نرخ پرش چیست

boomrun_platform 5 ماه پیش

بانس ریت ( Bounce rate ) یا نرخ پرش ، به درصدی از کاربران اشاره دارد که به یک صفحه از سایت (Single page visits) وارد می‌شوند و بدون انجام هیچ عملی (Interaction) از آن خارج می‌شوند. هر چقدر این درصد کمتر باشد بهتر است. این عامل یکی از مهمترین فاکتورهای سئو و رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو است که تجربه کاربر را به خوبی نشان می‌دهد. اگر این نرخ زیاد باشد نشان می‌دهد که سایت شما خسته کننده است!

 پلتفرم دیجیتال مارکتینگ بومران را دنبال کنید.

 کدام رفتار کاربر را پرش است

وقتی کاربری وارد سایت ما می‌شود و بدون هیچ عمل و درگیری از آن خارج می‌شود به این معناست که سایت ما جذابیتی برای کاربر نداشته است. اما سوال اینجاست که به کدام رفتار کاربر پرش از سایت یا Bounce back گفته می‌شود؟

در صورتی که هر یک از 5 حالت زیر اتفاق بیفتد از نظر گوگل Bounce back رخ داده است:

  • کاربر بر لینکی در صفحه شما که به وب سایت دیگری لینک می‌دهد کلیک ‌کند.
  • روی دکمه Back برای ترک سایت کلیک کند.
  • تب یا به طور کامل صفحه مرورگر را ‌بندد.
  • URL یا آدرس سایت جدیدی را وارد ‌کند.
  • Session timeout شود. (منقضی شدن Session به معنای این است که کاربر وارد سایت می‌شود و با گذشت 30 دقیقه هیچ فعالیتی در سایت انجام نمی‌دهد)

با عضویت در سایت فریلنسری دورکار بومران میتوانید پروژه دریافت کنید.

راهکارهایی کاهش نرخ پرش

نرخ پرش با زمانی که کاربر بر روی سایت ( time on site ) سپری می‌کند، ارتباط معکوس دارد. بهتر است تلاش کنید که نرخ پرش سایت خود را کمتر از 50% نگه دارید. در زیر 6 راهکار به شما ارائه می‌دهیم که با آنها نرخ پرش را کاهش و time on site را افزایش دهید:

استفاده از تصاویر  جذاب:

در سایت خود از تصاویر چشم‌نواز استفاده کنید. برای آن‌ها فکر ویژه‌ای داشته باشید! مثلا مجموعه‌ای از تصاویر کوچک را به صورت مات کنار هم قرار دهید که وقتی کاربر موس را روی آنها حرکت می‌دهد تصاویر وضوح پیدا کنند! مطمئنا خودتان هم ایده‌هایی در این زمینه دارید. آنها را به صورت حرفه‌ای به کار ببرید.

 پلاگین‌های اشتراک‌گذاری ویدئو:

وجود ویدئو در سایت شما باعث نگه داشتن افراد در سایت می‌شود. به همین دلیل می‌توانید افزونه‌ای برای اشتراک‌گذاری ویدئو نصب کنید و محتوای ویدئویی به سایت خود اضافه کنید.

تبلیغات Popup:

نوعی از تبلیغات هستند که به محض ورود به سایت یا در حین فعالیت در سایت، بر روی صفحه ظاهر می‌شوند. اگر از تصاویر و محتوای جذاب برایشان استفاده کنید، از این روش نتیجه می‌گیرید. اما اگر به گونه‌ای باشد که باعث انزجار و ناراحتی کاربر شود، می‌تواند نرخ پرش شما را تا 90% هم بالا ببرد!

پنجره اشتراک 

یکی از راهکارها، باز شدن پنجره‌ای برای ساختن اشتراک در سایت است که بیشتر مورد استفاده بلاگرها می‌باشد. یکی از بهترین انواع این پنجره‌ها مربوط به زمانی‌ست که کاربر در حال خروج از صفحه است که این پنجره باز شود و با استفاده از جملات یا گرافیک جذاب، پیشنهاد اشتراک یا بهره‌مندی از تخفیف را ارائه کند.

افزایش سرعت سایت:

این عامل در نرخ پرش بسیار تاثیر گذار است. تحقیقات نشان داده که اگر سایتی در کمتر از 2 ثانیه باز نشود کاربر آن را ترک می‌کند. پس همواره سایت خود را پر سرعت نگه دارید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از لیست خدمات دیجیتال مارکتینگ بومران از وب سایت ما دیدن نمایید.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید