پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

چگونه ثبت شرکت در خارج از کشور انجام دهیم؟

ندا رویایی 1 سال پیش

ثبت شرکت در خارج از کشور نه تنها به شما اجازه می‌دهد تا به بازارهای جدید دسترسی پیدا کنید، بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا فعالیت‌های تجاری خود را گسترش دهید و به سطح جهانی راه یابید. علاوه بر این، با ثبت شرکت در خارج از کشور، می‌توانید در برابر خطرات حقوقی، مالی و مالیاتی محافظت کنید و برای خود یک شناسنامه تجاری در سطح بین‌المللی ایجاد کنید.

شرایط ثبت شرکت در خارج از کشور

پیش از آن که بخواهید در یک کشور خارجی ثبت شرکت خود را آغاز کنید، نخست باید به قوانین کشور مورد نظر نگاهی بی اندازید؛ زیرا شرایط ثبت شرکت در خارج از کشور برای هر کشوری متفاوت است. به طور کلی می‌توان شرایط ثبت کشچر در خارج از کشور را موارد زیر عنوان نمود:

·         شرکت باید رزومه ای قوی و ایده اقتصادی عالی برای اثبات کسب و کار خود داشته باشد.

·         شرکت باید تجارت منظم و مستمر در کشور مورد نظر داشته باشد؛ به بیانی دیگر، هرچقدر تحارت بیشتری در کشور مربوطه انجام دهید، شانس بیشتری برای ثبت شرکت خود خواهید داشت.

·         یک یا چند نفر از کارمندان شرکت باید در کشور مربوطه زندگی کنند.

·         شرکت باید کارخانه یا دفتر فروشگاه را در کشور مورد نظر اجاره کند و یا مالک آن باشد.

انواع شرکت برای ثبت در خارج از کشور

در ثبت شرکت در خارج از کشور، نوع شرکت مورد نظر می‌‌تواند بسیار مهم باشد خصوصا اگر قصد ثبت شرکت برای مهاجرت داشته باشید. به عنوان مثال ثبت شرکت برای مهاجرت به امارات قوانین مخصوص به خود را دارد. انواع شرکت بسته به قوانین و مقررات کشور مورد نظر، می‌‌تواند تفاوت‌هایی داشته باشد. برخی از انواع شرکت‌هایی که در خارج از کشور ثبت می‌شوند عبارتند از:

1.  شرکت مسئولیت محدود (Limited Liability Company یا LLC): در این نوع شرکت، مالکان شرکت تنها در مورد سهم خود در شرکت مسئولیت دارند و در مورد بدهی‌های شرکت، مسئولیت پرداخت آن تنها محدود به سهم شرکت‌داران است.

2.  شرکت سهامی عام (Public Joint Stock Company یا PJSC): در این نوع شرکت، سهام شرکت قابل خرید و فروش در بورس است و شرکت‌داران از طریق سهام خود، حق تصمیم‌گیری در مورد شرکت را دارند.

3.  شرکت سهامی خاص (Private Joint Stock Company یا PrJSC): در این نوع شرکت، سهام شرکت نمی‌تواند در بورس خرید و فروش شود و فقط افرادی که مالکان شرکت هستند، می‌توانند سهام را خریداری کنند.

4.  شرکت سهامی محدود (Limited Joint Stock Company یا LJC): این نوع شرکت با شرایط شرکت مسئولیت محدود مشابه است، با این تفاوت که سرمایه شرکت به صورت سهامی است.

5.  شرکت فرعی (Subsidiary Company): در این نوع شرکت، یک شرکت به عنوان فرعی یک شرکت دیگر در کشور دیگری تاسیس می‌شود.

6.  شرکت شراکتی (Partnership): در این نوع شرکت، دو یا چند شخص به طور مشترک و با مساوی، در مورد مالیات و مسئولیت‌های شرکت تصمیم‌گیری می‌کنند.

بهترین کشورها برای ثبت شرکت

1.  امارات متحده عربی: امارات متحده عربی به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای ثبت شرکت است و بیشتر شرکت‌های بین‌المللی در این کشور فعالیت می‌کنند.

2.  سنگاپور: سنگاپور یکی از بهترین جایگاه‌های برای تجارت در آسیا و جهان است و در صنایع مختلف از جمله فناوری، خدمات مالی، تجارت و حمل و نقل پیشرو است.

3.  سوئیس: سوئیس با قوانین مدرن و مجهز برای تجارت، امنیت بالا، قراردادهای دوجانبه بین‌المللی و مالیات‌های پایین، برای ثبت شرکت بسیار جذاب است.

4.  هلند: هلند با وجود موقعیت مرکزی در اروپا، مالیات‌های کم و قوانین ساده تجاری، به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای تجارت شناخته می‌شود.

5.  کانادا: کانادا یک کشور ثابت و پایدار با دسترسی آسان به بازارهای آمریکا و اروپا است و این کشور برای صنایع مختلف از جمله خدمات مالی، تجارت و صنایع فناوری بسیار جذاب است.

از آنجایی که هر کشور دارای شرایط، مزایا و معایب خاص خود است، می‌توانید با مشاوره اساتید حوزه تجارت بین‌المللی، بهترین گزینه برای شما را شناسایی کنید.

مراحل ثبت شرکت در خارج از کشور

مراحل ثبت شرکت برای مهاجرت در خارج از کشور ممکن است با توجه به کشوری که در آن اقدام به ثبت شرکت می‌نمایید و نیز حوزه فعالیت شما متفاوت باشد. بنابراین پیش از اقدام به ثبت شرکت، حتما قوانین و مقررات ثبت شرکت در کشور خارجی را مطالعه نمایید. مراحلی که در ادامه ذکر می‌کنیم، در اکثر کشورها صادق هستند:

1.  برای مرحله پیش ثبت نام، نام شرکت و مشخصات شخصی خود را ارسال کنید.

2.  از وزارت تجارت کشور مربوطه تصویبیه را بگیرید.

3.  دامنه تجارت مورد نظرتان را انتخاب کنید.

4.  مدارک مورد نیاز برای به دست آوردن مصوبات دولت کشور مربوطه جمع آوری و مرتب کنید.

5.  مدارک را برای به دست آوردن مصوبات دولت کشور مربوطه بفرستید.

6.  منتظر تصویب و تایید دولت کشور دلخواه باشید.

مدارک ثبت شرکت در خارج از کشور

مدارک لازم برای ثبت شرکت در خارج از کشور ممکن است بسته به قوانین و مقررات مربوط به کشور مورد نظر متفاوت باشد. با این حال، در بیشتر کشورها مدارک زیر لازم است:

1.  مدارک شخصی: این شامل اسناد شناسایی شما مانند گذرنامه و شناسنامه است. بعضی کشورها همچنین ممکن است از شما بخواهند اثبات کنید که شما دارای وضعیت قانونی برای اقامت در آن کشور هستید.

1.  نامه اعتباری: برخی کشورها نیاز به نامه اعتباری از بانک یا موسسات مالی دیگر دارند. این نامه باید حاوی مبلغ مالی قابل قبول برای ثبت شرکت در آن کشور باشد.

2.  طرح کسب و کار: برخی کشورها از شما می‌خواهند طرح کسب و کار خود را ارائه کنید. این طرح باید جزئیات کامل در مورد فعالیت‌های شرکت شما، ساختار سازمانی، بودجه و برنامه‌های اجرایی شما را شرح دهد.

3.  شریک‌ها: اگر شما شریک دارید، شما باید شناسایی آن‌ها و حقوق آن‌ها را به ارمغان بیاورید.

4.  شناسه مالیاتی: برخی کشورها ممکن است از شما بخواهند شناسه مالیاتی خود را ارائه کنید.

5.  سایر مدارک: بسته به کشوری که قصد دارید در آن شرکت ثبت کنید، ممکن است به مدارک دیگری نیز نیاز داشته باشید، مانند مجوزها و گواهی‌های صنعتی و تجاری و مدارک حقوقی شرکت شما.

ثبت شرکت در خارج از کشور و گرفتن اقامت

ثبت شرکت برای مهاجرت یکی از روش های رایج گرفتن اقامت است. در صورتی که کسب‌وکار شما با موفقیت مواجه شود، می‌توانید اقامت کشور مورد نظر را از آن خود کنید. ثبت شرکت برای مهاجرت به شما فرصت می‌دهد که در بازارهای عرضه و تقاضای جهانی حضور داشته باشید و از سیستم‌های بانکی استفاده کنید. این موارد موجب می‌شوند بتوانید اقامت دائمی را درخواست نمایید و مقیم کشور مربوطه شوید. مجموعه ثبت شرکت “فکر برتر” یکی از معتبرترین مجموعه ها در این زمینه است که شما میتوانید برای هرگونه مشاوره و خدمات در زمینه ثبت شرکت به آن مراجعه نمائید.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید