پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

چند روش موثر برای افزایش فروش در بازاریابی پیامکی

1. پیشنهاد منحصربه فرد

استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی این مزیت را دارد که شما می‌توانید به صورت مستقیم با مصرف کنندگان در ارتباط بوده و ایجاد تعامل کنید. برای مشتریانی که پیامک‌های تبلیغاتی خود را مسدود نکرده و به این‌گونه‌ها پیام‌ها علاقه نشان می‌دهند، می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و برای آن‌ها پیشنهادات منحصربه فرد ارسال کنید. این پیشنهادات می‌تواند شامل کد تخفیف و یا بن تخفیف برای خرید بعدی آن‌ها باشد. این امر می‌تواند هم باعث افزایش فروش محصولات شما شود و همچنین میزان وفاداری مخاطبان را بیشتر کنید.

2. اطلاعیه فروش ویژه

بسیار مهم است که مخاطبانی که شماره آنها در لیست پیامک شما قرار دارد از فروش محصولات آینده و فروش ویژه شما اطلاع داشته باشند. با توجه به اینکه 98 درصد پیامک های تبلیغاتی توسط مردم خوانده می شود، لازم است متن شما مستقیماً با زمان فروش ویژه مرتبط باشد، این امر بازده خوبی در فروش ویژه شما خواهد داشت.

3. اطلاعیه مسابقات

به مخاطب خود فرصت برنده شدن بدهید. مهم نیست در چه کسب و کاری هستید یا چه خدماتی ارائه می دهید، مهم این است که مخاطبان خود را در ازای فعالیت رایگانی که انجام می دهند به دست آورید. به عنوان مثال هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی از کلمه برنده استفاده کنید یا در شبکه های اجتماعی آنها را تشویق کنید تا محصولات شما را به دوستان خود معرفی کنند و یک سری از خدمات رایگان شما را برنده شوند و پاسخ شما را به این تعامل دریافت کنند.

4. نظرسنجی را فراموش نکنید

استفاده از نظرسنجی‌ها باعث می‌شود تعامل شما با مخاطبانتان بیشتر شود. این امر نه تنها باعث تعامل بیشتر شده، بلکه باعث می‌شود شما از علایق آنان بیشتر دانسته و مواردی را که مورد سلیقه‌ی آن‌ها نیست شناسایی کنید. این بازخورد عالی می‌تواند به شما کمک کند تا جایی که امکان دارد خدمات و محصولات بهتری را ارائه دهید. انجام نظرسنجی مشتریان از طریق بازاریابی پیامکی می تواند تعامل شما را با مشتریان خود افزایش دهد. نظرسنجی از طریق پیامک مستقیماً برای مشتری است که به شما شانس بیشتری برای تکمیل نظرسنجی می دهد. طبق مطالعات به دست آمده نرخ پاسخ پیامک به نظرسنجی‌ها، در کسب و کارهای مختلف، 42 درصد است. در پیامک‌های نظرسنجی، از مخاطبان بخواهید تا به خدمات شما از یک بازه عددی مثل 1 تا 10 امتیاز دهند. حتی می‌توانید از آن‌ها بپرسید که چه تغییراتی در خدمات شما ایجاد شود. این تعامل بیشتر باعث بهتر شدن کیفیت محصولات و خدمات شما می‌گردد و همچنین تولید شما افزایش یافته و تاثیر به‌سزایی در روحیه‌ی کارمندان شرکت شما خواهد داشت.

5. اصل ماجرا را بگویید

شما مجاز به استفاده از 160 کاراکتر در پیامک تبلیغاتی خود هستید. اما به خاطر داشته باشید که ارسال یک پیام کوتاه طولانی باعث می شود که گیرنده پیام شما را به طور کامل نخواند. یا متوجه محتوای اصلی شما نمی شود و به راحتی آن را از دست می دهد. برخی معتقدند که گفتن داستان در اس ام اس آنها برای کسب و کار شما مضر است. شما می توانید به راحتی در انتهای پیام یک لینک به وب سایت خود ارسال کنید تا مخاطبان خود را با داستان برند خود آشنا کنید. همچنین از ارسال شکلک و مخفف خودداری کنید.

6. دعوت به اقدام

یکی از مهمترین جنبه های تبلیغات پیامکی، فراخوانی برای اقدام است که به آن CTA نیز می گویند. استفاده از کلماتی که مخاطب را به خرید هدفمند ترغیب می کند در بازاریابی بسیار موثر است. در جملات کوتاهی مانند: اینجا کلیک کنید، اطلاعات بیشتر، دریافت کد تخفیف و ... برای مشتریانی که می توانند خریدی راحت را به آسان ترین شکل ممکن تجربه کنند بسیار دلگرم کننده است.

7. پیگیر و مسئولیت پذیر باشید

قبلاً توضیح داده شد که مشترکین پیامک نسبت به ایمیل نرخ پاسخگویی بالاتری دارند. بنابراین هنگام خرید محصولات یا استفاده از خدمات خود، هنگام خرید آنلاین، پیامک خوش آمدگویی یا کد رهگیری ارسال کنید. با این کار احساس امنیت بیشتری در مخاطب ایجاد می شود و تعامل آنها با شما افزایش می یابد. از سوی دیگر، طبق مطالعات، مشاغلی که زودتر به پیامک مشتریان پاسخ می دهند، 35 تا 50 درصد فروش بیشتری دارند. بنابراین به خاطر داشته باشید که مخاطبان با تلفن های هوشمند خود راحت تر تعامل می کنند و خرید می کنند.

8. متمایز در خدمات

مطالعات امروزی نشان می‌دهد که مشترکین تلفن‌های هوشمند، ترجیح می‌دهند خدمات پیامکی دریافت کنند تا اینکه بخواهند از طریق ایمیل یا به صورت مکالمه‌ی تلفنی از خدماتی بهره‌مند گردند. پس با ارسال پیامک نسبت به دیگر رقبای خود متمایز عمل کنید. استفاده از خدمات پیامکی می‌تواند برای شما از نظر مالی نیز به صرفه‌ بوده و سودآوری بیشتری داشته باشد. ارسال پیامک نه تنها در هزینه بلکه در وقت کارمندان شرکت شما نیز صرفه جویی می‌کند؛ در واقع صاحبان مشاغل خدماتی برای یادآوری قرار ملاقات با مشتری‌ها دیگر احتیاج به ارسال ایمیل که شاید از طرف مشترکان چک نشود و یا حتی احتیاجی برقراری تماس ندارند، با ارسال پیامک در زمان‌های مشخص، به این نیاز مشتری‌ها نیز پاسخ داده می‌شود.

1 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید
seobehine 1 سال پیش

بسیار عالی

سلام مهسان هستم. در مورد پیامک مارکتینگ به خصوص وب سرویس برای شما بنویسم