پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

چه کسی برنده می شود تبلیغات اجتماعی در مقابل تبلیغات تلویزیونی

hnoorollah 3 سال پیش


چرا تبلیغات در سوشال مدیا بر تبلیغات تلویزیونی برنده می شود


کسب و کار ها بودجه های بازاریابی خود و استراتژی تبلیغاتی خود را وارد شبکه های اجتماعی کرده اند تا تلویزیون، زیرا متوجه شده اند که کاربران از تلویزیون و تبلیغات آن خسته شده اند و رو به اینستاگرام آورده یا در ویدیو های یوتیوب غرق شده اند. طبق آمار موسسه eMarketer ، هزینه های تبلیغات دیجیتال (مانند بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، بازاریابی تأثیرگذار و سایر اشکال تبلیغات اجتماعی) برای اولین بار در سال 2017 از هزینه تبلیغات تلویزیونی پیشی گرفت و این یک تغییر قابل توجه در نحوه هدف قرار دادن و تعامل برندها با جوانان امروز است.

 

تبلیغات اجتماعی چیست؟

طبق تعریفی که وجود دارد، تبلیغات اجتماعی یعنی هر نوع بازاریابی به جهت دسترسی به مخاطبان جدید و تعامل با مشتریان فعلی، افزایش آگاهی از برند تجاری و تقویت روابط مثبت با مصرف کنندگان در بستر شبکه ها اجتماعی، سیستم عامل ها و اپلیکیشن ها را گویند. شرکت ها با تبلیغات در فضای مجازی مثل اینستاگرام، اسنپ چت و یوتیوب، و توسعه محتوای برند خود در کانال های رسانه ها اجتماعی و یا همکاری با اینفلوئنسر های حوزه کاری خود، امید دارند تا نتایج خیلی بهتری نسبت به تلویزیون بگیرند.

 

مزایای تبلیغات اجتماعی در مقابل تبلیغات تلویزیونی

استفاده از داده های موجود در شبکه ها اجتماعی و تبلیغات در آن و هدف قرار دادن مخاطبانی که علاقه خود را نسبت به یک محصول یا خدمات خاص ابراز کرده اند، باعث افزایش کارایی و نتیجه گیری بهتر تبلیغات می شود و تجربه خوبی برای مصرف کنندگان ایجاد می کند. در حالی که تلویزیون طیف گسترده ای از مخاطبان را هدف قرار می دهد. فرض کنید تبلیغات لوازم آرایشی  بین دو نیمه مسابقه فوتبال پخش می شود و مخاطبان آن همه طیف جوانان هستند که خیلی ها سمت لوازم آرایشی نمی روند. در حالی که در شبکه های اجتماعی، مثلا دختران جوان را شناسایی می کنند و تبلیغات را فقط برای آنها می فرستند، در این نوع تبلیغات با هزینه کم میشه، سود زیادی کرد.

یکی دیگر از مزیت های بازاریابی و تبلیغات در تلویزیون این است که باعث تعامل و برقراری ارتباط بین مخاطبان و شبکه های اجتماعی می شود. که این تعامل در قالب لایک، کامنت، توییت و اشتراک گذاری و بازخورد فوری در مورد محصول و خدمات یک شرکت اتفاق می افتد. نکته ای که وجود دارد نوع تبلیغ شما می باشد، به فرض شما اگر یک تیزر تبلیغاتی جذاب بسازید که فقط محصول شما را تبلیغ نکند بلکه حالت طنزنیز داشته باشد، این نوع محتواها به سرعت توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شوند و دامنه کمپین شما گسترده تر می شود.

بنابراین تبلیغات در فضای مجازی با تارگت روی مخاطبان هدف بیشترین کارایی را برای شما دارد. طبق مقاله ای از سایت Adweek بازاریابان 500% هزینه بیشتر برای تبلیغات در فضای مجازی صرف  می کنند و تبلیغات اجتماعی از طریق کمپین های بازاریابی تاثیرگذار و سایر اشکال بازاریابی برای دستیابی به مصرف کنندگان جوان که حداکثر 9 ساعت در روز را در رسانه ها اجتماعی می گذرانند، موثر است.

 

 

تبلیغات اجتماعی امروز چگونه مورد استفاده قرار می گیرد


بسیاری از بزرگترین برند های جهان از تبلیغات اجتماعی برای جلب توجه مشتریان جدید یا دسترسی به بازارهای بکر استفاده می کنند.

از آنجایی که امروزه عصر ویدیوست، برند ها بودجه زیادی برای تولید ویدیو های مختلف اعم از آموزشی، خبری، تبلیغاتی و ... می کنند تا مخاطبان هدف خود را جذب کنند و همینطور سلیقه مخطبان خود را به دست آوردند تا بتوانند فروش موثر تری داشته باشند. البته همه شرکت ها نمی توانند به آن چیزی که می خواهند برسند، زیرا استمرار در این راه خیلی به ماندگاری کمک می کند.

برخی از برند ها خودشان ویدیو های تبلیغاتی نمی سازند و از اینفلوئنسر های معروف استفاده می کنند، اینفلوئنسر ها با توجه به اینکه نزد فالور های خود جایگاه و اعتباری دارند و ویدیو های آن ها توسط مردم به اشتراک گذاشته می شود، سرمایه گذاری روی این مورد می تواند نتایج جالبی را رقم بزند. و علاوه بر فروش خیلی زیاد شما، باعث افزایش فالور و ارتباط موثر بین شما و مخاطبان هدفتان می شود. خیلی از برند هایی که قبلا در تلویزیون فعالیت داشتند، وقتی به سمت شبکه های اجتماعی می آیند، از این همه بازخورد مثبت شگفت زده می شوند. همانطور باید متوجه شده باشید، استفاده از ویدیو در تبلیغات، چه در تلویزیون و چه در فضای مجازی، موثرترین تبلیغ می باشد. توصیه میکنم حتما از مشاوره یک شرکت ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای استفاده کنید تا ویدیو های تبلیغاتی حرفه ای در این مورد داشته باشید.

 

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

سلام دنیا، دنیا خود ماییم