پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

معرفی روش های سئو منفی

maedehsh1382 1 سال پیش

با توجه به اهمیت زیاد سئو سایت در میزان فروش آن، صاحبین کسب و کارهای اینترنتی به فکر پیاده سازی قوانین و الگوریتم های گوگل بر روی سایت خود افتادند. همانطور که بهینه سازی یک سایت باعث افزایش رتبه آن در صفحات اول گوگل می شود، عمل کردن برخلاف قوانین گوگل نیز تاثیر معکوس بر رتبه سئو سایت می گذارد. گاهی اوقات رقبا به دلیل حذف سایت شما از صفحات اول گوگل دست به اقداماتی همچون سئو منفی می زنند. سئو منفی در نقطه مقابل سئو قرار دارد و همانطور از نامش پیداست، به ترفندهایی گفته می شود که سئو کلاه سفید را خدشه دار می کند. در صورتی که از این ترفندها خبر داشته باشید، از وقوع سئو منفی بر روی سایت خود جلوگیری کرده و یا در صورتی که متوجه چنین چیزی شدید، آن را برطرف خواهید کرد. به همین خاطر در ادامه این مطلب به معرفی روش های سئو منفی می پردازیم.

 

آشنایی با روش های سئو منفی

gDXdoTZ27PKmRYG79PXFTzbTcl2XI96cx51lImvL.jpg

 

همانطور که گفتیم سئو منفی توسط رقبا و در خارج از سایت صورت می گیرد. در نتیجه شما از وقوع آن بی خبر خواهید بود و تنها شاهد افت رتبه سایت خود می شوید. اما می توانید با اطلاع از تکنیک ها و روش های سئو منفی، تا حدی از آسیب دیدن سایت خود جلوگیری کنید.

 

  • انتشار محتوای جعلی (scrap)

یکی از فعالیت هایی که در خصوص سئو منفی برای سایت ها انجام می شود، انتشار محتوای جعلی در وبلاگ های مختلف و یا مزارع لینک می باشد. با این کار محتواهای سایت شما توسط شخصی که سئو منفی انجام می دهد کپی شده و در قسمت های مختلف اینترنت قرار می گیرد. گوگل توسط الگوریتم پاندا به راحتی می تواند این گونه محتواها را شناسایی کند.

 در صورتی که نسخه های جعلی محتوا به جای نسخه اصلی شناسایی شود، رتبه سایت تان افت خواهد کرد. شما می توانید محتواهای جعلی سایت خود را توسط ابزارهایی همچون copyscape شناسایی و آن ها را از بین ببرید.

 

  •  مزرعه لینک یا pbn

یکی دیگر از روش هایی که توسط آن سئو منفی انجام می شود، لینک  سازی pbn یا ساخت مزرعه لینک است. چرا که لینک سازی اصولی داخلی و خارجی سایت، از اهمیت بسیاری برخوردار است. به یک یا چند وب سایت که با هدف لینک سازی برای صفحات یکدیگر ساخته می شوند، مزرعه لینک می گوییم. در سئو منفی رقبا یا مهاجمین توسط لینک سازی غیر اصولی و استفاده از انکر تکست های نامناسب برای لینک دهی به صفحات تان، در مزارع لینک باعث افت رتبه سایت شما خواهند شد.  

 

  • کلیک های تقلبی

یکی از فاکتورهای بسیار مهم در سئو که باعث افزایش رتبه می شود، نرخ کلیک بر روی صفحات تان است. به تعداد کلیک هایی که صفحات سایت توسط یک سری کلمات کلیدی دریافت میکند، نرخ کلیک می گوییم. در سئو منفی یک ربات کلمات کلیدی که سایت شما با آن رتبه دارد را شناسایی می کند، سپس با کلیک بر روی صفحات شما و بازگشت فوری به صفحه نتایج نمره منفی برایتان کسب می کند. شما می توانید توسط سرچ کنسول سایت خود به کلماتی که کلیک بیشتری برای سایت تان دارد، دسترسی پیدا کنید و موارد غیر طبیعی را شناسایی کنید. 

1 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید
mahdiaraqi 1 سال پیش

قطعا سئو منفی بحث زیادی داره که تو این صفحه از سایت بهش کامل پرداخته شده.