند درآمد خود را صرف برندها یا کسب‌وکارهای مورد علاقه خود کنند. این باعث می‌شود تا آنها به بخش ارزشمندی از بازار تبدیل شوند.

همچنین این افراد نسبت به مشتری‌های معمولی از تحصیلات دانشگاهی بالاتری برخوردارند.

همین می‌تواند دلیلی باشد بر اینکه، ذهن بازتری برای جذب اطلاعات جدید و یادگیری ایده‌های پیچیده  دارند. آن‌ها حتی قدرت تصمیم‌گیری بهتری هم در خرید، دارند.

ثبات در نشر محتوا

همه پست‌های وبلاگ و سایر مطالب شما باید برنامه‌ریزی شوند.

اما مخاطبانتان ممکن است به آن اندازه که به محتوای پادکست شما توجه می‌کنند، به این نظم در محتوای متنی شما زیاد توجه نکنند.

بهتر است برای انتشار پادکست خود برنامه ثابت و از نحوی سئوی پادکست نیز اطلاعاتی داشته باشید.

همیشه در یک روز خاص از هفته آن را منتشر کنید. اینگونه شنوندگان به این برنامه عادت می‌کنند. آن‌ها هر هفته منتظر انتشار قسمت جدید پادکست شما می‌مانند. این مسئله نه تنها مخاطبانتان را برای شنیدن پادکستتان فعال نگه می‌دارد، بلکه باعث می‌شود در تمام طول هفته، برندتان در ذهن آن‌ها بماند.

همین نظم و ثبات، به برندینگ کسب‌وکار شما بسیار کمک خواهد کرد.

 

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید