3 ابزار فوق شگفت انگیز برای تحلیل رتبه و اعتبار سایت

partak 1 ماه پیش

3 ابزار فوق شگفت انگیز برای تحلیل رتبه و اعتبار سایت

یه ویژگی خوبی که ما انسان ها داریم اینه که همیشه دوست داریم بهترین ابزار ها رو داشته باشیم تا بتونیم بهره وری کارمون بالا ببریم، البته افرادی هم هستن که مایل نیستن از این ویژگی استفاده کنن :)

طراحی سایت (در همه ی حوزه ها) هم از این قاعده مستثنی نیست، مخصوصا اینکه رقابت در اون حرف اول رو می زنه.

در زیر 3 ابزار فوق العاده مهم برای تحلیل رتبه، اعتبار سایت، بررسی لینک ها و … رو بهتون معرفی می کنم :

  1. ابزار الکسا alexa :

الکسا معتبر ترین ابزار در زمینه ی رتبه بندی در جهان محسوب میشه، این ابزار سال های سال هست که توسط مدیران سایت ها استفاده میشه.

ویژگی های رایگانی که این ابزار در اختیار ما قرار می ده شامل موارد زیر هست :

  1. رتبه جهانی و کشوری سایت مورد نظر : ارائه ی گزارش کلی و آماری از رتبه سایت.
  2. کلمه های کلیدی که می تونید در اون رقابت کنید، کلمه های کلیدی که رقیبان شما دارن استفاده می کنن، کلمه های کلیدی که می تونید رتبه خوبی در اون کسب کنید، کلمه های کلیدی که می تونید رتبه تون رو در اون بهبود بدین و خیلی موارد دیگه، مثلا برای سایت partakteam.ir کلمه ی طراحی سایت اصفهان بهترین کلمه ی کلیدی هست و می تونیم در کلمه ی طراحی سایت در اصفهان هم رتبه ی خوبی کسب کنیم.
  3. سایت های مشابه یا رقیب : سایت هایی که در زمینه ی کاری شما فعالیت می کنن و نزدیک به شما کار می کنن، مزیت دونستن این مورد اینه که شما امکان تحلیل (آنالیز) رقیبتون رو خواهید داشت و می تونید عملکرد بهتری نسبت به رقباتون داشته باشید.
  4. ارائه ی گزارشی از ترافیک ورودی به سایت شما : الکسا گزارش کاملی از میزان ترافیک ورودی از طریق موتور های جستجو، شبکه های اجتماعی، بک لینک ها و … به شما می ده، همچنین ترافیک شما رو با رقباتون مقایسه می کنه، دونستن این آمار به شما کمک می کنه نقاط ضعفتون رو بفهمید و نقاط قوت تون رو بهتر کنید، مثلا اگر در زمینه ی ورودی سرچ ارگانیک مشکل دارید و یا ضعیف هستید، می تونید روی کلمه های کلیدی، محتوا و لینک سازی بیشتر کار کنید.
  5. اشتراک مخاطبان شما با سایت های رقیب : الکسا به شما می گه چند درصد از کاربران شما از سایت های همکاران و رقبای شما هم بازدید کردن.
  6. الکسا به شما می گه توی سایتتون کدوم کلمه های کلیدی بر اساس درصد بیشترین ترافیک ورودی رو برای شما دارن.
  7. الکسا به شما می گه میانگین حضور کاربران در سایت شما چه میزان بوده و نمودار 90 روزه پیشرفت اون رو هم به شما گزارش می ده.

الکسا گزارش های بسیار بیشتری هم داره که بعضی رایگان و بعضی پولی هستن، برای استفاده از این ابزار می تونید به آدرس alexa.com مراجعه کنید.

 

2. ابزار ماز MOZ :

این ابزار در زمینه ی اعتبار دامنه ی سایت، اعتبار هر صفحه از سایت، بررسی بک لینک ها، بک لینک های مخرب، معرفی سایت های مشابه در کلمه های کلیدی مورد نظر، لینک های ورودی، معتبر ترین صفحات سایت، لنگرگاه Anchor text، امتیاز هر صفحه، رتبه بندی سایت در گروه و دسته مورد نظر و یا با کلمه کلیدی مورد نظر، گزارشی از خزش در دامنه اصلی و صفحات سایت و … فعالیت می کنه.

خیلی از مدیران سایت ها تعصب خاصی روی این ابزار دارن، چون آمار نسبتا دقیقی رو در قالب گزارش و نمودار ارائه می کنه.

برای استفاده از این ابزار به آدرس moz.com مراجعه کنید.

 

3. ابزار GTMetrix :

این ابزار فوق العاده در زمینه تحلیل عملکرد سایت، منابع، سرعت دسترسی، سرعت سایت، حجم فایل ها، میزان درخواست های ارسال شده به سمت سرور (Request) گزارش های دقیق در قالب نمودار و جدولی ارائه می ده، این ابزار بسیار مهم به مدیران سایت ها کمک می کنه سایت های بهینه تری رو طراحی کنن و در نتیجه باعث بهبود عملکرد، رتبه سایت در موتور های جستجو و در نتیجه جذب مخاطبان بیشتر بشن.

برای مشاهده این ابزار به آدرس gtmetrix.com مراجعه کنید.

 

دوستان خوبم امیدوارم از ابزار های بالا نهایت استفاده رو ببرید، همچنین ابزار های دیگری مانند ahrefs، google analitics، google search console و … هستن که می تونید به صورت رایگان استفاده کنید.

موفق و سربلند باشید

2 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید
site-insight 1 ماه پیش

مطلبتون بسیار جالب و آموزنده بود اما به نظرم ابزار GTMetrix که فرمودید ارتباطی با تحلیل رتبه و اعتبار سایت نداره

partak 1 ماه پیش
از حسن توجه شما ممنونم، با نظرتون موافقم، اما فکر می کنم به صورت غیر مستقیم و با دونستن ضعف سایت در GTMetrix، غیر مستقیم روی رتبه و اعتبارتون سایت ما تاثیر گذار خواهد بود

partak

فول استک، فعال در زمینه طراحی سایت، سئو، اپلیکیشن، خدمات بیگ دیتا، ماشین لرنینگ و ...