سئو چیست چه تاثیری در کسب و کارها دارد

boomrun_platform 8 ماه پیش

 در ابتدای کار، بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) فرآیندی سخت و پیچیده به نظر می‌رسد. اما با دانستن اینکه سئو چیست  و نحوه‌ی کارکرد موتور جستجو، این اعتمادبه‌نفس را پیدا خواهید کرد که به سمت سئو بروید.

همراه با پلتفرم دیجیتال مارکتینگ بومران در ادامه همراه باشید و در مورد این موارد آشنا شوید

  • چگونه یک برنامه سئوی سازگار تدوین کنید.
  • کلمات کلیدی کاربردی تعریف کنید.
  • و چه ابزاری را انتخاب کنید تا از طریق آن میزان موفقیت خود را بسنجید.

عواملی دیده شدن سایت توسط موتور جستجو 

نمایش وب‌سایت شما در نتایج موتور جستجو، کاملاً وابسته به کلماتی است که در محتوای آن به‌کار می‌برید. علاوه بر این فاکتورهای دیگر مانند وب‌سایت‌هایی که به سایت شما لینک شده‌اند؛ نیز در دیده شدن و موفقیت سئوی سایت نقش دارد.

برای ارائه بهترین نتایج ممکن، موتور جستجو تلاش می‌کند تا در حد توان، اطلاعات جستجو را با اطلاعات موجود در وب‌سایت‌ها تطابق دهد. برای مثال از اطلاعات و لینک‌های موجود بر روی وب‌سایت‌های پربازدید و معروف شروع می‌کند. همچنین به بررسی کلمات کلیدی ارائه‌شده در کد وب‌سایت‌ها می‌پردازد تا سرفصل‌های مرتبط را پیدا کند.

هرکدام از این ترکیبات به موتور جستجو کمک می‌کند تا بهترین نتایج را برای عبارت مورد جستجوی شما پیدا کند. موتورهای جستجو همچنین می‌توانند مکان جغرافیایی کاربران را موردتوجه قرار دهند. آن‌ها بر همین اساس نتایجی را ارائه می‌دهند که در آن منطقه قابل‌دسترسی باشد. برای مثال نتایج جستجو برای فرانسه با انگلستان در یک کلمه کلیدی مشخص ممکن است متفاوت باشد.

به‌علاوه موتورهای جستجو با توجه به استفاده روزافزون از دستگاه‌های تلفن همراه می‌توانند نوع دستگاه مورداستفاده افراد را به هنگام جستجو تشخیص دهند و نتایجی را نمایش دهند که با دستگاه موردنظر بیشترین سازگاری را دارد.

جذابیت سایت  برای موتورهای جستجو 

ارزش‌گذاری موتورهای جستجو، بر اساس میزان منحصربه‌فرد و جذاب بودن محتوای سایت‌ها صورت می‌گیرد. زیرا هدف  آنها پیدا کردن و نمایش دادن اطلاعات کاربردی در مورد عبارت جستجو است. جستجو کردن یکی از ساده‌ترین راه‌های پاسخ دادن به نیازهای روزانه ماست. برای افزایش کارایی وب‌سایتتان در فضای مجازی، باید توجه کنید که موتور جستجو بیشتر به چه چیزی اهمیت می‌دهد و مطمئن شوید این فاکتورها را در وب‌سایت خود به‌کاربرده اید.

 برنامه ریزی  سئو

در بخش قبل در مورد اهمیت سئو و مفهوم آن صحبت کردیم. اکنون وقت آن رسیده که برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود آماده شوید. برای تهیه یک برنامه سئو باید قدم‌به‌قدم پیش بروید. شما باید بتوانید برنامه خود را توسعه دهید و برای رسیدن به اهداف خود اولویت‌بندی کنید.

 کلمات کلیدی مناسب

با انتخاب کلمه کلیدی مناسب، می‌توانید با کاربرانی که به دنبال محصولات شما هستند ارتباط برقرار کنید. کلمات کلیدی منتخب شما باید با عباراتی که توسط کاربران مورداستفاده قرا ر می‌گیرد مطابقت داشته باشد.  برای یک انتخاب خوب باید با ادبیات کاربران آشنایی داشته باشید. در درس‌های بعد بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

فرض کنید شما می‌خواهید مشتریان جدیدی را برای میوه‌های تازه‌ی مزرعه خود پیدا کنید و خدمات ارسال سفارش آنلاین داشته باشید. قبل از هر چیز باید با عنوان‌های مرتبط، خدماتتان را توضیح دهید. برای این کار باید به دنبال عنوان‌هایی باشید که توسط کاربران بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد. برای مثال، آیا میوه‌های تازه، مرسوم هستند؟ آیا دستور سوپ سبزیجات، مورد درخواست کاربران است؟

همه این‌ها به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی خاص و قابل انطباق با نیاز مشتری تعریف کنید. لازم است حداقل سالی یک بار، بررسی کلمات کلیدی مورد درخواست کاربران را در برنامه سئوی خود قرار دهید.

بررسی نتایج جستجو

یکی از راه‌های تعریف کلمات کلیدی مناسب، بررسی نتایج جستجو برای این کلمات است. در نتایج جستجوی کدام‌یک از این کلمات، وب‌سایت شما در اولویت بالاتری دیده می‌شود. آیا مطالبی وجود دارد که ترافیک چندانی بر روی وب‌سایت شما ایجاد نمی‌کند؟

این اطلاعات به شما نشان می‌دهد که کدام بخش از محتوای وب‌سایت شما بیشتر موردتوجه کاربران قرارگرفته است. با شناسایی بخش‌های ناکارآمد وب‌سایت بهبود این بخش را در برنامه سئو خود قرار دهید. برای مثال  فرض کنید در وب‌سایت شما قسمت (سبزیجات تازه مزرعه) توجه مشتریان را به سمت شما جلب نمی‌کند،   برای رفع ناکارآمدی این بخش باید به دنبال علت آن باشیم. ممکن است هیچ‌کدام از بخش‌های محتوایی شما به موضوع تحویل فصلی منظم اشاره نکرده باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید از فروشندگان مواد غذایی برای بازدید از مزرعه‌تان دعوت کنید و آنها را مجاب کنید که در وب‌سایت خود کسب‌وکار شما را معرفی کنند.

تهیه‌ی لیست

از سایر مواردی که فکر می‌کنید کارایی سئوی  شما را بالا می‌برد یک لیست تهیه کنید. بعد از تهیه این لیست می‌دانید باید چه‌کارهایی انجام دهید.

اولویت بندی

ممکن است در لیست خود با مواردی روبه‌رو شوید که در همان لحظه، جرقه‌ای در مورد آن به ذهنتان برسد. اما واقع‌بین باشید، هزینه‌ها و زمان را در نظر بگیرید و پس‌ازآن اولویت‌بندی کنید. ممکن است برای رفع یک کمبود راه‌حل بلندمدت و هزینه‌بر در ذهن داشته باشید. این راه‌حل را به بخش‌های کوچک تقسیم‌بندی کنید و از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین بخش شروع کنید. برای مثال فرض کنید شما برای بهتر دیده شدن قصد دارید یک بخش داخلی، با عنوان روش‌های پایدار مزرعه‌داری بر روی وب‌سایت خود ایجاد کنید. برای یک قدم کوتاه می‌توانید متنی دراین‌باره بر روی وب‌سایت خود قرار دهید و در صورت بازخورد موفق به دنبال استخدام یک برنامه‌نویس برای گسترش این بخش باشید.

تعیین زمان

در قدم بعدی برای هر بخش کار، زمان مشخص کنید. از این طریق در طول سال در راستای برنامه‌های سئو‌ی خود حرکت خواهید کرد.

با رعایت تمامی این نکات یک برنامه‌ریزی بلندمدت برای نقشه سئو‌ی خود خواهید داشت.

به روز رسانی برنامه‌ی سئو

برنامه‌ی سئوی شما در طول زمان دستخوش تغییراتی می‌شود. اما چگونه تشخیص دهیم که برنامه ما نیاز به تغییرات و به‌روزرسانی دارد؟ یکی از راه‌های ساده برای تشخیص این موقعیت، زمانی است که در کسب‌وکار خود تغییری ایجاد کرده‌اید مثلاً تغییراتی مانند معرفی یک محصول جدید یا طراحی جدید وب‌سایتتان.

هم‌چنین در نظر داشته باشید که الگوریتم موتورهای جستجو مرتباً در حال تغییر است؛ برای مثال بسیاری از این موتورها با توجه به استفاده روزافزون از دستگاه‌های تلفن همراه، قابلیت انطباق با این دستگاه‌ها را به کارایی‌های خود افزوده‌اند.

درنهایت وقتی‌که نتایج بررسی نشان می‌دهد که ترافیک وب‌سایت شما در موتورهای جستجو خوب نبوده احتمالاً نیاز به بازبینی وجود دارد. ممکن است تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت شما زیاد باشد اما خریدی انجام نشود. برای رفع این مشکل لازم است تماس قوی‌تری با مشتریان برقرار کنید تا مجاب به خرید شوند.

با بازبینی دوباره، نتایج بخش‌های ناکارآمد را شناسایی کنید و در راستای بهبود آن تلاش کنید. از این طریق می‌توانید برنامه سئو خود را به‌روزرسانی کنید..فریلنسر ها نیز میتوانند در سایت فریلنسری دورکار بومران پروژه دریافت کنند.

روش‌های به روز ماندن در موتور‌های جستجو

  •  
  • با مشتریان صحبت کنید.

نظرات آنها به شما نشان می‌دهد که کدام بخش از محتوای وب‌سایت نیاز به بازبینی دارد. ویژگی‌هایی که لازم است به آن اضافه شود را به شما می‌گویند و محصولات موردنظر خود را با شما در میان می‌گذارند. حتی توضیحات مشتریانتان می‌تواند به ایجاد کلمات کلیدی جدید منجر شود. درواقع این کلمات، کلماتی هستند که مشتریان علاقه دارند از آن استفاده کنند. فرآیند پویای سئو درواقع فهم درست از خواسته مشتری است. محتواهایی که آنها به آن علاقه‌مند هستند را ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید و هر جا که لازم است روند خود را تغییر دهید.

 اهداف سئو‌ی 

یکی از راه‌های رویارویی با سئو انتخاب اهداف روشن و واضح است. پس از انتخاب یک هدف واقع‌بینانه در هر قدم از مسیر، میزان پیشرفت خود را ارزیابی کنید.

در این بخش در مورد اهمیت انتخاب هدف مناسب برای سئو صحبت می‌کنیم. قبل از هر چیز شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار باید تعریف خود را از موفقیت مشخص کنید. در ادامه باید فاکتوری را تعیین کنید که با ارزیابی آن میزان رسیدن به موفقیت را بسنجید و درنهایت ابزاری را برای اندازه‌گیری این فاکتور معرفی کنید.

هنگامی‌که اهداف خود را برای سئو انتخاب کردید، می‌توانید این اهداف را دنبال کنید، ارزیابی کنید و نتایج را گزارش دهید. از این طریق شما می‌توانید مشخص کنید کدام تلاش موفقیت‌آمیز بوده و سپس مواردی را در راستای بهبود کارایی خود تنظیم کنید.

چگونه اهداف سئو‌ی خود را انتخاب کنیم؟

بیایید با تعریف اهدافتان در راستای سئو شروع کنیم. شما چه تلاشی می‌کنید تا به اهداف آنلاینتان دسترسی پیدا کنید و موفقیت را چگونه تعریف می‌کنید.

فرض کنید شما صاحب یک مزرعه کوچک هستید. هدف شما برای حضور در فضای مجازی، جذب مشتریان بیشتر است. شما می‌خواهید از طریق ایجاد یک محتوای خوب با مخاطبتان ارتباط خوب بسازید و امیدوار باشید که آنها دوباره برای خرید به شما مراجعه کنند.

درواقع برای هر کسب‌وکاری سه هدف اصلی در نظر گرفته می‌شود:

  • تبدیل: بازدیدکنندگان وب‌سایت را به مشتریان خود تبدیل کنید.
  • مشارکت: افراد را تشویق کنید که در مورد محتوای شما از خود واکنش دهند و نظراتشان را با شما در میان بگذارند.
  • تحصیل(به‌دست آوردن): مشتریان جدید به‌دست آوردید.

اهداف سئوی خود را طوری تنظیم کنید که فاکتوری برای اندازه‌گیری داشته باشد تا بهتر بتوانید کارایی بخش‌های مختلف وب‌سایت خود را ارزیابی کنید. انتخاب این فاکتور بسیار حائز اهمیت است گاهی افزایش یک فاکتور به معنی کارایی خوب شما نیست.

برای مثال وب‌سایتی در رتبه اول رتبه‌بندی موتور جستجو قرار دارد اما این تضمین موفقیت آن نیست. چرا؟ فرض کنید وب‌سایت مزرعه شما در نتایج جستجوی عبارت (باغ سبزیجات) اولین وب‌سایت در لیست نتایج است. شما تعداد زیادی بازدیدکننده دارید اما تعداد فروشتان افزایش نیافته است.

شاید افرادی که این عبارت را جستجو می‌کنند به دنبال روش‌های کاشت گیاهان هستند نه خرید میوه و سبزیجات. درنتیجه تلاش خود را بر روی کلماتی که با محتوای شما در ارتباط نیستند به هدر ندهید

 

اولا اهداف شما باید شفاف باشد و شما باید ابزاری برای ارزیابی این اهداف داشته باشید تا به خوبی در مسیر موفقیت قرار گیرید. برای مشاهده لیست خدمات آنلاین مارکتینگ بومران از وب سایت ما دیدن نمایید.

 

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

boomrun_platform