پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

آشنایی با مدیریت ارتباط با مشتری

arghavan18 3 سال پیش

 

مدیریت ارتباط با مشتری CRM یا به شما کمک می‌کند مشتریان جدید جذب کنید و آن‌ها را گسترش دهید.می‌توان گفت مهمترین قسمت CRM تلاشی هدفمند برای نگه داشتن مشتریان است.

در این مقاله می‌گوییم که شرکت بزرگی مانند مایکروسافت چه تعریف از CRM داردبا سایت استخدام دورکاری بومران همراه باشید.

مدیریت ارتباط با مشتری چیست

زمانی که از CRM صحبت می‌کنیم، منظور نرم‌افزار CRM است یا یک سیستم.این ابهام از دیرباز در میان متخصصان و صاحب نظران حوزه مدیریت و بازاریابی هم بوده است.

به طور کل هدف هر کسب‌وکاری، ایجاد و نگه داشتن مشتری است. این دقیقاً همان چیزی است که به آن CRM گفته می‌شود اما تعاریف متفاوت دیگری هم وجود دارد.

مدیریت ارتباط با مشتری از نظر مایکروسافت بیشتر بعنوان نرم‌افزار CRM معنا می‌شود:

"مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM، نرم‌افزاری است که با هدف اتوماسیون فروش و بازارریابی و نیز مدیریت فعالیت‌های مرتبط با فروش خدمات در داخل یک سازمان یا شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد."برای مشاور بازاریابی دیجیتال  بومران با ما تماس حاصل فرمایید.

 

تکنیکهای مدیریت ارتباط با مشتریان 

در بخش های قبلی در مورد تعریف CRM و مزایای  و اهمیت آن در کسب و کار شما صحبت کردیم. در این بخش قصد داریم در مورد روش‌هایی صحبت کنیم که به کمک آنها می توانید مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM فعالی را در کسب و کار خود  پایه گذاری کنید.

این روش‌ها با استفاده از نظرسنجی از تعداد زیادی از مدیران شرکت‌های فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ توسط موسسه Forbes and Salesforce به دست آمده است. 

تجربیات مشتریان

همانطور که می دانید هدف اصلی کسب و کارهای امروزی مشتری مداری است. بر اساس نظرسنجی های انجام شده بیش از ۶۵ درصد از مدیران کسب و کارها مشتری مداری را جزو پنج اولویت اول خود در سه سال آینده معرفی کرده‌اند.

بعلاوه از دیدگاه  ۸ درصد از مخاطبان  داشتن یک تجربه خوب به اندازه‌ی دریافت خدمات یا محصول با کیفیت برای آنها با اهمیت است.

بر همین اساس هدف کسب و کار شما باید ایجاد تجربه خوب در مخاطبان باشد. به یاد داشته باشید که ایجاد چنین تجربه‌ای علاوه بر ایجاد مخاطبان وفادار و جذب مشتریان جدید موجب می‌شود تا هزینه‌های شما تلف نشود.

 

 هوش مصنوعی

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۰ از ۲۹ درصد به ۸۴ درصد  رشد داشته است. علت این امر کارایی بالای ابزار هوش مصنوعی در ایجاد تجربیات رضایت بخش در مخاطبان است.

این ابزار اتوماتیک ارتباط شما را با مخاطبانتان مدیریت کرده و شرایطی را فراهم می کند تا به صورت شخصی در مقابل مخاطبان خود واکنش نشان دهید. به این ترتیب علاوه بر صرفه جویی در نیروهای انسانی شما می توانید با دقت و کیفیت بیشتری پاسخگوی مخاطبان خود باشید و نیازهای آنها را بشناسید. استفاده از سیستم‌های پاسخگویی اتوماتیک مانند چت بات‌ها می‌تواند در پاسخگویی صحیح، سریع و دقیق به مخاطبان به شما کمک کند.

- آنالیز داده ها

برای اینکه مدیریت درستی در راستای خدمات مشتریان داشته باشیدt باید در هر دوره زمانی مشخص فعالیت‌های خود را ارزیابی کنید. در واقع باید مشخص کنید که کدام یک از استراتژی های شما موفق عمل کرده اند. و کدامیک مسیر درستی را طی نکرده اند.

هوش مصنوعی قابلیت تجزیه و تحلیل و پیش بینی داده ها رو برای کسب و کار شما فراهم می آورد. این ابزار با استفاده از داده های ذخیره شده به بهبود نتایج کسب و کار شما کمک می‌کنند. برای مثال ابزار هوش مصنوعی می‌توانند مشتریان شما را بر اساس معیارهای مختلف مانند محصولات محبوب، طبقه بندی کنند. همچنین با بررسی الگوهای موجود در رفتار کاربران می‌توانند موقعیت‌های فروش را برای شما مشخص کنند.

 

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید