نقش بریف در برون سپاری پروژهها

arghavan18 5 ماه پیش

بریف (brief) یا تفهیم نامه سند استانداردی است که به طور کلی شامل یک یا دو صفحه می‌شود. از طریق این سند تمام اطلاعات مورد نیاز برای تامین نیازهای مشتری را به صورت یکجا و خلاصه از او دریافت می‌شود. شرکت‌های بزرگ اغلب برای همکاری به بریف شما توجه می‌کنند.چرا که فرآیند استاندارد سازی شده ارتباط با خود را بیشتر می‌پسندند و به آن اعتماد دارند. به علاوه تفهیم نامه برای مشتریان کوچک نیز موجب شفافیت ارائه می‌شود. استفاده از این سند روند حرکت شما و مشتری را حرفه‌ای‌تر می‌کند.برای استخدام دورکاری بومران با ما همراه باشید.

به این ترتیب تیم شما در مسیر انجام کار نیازمند اصلاحات کمتری بوده و کمتر از مسیر اصلی خود منحرف می‌شود.

 

اهیمت استفاده از بریف‌ها 

بریف‌ها این اطمینان را برای شما ایجاد می کنند که به خوبی مشتری خود را شناخته‌اید. پس از تکمیل این سند می‌توانید با کمک تیم متخصص خود یک پروپوزال دقیق بنویسید. اگر ارتباط اولیه میان شما و مشتری به درستی اتفاق افتاده باشد، پروپوزال نوشته شده دقیقاً با نیازهای مشتری همخوانی خواهد داشت. برای مشاور دیجیتال مارکتینگ رایگان با ما تماس بگیرید.

 

دستاوردهای ارا‌ئه‌ی بریف 

  • معرفی کسب و کار شما به عنوان یک شریک ارزشمند در ارتباط با مشتری
  • فراهم آوردن اطلاعات مورد نیاز برای تیم‌های مختلف طراحی و ایده پردازی در کسب و کار شما. این اطلاعات به متخصصین ما مرتبط با هر حوزه کمک می‌کند تا ایده های خلاقانه‌تر و صحیح‌تری را در رابطه با یک مشتری ارائه دهد و مطمئن باشند که این این پیام‌های خلاقانه دقیقاً در راستای اهداف و نیازهای مشتری است .
  • شناخت چالش‌های اصلی برای یک مشتری و تلاش برای رفع آنها در الویت اول.
  • تعیین بودجه و انتظارات مشتری و ارائه خدمات بر اساس آن
  • ایجاد تفاهم میان کارفرما و مشتری به صورت رسمی و جلوگیری از انتظارات غیر واقعی در حین فرآیند کار

به طور کلی تفهیم‌نامه‌ها نقشه‌ی اصلی راه را برای ادامه پروژه مشخص می‌کنند. بنابراین داشتن یک تفاهم‌نامه خوب برای موفقیت کسب و کار شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کسب و کارهای تخصصی به ارائه بریف‌های درست و تکمیل کامل آن از جانب مشتری بسیار اهمیت می‌دهند. نداشتن اطلاعات کافی در مورد مشتری، انتظارات و نوع و ارائه خدمات از جانب شما منجر به عدم رضایت مشتری در حین فرآیند تحویل پروژه خواهد شد.  در آکادمی  بازاریابی دیجیتال مقاله های بیشتر را مطالعه کنید. کلیک کنید.

مزایای استفاده از بریف‌ها

رفع ابهام 

بریف‌ها از ابهام و سوء تفاهم‌های مربوط به یک پروژه می‌کاهد و دیگر نیازی نیست تا پس از عقد قرارداد در مورد قیمت‌ها و نحوه انجام کار تجدیدنظر صورت گیرد. پس از ایجاد توافق و ابلاغ و تنظیم سند هر دو طرف می توانند در هر بخش از کار در صورت ابهام به سند اولیه مراجعه کنند و از درستی مسیر انجام پروژه اطمینان حاصل کنند. داشتن یک نقطه تمرکز برای همه‌ی اهداف و اطلاعات برای یک کسب و کار بسیار ارزشمند است

 

خروجی بهتر

۷۹ درصد از کسب و کارهای موفق اتفاق نظر دارند که تولید یک کار خلاقانه خوب بدون داشتن یک بریف مناسب بسیار دشوار است. در واقع بریف نقطه شروع یک پروژه است که از طریق آن وضعیت مالی، عملکرد یک برند، مشتریان هدف و موقعیت برندی که قرار است برای آن پروژه را انجام دهیم، مشخص می‌شود . اینکار به نوبه خود کمک می‌کند تا راه حل‌های خلاقانه و موثری را متناسب با نیازهای آن کسب و کار ارائه دهید.

صرفه جویی در زمان 

بریفی کارآمد خواهند بود که در ابتدای کار با دقت و حوصله تکمیل شود. اگر فقط بریف را برای رفع تکلیف یا گذراندن یک مرحله ابتدایی فرمالیته تکمیل می‌کنید باید مطمئن باشید که در طول انجام پروژه قطعاً دچار مشکل خواهید شد. جابجایی اهداف و خواسته‌های در طول انجام پروژه موجب صرف وقت بیشتر و البته متحمل شدن هزینه‌های بیشتری می‌شود.

علاوه بر این دو، اصطکاک به وجود آمده میان کارفرما و مشتری بر اثر ابهامات موجود در انجام پروژه یا اطلاع نداشتن دقیق از نیازها و انتظارات یکدیگر قطعاً در زمان تحویل پروژه و کیفیت پروژه نهایی تاثیرگذارند. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۷۵% از کارفرماها و ۵۵٪ درصد از مشتریان اعلام کرده‌اند که اغلب پروژه‌ها پس مشتریان

 از شروع پروژه تغییر می‌کند.

 

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

arghavan18

سلام دنیا