طراحی گرافیک در دنیای حرفه ای لازمهی موفقیت،کیفیت است. در فضای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست. دنیای دیجیتال طیف گستردهای از محصولات و خدمات را شامل میشود. در این فضا افرادی موفقاند که از همهی ظرفیتهای موجود برای معرفی خود بهره ببرند. طراحی یکی از بخشهای مهم برای کسب و کارهای دیجیتال است. شما باید بدانید کدامیک از انواع طراحی برای کسب و کار شما مناسب است.با سایت استخدام دورکاری بومران همراه باشید.
لوگو
لوگو و برندینگ کوتاهترین راه برای معرفی کسب و کار شماست. در واقع لوگو اولین تصویری است که از کسب و کار شما در ذهن مخاطب شکل میگیرد. این طراحی باید در کنار به یادماندنی و جذاب بودن معرف ارزش برند شما باشد.
لوگو و برندینگ نامناسب میتواند منجر به ایجاد احساس بی اعتمادی در مخاطبان شما شود. همانطور که میدانید اولین برداشت، نقش حیاتی ای در ایجاد احساس مثبت یا منفی در افراد دارد. بنابراین شما تنها 50 میلی ثانیه فرصت دارید تا احساس مثبتی در مخاطبان خود ایجاد کنید. از آنجایی که معمولا اولین برخورد مخاطبان با لوگو و طراحیهای مرتبط با برند شما اتفاق میافتد باید این طراحیها کیفیت لازم را داشته باشد. در سایت استخدام فریلنسرمیتوانید طراحی برند خود را به فریلنسرها بسپارید.
وب سایت شرکتی
وابسته به نوع کسب و کار شما طراحی وب میتواند از اهمیت متفاوتی برخوردار باشد. اگر کسب و کار شما صرفا آنلاین است، همزمان با طراحیهای برندینگ و لوگو باید طراحی وب را نیز شروع کنید. اما اگر کسب و کار شما از فضای آفلاین شروع شده و با ورود به کسب و کار آنلاین گستردهتر میشود بهتر است ابتدا طراحیهای مرتبط با برندینگ و لوگو را انجام دهید و سپس پایگاه خود را در فضای مجازی ایجاد کنید.
در حالیکه طراحیهای لوگو و برندینگ نیازمند مهارت نرمافزاری بالایی نیستند و بیشتر وابسته به مهارت طراح است، برای طراحی وب یک حرفهی چند وجهی است که به مهارت بیشتری نیاز دارد. استفاده از نرمافزار وردپرس برای این طراحیها بسیار مرسوم است.برای مشاور بازاریابی دیجیتال کلیک کنید.
طراحی تبلیغات و برندسازی
طراحی تبلیغاتی بخشی از طراحی است که طراح در آن با خلاقیت و دست بازتری عمل میکند. بر خلاف طراحی برندینگ یا شرکتی در طراحی تبلیغاتی اصول اصلی زیادی وجود ندارد. طراح میتواند بر اساس ترندهای موجود و با استفاده از خلاقیت و به کاربردن ابهام طراحی تبلیغاتی را انجام دهد.
بر خلاف طراحی های برندینگ که باید ساده و صریح باشد، طراحی تبلیغاتی میتواند کمی مبهمتر باشد. در این نوع از طراحی باید بتوانید از طریق تصویر پیامهای مختلفی را به مخاطب منتقل کنید.
در واقع طراحی تبلیغاتی یک طراحی دو سویه است. از طرفی باید به اندازه کافی صریح باشد تا پیام مدنظر خود را به مخاطبان القا کند و از طرف دیگر باید ابهام کافی را برای درگیر کردن مخاطب برای مدت زمان قابل قبول داشته باشد.
طراحیهای پرینتی
اگر همهی مراحل قبل را به درستی انجام داده باشید حتما کسب و کار شما رونق گرفته است. در این مرحله باید از یک طراح کمک بگیرید تا برای مناسبات تجاری و داد و ستدهای شما طراحیهای زیبایی را ارائه دهند.
برخلاف باور عموم، تبلیغات چاپی همچنان منسوخ نشده است. این طراحیها در قالب هدایای تبلیغاتی مثل لیوان، سالنامه و ... به مشتریان شما داده میشود. به این ترتیب نام تجاری شما در مکان های مختلفی در مقابل چشم افراد قرار میگیرد.
اگر بتوانید بابت این تبلیغات پول دریافت کنید که فوقالعاده است. اما معمولا چنین اقبالی برای برندهای بسیار موفق و خاص تنها رخ میدهد. برندهای متوسط باید برای این کار هزینه کنند اما این هزینه زائد نیست.