پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

5 اصل مهم در طراحی لوگو حرفه ای

mobinsahraei 1 سال پیش

امروزه طراحی لوگوی به یاد ماندنی برای هر کسب و کاری ضروری است. لوگوی به یاد ماندنی ابزاری موثر در دست بازاریابان برای ایجاد هویت برند قابل اعتماد برای کسب و کارها است. اما اصول اولیه زیادی برای ایجاد یک لوگوی منحصر به فرد وجود دارد. اگر طراحی لوگو حرفه ای به خوبی فکر شود، لوگو می تواند باعث رشد کسب و کار شود. با ما همراه باشید تا 8 مرحله مهم و اساسی اصول طراحی لوگو را توضیح دهیم.

ابزارهای بصری زیادی وجود دارد که شرکت ها در نظر دارند ارائه دهند. این ابزارها شامل لوگو، بروشور، کارت ویزیت، وب سایت، اپلیکیشن موبایل، بسته بندی، بروشور و غیره است. اما لوگو از همه مهمتر است. لوگو به مشتری کمک می کند تا محصول شرکت شما را در یک نگاه تشخیص دهد.

چرا رعایت اصول طراحی لوگو مهم است؟

لوگو در ترویج تجارت در دنیای رقابتی امروز بسیار مهم است. کسب و کار شما باید با کسب و کارهای مستقر و همچنین استارت آپ ها رقابت کند. درست است که یک برنامه بازاریابی خوب ضروری است، اما مهارت های ارتباط بصری به همان اندازه مهم هستند. با کمک ابزارهای بصری مانند لوگو، کسب و کارها می توانند ارتباط فوری با مخاطب برقرار کنند.

حتما می دانید و قبول دارید که اداره یک کسب و کار در دنیای پررقابت امروزی آسان نیست. بر اساس گزارش ها، 80 درصد از مشاغل کوچک در سال اول تعطیل می شوند. بقیه ظرف دو تا سه سال از بازار محو خواهند شد. فقط تعداد انگشت شماری می توانند از خود دفاع کنند.

اما کدام کسب و کارها شکست می خورند و کدام موفقیت؟ مشخص شده است که شرکت هایی که قدم های بیشتری را طی می کنند و سعی می کنند هویت بصری برند خود را تقویت کنند، در بازار موفق هستند. کسانی که به برندسازی اهمیت نمی دهند محکوم به فنا هستند.

ایجاد ارتباط بصری خوب با مردم برای موفقیت هر کسب و کاری مهم است. به همین دلیل است که کارآفرینان امروزی بر ایجاد ارتباطات بصری منحصربه‌فرد تاکید ویژه‌ای دارند.

اما طراحی یک لوگوی خوب و مناسب قوانین و اصولی دارد که در ادامه می خواهیم به اصول طراحی لوگو بپردازیم.

اصول طراحی لوگو

در بازاری که بسیاری از رقبا در تلاش برای جذب مشتری هستند، لوگو بخشی ضروری از هر کسب و کاری است. لوگو به یک ابزار بازاریابی موثر برای ارائه محصولات و خدمات شرکت به مشتریان هدف تبدیل شده است. اما این مزایا تنها در صورتی وجود خواهند داشت که طراحی لوگو حرفه ای باشد. در ادامه به معرفی چند اصل طراحی لوگو می پردازیم.

1. برنامه شما باید ساده باشد

یکی از اصول طراحی لوگو خوب داشتن یک مفهوم ساده است. بهترین لوگو لوگوی است که به بیننده حس فوری و واضح «تو» را بدهد و تمیز و بدون درهم و برهم باشد. به طور کلی، هر چه ساده تر، بهتر. سادگی موثرتر است. به یاد داشته باشید که لوگوها به روش های مختلف، در پلتفرم های مختلف و در قالب ها و اندازه های مختلف استفاده می شوند، بنابراین جزئیات پیچیده از بین می روند.

یک لوگوی قوی عناصر کمی دارد که هر کدام به راحتی قابل شناسایی هستند و در انتقال آنچه می خواهید بگویید نقش دارند. اگر عناصری در لوگوی خود دارید که به طراحی کلی کمک نمی کنند، آنها را دور بریزید. بنابراین اولین و مهمترین اصل در طراحی لوگو پرهیز از پیچیدگی و ساده سازی طراحی لوگو تا حد امکان است. طراح باید اطمینان حاصل کند که مخاطب می تواند پیام شرکت را از طریق طراحی لوگو درک کند.

لوگوهای پیچیده با رنگ ها، فونت ها و عناصر تزئینی بیش از حد می توانند حواس بیننده را پرت کنند و طراحی ساده نیازی به توضیح تخصصی ندارد و حتی بینندگان معمولی می توانند بلافاصله پیام لوگو را درک کنند.

2. طراحی باید دائمی و بی زمان باشد

آیا می خواهید هر سال یک لوگوی جدید طراحی کنید؟ این امکان برای مشاغل کوچک وجود ندارد. از طرفی تغییرات دائمی در طرح اصلی لوگو به دلایل مختلف توصیه نمی شود. اگر به طور مکرر لوگوی خود را طراحی کنید، مشتریان شما سردرگم و گم خواهند شد.

لوگو باید مدرن و امروزی باشد، اما نه آنقدر مد روز که وقتی روند از بین رفت، لوگوی شما قدیمی و قدیمی به نظر برسد. زیرا در این صورت کسب و کار شما برای مشتریان آینده قدیمی و قدیمی به نظر می رسد. فقط مطمئن شوید که رویکرد کلی مدرن است و از عناصر خاصی مانند رنگ ها و رویه ها در لوگو استفاده کنید.

3. استفاده صحیح و استراتژیک از رنگ ها

توجه داشته باشید که طراحی لوگوی شما باید جذاب باشد. استفاده هوشمندانه از رنگ ها می تواند بدهد

به لوگوی خود ظاهری منحصربفرد بدهید. رنگ ها توانایی منحصر به فردی برای برانگیختن احساسات ما دارند. به عنوان مثال، وقتی رنگ قرمز را می بینیم، احساس پرخاشگری، عشق، انرژی و اشتیاق می کنیم.

این بدان معناست که اگر شرکت شما محصولات یا خدماتی را ارائه می دهد که نسل جوان را هدف قرار می دهد، از رنگ قرمز در لوگوی خود استفاده کنید. آبی با هوش و دوستی مرتبط است، بنابراین در سایت های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین و غیره استفاده می شود. صورتی نماد نرمی است و معمولا در هر چیزی که مربوط به محصولات زنانه مانند لباس یا کفش است استفاده می شود. زرد رنگ امید و طراوت و سبز رنگ طبیعت و طراوت و سلامتی است.

بنابراین از ترکیب رنگی استفاده کنید که بتواند احساسات مورد نظر شما را برانگیزد. این احساسات یا عواطف پیامی هستند که می خواهید از طریق لوگو به مشتریان هدف خود منتقل کنید.

4. لوگوی شما باید سازگار و همه کاره باشد.

شرکت شما از لوگوهای چند لایه استفاده می کند. این سطوح می توانند به اندازه تمبر یا محصولات تبلیغاتی مانند خودکار کوچک باشند. اگر جزئیات لوگوی شما به وضوح در چاپ قابل مشاهده نیست، باید لوگوی خود را دوباره طراحی کنید.

 

طراحی لوگوی شما می تواند پیچیده باشد. توصیه می شود موارد ناخواسته را حذف کنید. اگر رنگ ها و خطوط ارند زیاد است، موارد اضافی را حذف کنید.

علاوه بر این، اگر قرار است لوگوی شما به عنوان بخشی از طراحی بیلبورد روی یک سطح بزرگ مانند بیلبورد ظاهر شود، اندازه و ابعاد آن باید متناسب باشد. یعنی آرم نباید یک طرف کشیده شود. برای تطبیق پذیری طرح، از شبکه های طراحی در طراحی آن استفاده کنید. این روش باعث می شود تا تعادل خوبی بین عناصر مختلف لوگو وجود داشته باشد.

لوگوی شما به روش های مختلف و در مکان های مختلف استفاده خواهد شد. مثلا:

• طراحی تیشرت، کلاه، کیف و بسته بندی

• روی خودکار، حلقه کلید و بطری آب

• در بنرهای خیلی افقی یا خیلی عمودی

• در زمینه سیاه و سفید (از طراح خود بخواهید لوگو را به صورت سیاه و سفید طراحی کند تا در صورت لزوم نیازهای شما را برآورده کند)

5. باید در سیاه و سفید خوب به نظر برسد

به یاد داشته باشید که شما کسب و کار خود را در روزنامه ها، مجلات، آگهی ها و غیره تبلیغ خواهید کرد. در این آگهی ها معمولاً ناشر از آگهی های تک استفاده می کند. در این صورت لوگوی شما باید به گونه ای باشد که سیاه و سفید روی مخاطب تاثیر بگذارد. لوگوی شما از نظر رنگی موثر است، اما اگر در تبلیغات روزنامه موثر نیست، باید آن را دوباره طراحی کنید.

علاوه بر این، شما به احتمال زیاد اسناد را به مشتری فکس خواهید کرد. لوگو باید روی اسناد فکس بی رنگ تاثیر خوبی بگذارد. همچنین مطمئن شوید که لوگو در بروشورها خوب به نظر می رسد.

.logoneshan.com

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

سئو کار

آخرین پست های من
بررسی طراحی لوگو جام جهانی قطر 1 سال پیش