منظور از رتبهبندی سایت این است که وبسایت شما در هنگام جستجو کاربر، در اولین صفحه نتایج جستجو باشد و کاربر بتواند در همان صفحه نخست گوگل در رتبههای بالا به آن دسترسی داشته باشد. سایتی میتواند به یک رتبه قابل توجه در گوگل دست یابد که عواملی که بالا نام برده شد را رعایت کند. همچنین سئوکار یک سایت موفق باید به روشهای جدید سئو مسلط باشد و از آنها در بهینهسازی سایت استفاده کند. موتورهای جستجو زمان رتبهبندی سایت سه مرحله زیر را دنبال میکنند.
کراول کردن
تمامی موتورهای جستجو از جمله گوگل، رباتهایی دارند که وظیفه اصلی آنها کرال کردن (Crawling) یا همان اسکن کردن سایتها و صفحات آن است. کرال کردن صفحات باعث میشود تا محتوای سایتتان در نتایج جستجو قرار بگیرد.
ایندکس کردن
در این مرحله، وبسایت مورد نظر و تمامی صفحات آن به لیست نتایج جستجو افزوده میشود. اگر وبسایت مدنظرتان در فهرست نتایج جستجو نباشد، دیگر شانسی برای دیده شدن توسط کاربر نخواهید داشت!
رتبهبندی
زمانی که چیزی را در گوگل تایپ میکنید، گوگل مرتبط ترین سایتها با کلمه کلیدی جستجو شده را مییابد و به شما نشان میدهد. این نتایج براساس عوامل مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی، زبان، تجربه کاربری و… میباشد.