پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

چگونه یک وب سایت را با حداکثر سود در سال 2022 بفروشیم

irres 1 سال پیش


فروش وب سایت یک راه سودآور برای کسب درآمد آنلاین است، زیرا ارزش سایت می تواند 20 تا 50 برابر سود خالص ماهانه خود باشد.

 

با این حال، بدون برنامه ریزی دقیق و زمان بندی، ممکن است حداکثر سود را از دست بدهید. بنابراین، قبل از اینکه وب سایت خود را بفروشید و یک کسب و کار آنلاین جدید راه اندازی کنید، یادگیری نحوه بهینه سازی آن و اینکه چه چیزی آن را ارزشمند می کند ضروری است.

 

در این مقاله، شما را از طریق پنج مرحله در مورد نحوه فروش یک وب سایت راهنمایی می کنیم. ما همچنین عواملی را که یک وب سایت را ارزشمند می کند بررسی خواهیم کرد و به سؤالات رایج در مورد زمان مناسب برای فروش یک وب سایت پاسخ خواهیم داد.

 نحوه فروش وب سایت در 5 مرحله

اگر تصمیم به فروش وب سایت خود گرفته اید، پیروی از یک برنامه به شما کمک می کند تا آن را به طور موثر انجام دهید و سود کسب کنید. در اینجا پنج مرحله برای نحوه فروش یک وب سایت آورده شده است.

مرحله 1. وب سایت را ارزیابی کنید

درک ارزش وب سایت برای جلوگیری از فروش آن زیر قیمت بازار آن ضروری است. به همین ترتیب، تعیین قیمت بسیار بالا باعث دلسردی خریداران علاقه مند می شود.

 

سود خالص به کل درآمد منهای هزینه های عملیاتی مانند طرح میزبانی، نام دامنه، هزینه های بازاریابی و دستمزد کارکنان اشاره دارد.

 

علاوه بر میانگین سود ماهانه، چند برابر کسب و کار آنلاین خود را نیز در نظر بگیرید. چندگانه یک سایت شامل دارایی‌های ارزشمندی مانند منابع ترافیک، جریان‌های درآمد، اعتبار دامنه، سن کسب‌وکار، بک لینک‌های باکیفیت و دنبال‌کردن رسانه‌های اجتماعی است.

 

این عوامل مهم هستند، زیرا خریداران علاقه مند را در مورد پتانسیل وب سایت در دراز مدت آگاه می کنند.

در لیست های وب سایت، خواهید دید که میانگین چندگانه از 20 تا 50 متغیر است. هر چه ارزش چندگانه بیشتر باشد، قیمت فروش بالاتر است.

مرور فهرست‌ها در بازارها می‌تواند بینش‌هایی در مورد ارزش انواع مختلف وب‌سایت‌ها ارائه دهد.

 

برای اینکه به شما کمک کند ایده بهتری در مورد ارزش وب سایت داشته باشید، فهرست هایی مشابه آن پیدا کنید تا انتظاری واقع بینانه از ارزش آن داشته باشید. همچنین، صحبت با یک کارگزار وب سایت را در نظر بگیرید، زیرا آنها در این زمینه با تجربه هستند.

 

روش دیگر، از ماشین حساب های ارزش وب سایت رایگان مانند ابزار ارزش گذاری Empire Flippers استفاده کنید.

مرحله 2. ارزش وب سایت را افزایش دهید

اگر ارزش فعلی سایت کمتر از حد انتظار باشد، هنوز هم می توانید چندین قدم برای افزایش ارزش آن قبل از فروش آن بردارید.

 

بهینه سازی عملکرد سایت

 

از آنجایی که سایتی که به کندی بارگذاری می شود بازدیدکنندگان را از خود دور می کند، بهینه سازی عملکرد سایت برای افزایش ارزش آن بسیار مهم است. برخی از بهترین استراتژی ها عبارتند از:

 

از یک ارائه دهنده میزبانی سریع استفاده کنید، زیرا نقش مهمی در عملکرد وب سایت دارد.

برای ارائه سریعتر محتوا، یک شبکه تحویل محتوا (CDN) راه اندازی کنید.

یک تم با بارگیری سریع انتخاب کنید.

افزونه های قدیمی و غیر ضروری را حذف کنید، زیرا می توانند سرعت سایت را کاهش دهند و امنیت آن را تهدید کنند.

یک استراتژی محتوا تهیه کنید

 

محتوای با کیفیت بالا به ایجاد تعامل بینندگان و جذب ترافیک ارگانیک کمک می کند و در نهایت رتبه سایت را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد و ارزش آن را افزایش می دهد.

 

علاوه بر این، هنگام انتقال سایت به مالک جدید آن، یک استراتژی محتوا بیشتر آنها را در حفظ برند و ترافیک ثابت راهنمایی می کند.

 

برای تولید محتوای با کیفیت به طور مداوم، در اینجا چندین سوال وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

 

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ نقاط درد آنها چیست؟

چه نوع محتوایی ایجاد خواهید کرد؟

از چه قالب محتوایی استفاده خواهید کرد؟

آن را در کدام کانال منتشر خواهید کرد؟

هر چند وقت یک بار آن را منتشر خواهید کرد؟

منابع ترافیک را گسترش دهید

 

وقتی صحبت از افزایش ارزش سایت می شود، تکیه بر یک منبع ترافیک ایده آل نیست. به عنوان مثال، تمرکز صرفاً بر کمپین های PPC.

 

در حالی که با استفاده از تبلیغات پولی به دست آوردن ترافیک سریع‌تر است، صرفاً بسته به آن به خریداران سیگنال می‌دهد که ممکن است نیاز به هزینه زیادی برای بازاریابی داشته باشند. این به این دلیل است که هر چه مشتریان بیشتری را از تبلیغات پولی جذب کنید، پول بیشتری خرج خواهید کرد.

 

به همین ترتیب، زمانی که هزینه تبلیغات را متوقف کنید، حجم ترافیک احتمالا کاهش می یابد. از این رو، باید برای رشد منابع دیگر، از جمله ترافیک ارگانیک و ارجاع نیز وقت بگذارید.

 

ترافیک ارجاع به کاربرانی اطلاق می شود که از وب سایت های دیگر آمده اند. یکی از راه‌های ایجاد آن، نوشتن پست مهمان برای سایر سایت‌های مرتبط با جایگاه آن است.

 

جریان ثابت ترافیک متنوعی که وارد سایت می شود، ارزش آن را افزایش می دهد، زیرا حاشیه سود بالاتر، مقیاس پذیری بهتر و ثبات طولانی مدت را ارائه می دهد.

 

استراتژی های مختلف کسب درآمد را آزمایش کنید

 

سایتی با منابع درآمدی متنوع از آنجایی که امنیت مالی بیشتری دارد، ارزشمندتر خواهد بود. برای تنوع بخشیدن به منابع درآمد خود، از این استراتژی های کسب درآمد استفاده کنید:

پیوندهای وابسته را به اشتراک بگذارید به برنامه های بازاریابی وابسته بپیوندید و هر زمان که بازدیدکنندگان بر روی پیوندهای وابسته کلیک کردند و محصول یا خدماتی را خریداری کردند، کمیسیون دریافت کنید.

از تبلیغات PPC استفاده کنید. هر بار که بازدیدکننده روی یک تبلیغ کلیک می کند درآمد کسب کنید. Google AdSense محبوب ترین ابزار برای قرار دادن تبلیغات در یک وب سایت است.

پست های مهمان را بپذیرید با پرداخت هزینه به سایر کاربران اجازه دهید مطالب خود را در سایت شما منتشر کنند.

فروش محصولات دیجیتال ایجاد و ارائه محتوای مبتنی بر اشتراک مانند دوره های آنلاین یا کتاب های الکترونیکی.

یک فروشگاه آنلاین اضافه کنید. فروش کالا یا ارائه محصولات دیگر در سایت.

وب سایت را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید

 

موارد زیر نشان می دهد که سایت دارای یک نام تجاری قوی و پتانسیل ایجاد سرنخ است. بنابراین، یک دارایی ارزشمند در نظر گرفته می شود و به شما این امکان را می دهد تا با جمع کردن وب سایت و پروفایل های رسانه های اجتماعی آن، قیمت فروش را افزایش دهید.

 

برای محاسبه ارزش پروفایل ها، از وب سایت هایی مانند Social Tradia بازدید کنید که خدمات فروش و خرید متمرکز بر حساب های اینستاگرام را ارائه می دهد. به پروفایل های سازندگان وب سایت در جایگاه خود نگاهی بیندازید و از آن اطلاعات برای تعیین بهترین قیمت استفاده کنید.

 

اگر اکانت ها به اندازه ای که انتظار می رود ارزش ندارند، سایت را در رسانه های اجتماعی با ارسال محتوای مرتبط و به اشتراک گذاری لینک هایی که مخاطبان را به وب سایت هدایت می کند، تبلیغ کنید. از هشتگ های پرطرفدار برای افزایش دیده شدن پست و افزایش دسترسی مخاطبان استفاده کنید.

 

علاوه بر این، با پاسخ دادن به سوالات و نظرات دنبال کنندگان، تعامل ایجاد کنید. اگر بودجه شما اجازه می دهد، سرمایه گذاری در تبلیغات پولی را نیز در نظر بگیرید. با این حال، به خاطر داشته باشید که هزینه های عملیاتی سایت را افزایش می دهد.

لیست ایمیل خود را گسترش دهید

 

بازاریابی ایمیلی یکی از مهم ترین قیف های فروش است که 64 درصد از کسب و کارهای کوچک از آن برای تعامل با مشتریان استفاده می کنند. این به تقویت ارتباط با افراد علاقه مند به تجارت آنلاین شما کمک می کند و آنها را در سفر مشتری پرورش می دهد.

 

داشتن لیستی از مشترکین به خریداران علاقه مند نشان می دهد که سایت دارای مخاطبان درگیر و کانالی بدون دخالت شخص ثالث است که می تواند برای کسب درآمد استفاده شود.

 

برای جمع آوری اطلاعات تماس بازدیدکنندگان جدید، پاپ آپ ها و فرم ها را به وب سایت اضافه کنید. برای کاربران وردپرس، از ابزارهای فرم تماس مانند OptinMonster یا WPForms استفاده کنید.

 

سپس، خبرنامه های هفتگی بفرستید، کدهای تبلیغاتی ارائه دهید و محتوای مفید ارائه دهید. هنگام انجام این کار، پیوندهایی را وارد کنید که آنها را به وب سایت شما هدایت می کند.

 

همچنین، با استفاده از افعال عملی مانند «بیشتر بدانید»، «اکنون دانلود کنید» و «اشتراک در خبرنامه ما»، یک تماس برای اقدام (CTA) را به پنجره‌های بازشو و ایمیل‌ها اضافه کنید. علاوه بر این، رنگ متضاد را انتخاب کنید تا از بقیه مطالب متمایز شود.

مرحله 3. بازار یا کارگزار مناسب را پیدا کنید

پیدا کردن خریداران ممکن است برای کسانی که در فروش وب سایت ها تازه کار هستند چالشی باشد، به خصوص اگر می خواهید آنها را به طور مستقل بفروشید.

 

استفاده از یک بازار وب سایت یا استخدام یک کارگزار می تواند کسب و کار آنلاین شما را در معرض تعداد بیشتری از خریداران بالقوه قرار دهد و کل فرآیند را تسریع کند.

 

با وجود بسیاری از بازارها و کارگزاران موجود، انتخاب یک مورد معتبر که متناسب با نوع و شرایط وب سایت شما باشد، مهم است. برخی از بازارهای محبوب عبارتند از Flippa، Empire Flippers، و Motion Invest.

 

در حالی که برخی فقط سایت های تجارت الکترونیک و محتوا را می پذیرند، برخی دیگر مشاغل SaaS و خدمات تلفن همراه را نیز فهرست می کنند. بنابراین، تحقیقات قبلی را در هر بازار انجام دهید و شرایط خدمات آنها را به دقت تجزیه و تحلیل کنید.

طراحی سایت-طراحی سایت در تبریز-طراحی سایت ارزان در تبریز

برخی از عوامل کلیدی که هنگام جستجوی بازار مناسب باید در نظر گرفت عبارتند از:

 

ساختار کمیسیون برخی از وب‌سایت‌ها برای سایت‌هایی که ارزش کمتری دارند، هزینه فهرست بالاتری دریافت می‌کنند و بالعکس. همچنین، بررسی کنید که آیا آنها فقط هزینه فهرست را دریافت می کنند یا کمیسیون های پس از فروش وجود دارد.

اطلاعات فهرست. معمولاً، فروشنده وب سایت باید داده های ترافیک، درآمد و هزینه های عملیاتی را ارائه دهد. جالب اینجاست که Empire Flippers URL سایت را پنهان می کند، در حالی که Flippa این کار را نمی کند.

روش های ارتباطی در نظر بگیرید که چگونه بازار ارتباط با خریداران را تسهیل می کند، چه از طریق نظرات عمومی، پیام های خصوصی یا تماس های برنامه ریزی شده.

سرویس امانی. دریابید که آیا بازار خدمات امانی خود را ارائه می دهد یا از شما می خواهد که یک سرویس شخص ثالث را برای تراکنش های آنلاین امن استخدام کنید.

مهاجرت وب سایت بررسی کنید که آیا انتقال وب سایت را تسهیل می کند و آیا هزینه اضافی برای آن دریافت می کند یا خیر. به عنوان مثال، Empire Flippers یک سرویس مهاجرت وب سایت رایگان ارائه می دهد، در حالی که Flippa این کار را به فروشندگان و خریداران مربوطه محول می کند.

اهتمام لازم بررسی کنید که آیا نیاز به بررسی لازم دارید یا اینکه آیا بازار به شما کمک می کند. این مستلزم بررسی اسناد قانونی برای اطمینان از قانونی بودن فروشنده و خریدار است.

مرحله 4. گزارش های مالی و ترافیک را تهیه کنید

هنگام متقاعد کردن خریداران بالقوه، صرفاً ادعای داشتن پتانسیل رشد سود قابل توجه در سایت بی اثر است. از آنجایی که خریداران شواهد می خواهند، پشتیبان گیری از چنین ادعاهایی با داده ها ضروری است.

 

یک گزارش مالی و ترافیکی با ساختار مناسب به ایجاد اعتبار و انتقال موثر ارزش سایت کمک می کند.

 

علاوه بر این، بازارها و کارگزاران وب‌سایت معمولاً از فروشندگان می‌خواهند که صورت سود و زیان و گزارش ترافیک را برای فهرست ارسال کنند. خریداران تأیید شده سپس به آمار دسترسی فقط خواندنی خواهند داشت.

 

برای به دست آوردن آمار ترافیک، وب سایت را به یک ابزار تجزیه و تحلیل وب یا بهینه سازی موتور جستجو مانند Google Analytics، Semrush یا Ahrefs پیوند دهید.

 

به عنوان مثال، گوگل آنالیتیکس داده هایی را در مورد بازدیدهای ماهانه صفحه، منابع ترافیک و داده های ترافیک بر اساس کانال ها یا بخش ها ارائه می دهد. علاوه بر این، بازدیدکنندگان منحصر به فرد، نرخ رشد و اینکه کدام کشورها بیشترین بازدیدکننده را دارند را نشان می دهد.

 

با استفاده از این داده ها، خریداران می توانند فرصت هایی را برای رشد سایت شناسایی کرده و تعیین کنند که آیا بازار هدف آن با نیازهای آنها مطابقت دارد یا خیر.

 

از سوی دیگر، صورت سود و زیان درآمد و هزینه های کسب و کار شما را برای یک دوره خاص مشخص می کند. به طور کلی، اکثر بازارها و کارگزاران وب سایت به شش تا ۱۲ ماه گزارش نیاز دارند.

 

اگر سایت چندین منبع درآمد دارد - به عنوان مثال، از تبلیغات گوگل و تبلیغات مستقیم درآمد کسب می کند - مطمئن شوید که هر منبع چقدر تولید می کند.

 

علاوه بر این، درآمد و سود ناخالص ماهانه را فهرست کنید. به یاد داشته باشید که حاشیه خالص خود را که با کم کردن کل هزینه ها از درآمد ایجاد شده محاسبه می شود، اضافه کنید. در حالت ایده آل، سود ماهانه باید بیشتر از هزینه های خروجی باشد.

نتیجه

فروش وب سایت ها برای حداکثر سود نیاز به برنامه ریزی و کار دقیق دارد. قبل از ورود به این تجارت آنلاین، دانستن اینکه چه چیزی بر ارزش بازار یک سایت تأثیر می گذارد به شما کمک می کند قیمت مناسب را تعیین کنید و خریداران را جذب کنید.

 

به خاطر داشته باشید که سرمایه گذاری زمان و تلاش برای افزایش ارزش سایت برای یک فرآیند فروش موفق ضروری است. این شامل گسترش منابع ترافیک، تهیه استراتژی محتوا و ایجاد یک حضور قوی در رسانه های اجتماعی است.

 

برای یافتن سریع خریداران، به یافتن یک بازار یا دلال فکر کنید. اطمینان حاصل کنید که تحقیقات قبلی در مورد شرایط و خدمات آنها، به ویژه ساختار کمیسیون آنها انجام شده است.

 

سپس، گزارش های مالی و ترافیکی را به عنوان شاهدی از عملکرد و پتانسیل رشد سایت تهیه کنید.

 

در نهایت، استراتژی های مختلف را برای بهینه سازی سود و اطمینان از آماده بودن سایت برای انتقال به مالک جدید آزمایش کنید. هرچه با نزدیک شدن به انتقال، مشارکت کمتری با سایت داشته باشید، بهتر است.

 

اکنون که می دانید چگونه یک سایت را بفروشید، وقت آن است که ارزش وب سایت های خود را ارزیابی کنید و قبل از اینکه آنها را در بازار فهرست کنید، مراحل افزایش ارزش آنها را برنامه ریزی کنید. موفق باشید.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید