پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

خلاصه ای از حسابداری مدیریت

ayda 9 ماه پیش

حسابداری مدیریت فرایند شناسایی ،اندازه گیری،جمع آوری،تحلیل،تهیه و اطلاع رسانی اطلاعات مالی در مورد استفاده مدیریت برای ارزیابی و برنامه ریزی و کنترل عملیات یک سازمان و دادن اطمینان به استفاده مناسب و پاسخگویی در قبال منابع آن سازمان می باشد.حسابداری برای محاسبه سود و وضعیت کلی سازمان یک اصل مهم به حساب می آید.در مدیریت حسابداری ی توان اشاره کرد به حل مسئله و کنترل کردن دیتا .
شرکت های حساب داری شرکت هایی هستند که امور حسابداری،حسابرسی و مالی موسسه حسابداری و شرکت ها را انجام میدهد.

که با انجام دادن کارهای حسابداری انها باعث رشد و پیشرفت آنها میشود.شرکت های حسابداری امورمالیاتی و مالی کسب و کار هارا انجام میدهد،و خدماتی مانند گزارش ارزش افزوده اظهارنامه مالیاتی میزان خرید فروش و انجام داده و از این شرکت ها و کسب و کار ها حقوق دریافت میکند.

وظایف حسابداری مدیریتی : 

1-تجزیه و تحلیل اجاره و خرید : وقتی شرکتی تصمیم میگیرد کالا  و محصولی با  قیمت بالا خریداری کند ، حسابدار مدیریتی میزان سود و زیانی که ممکن است با خرید کالا رخ دهد را بررسی میکند و برای تصمیم گیری مناسب تر  به مدیریت  کمک میکنند .

2-بودجه بندی سالیانه : در بودجه بندی سالیانه حسابدار مدیریتی ، در زمان های مختلف بودجه را تعریف میکند . و میتواند یک مبلغ و پول معین باشد مانند سود و ضرر برای سال آینده باشد و یا غیرپولی مانند کالا و محصولی که باید تولید شود .

3-بودجه سرمایه : حسابدار مدیریتی موظف است بودجه بندی سرمایه را تهیه کند . و مدیران را برای تصمیم  گیری مناسب تر در جهت سرمایه راهنمایی میکنند .

روش هزینه یابی در حسابداری مدیریتی :

1-هزینه یابی به صورت سنتی

2-هزینه یابی بر اساس میزان و حجم تولید

3-هزینه یابی بر اساس هدف

4-هزینه یابی بر اساس فعالیت 

مهارت های یک حسابدار مدیریت :

1-برنامه ریزی مناسب و صحیح

2-کنترل کردن وضعیت سازمان در هر شرایطی

3-توانایی حل مسائل به وجود آمده 

4-پیش بینی کردن سود 

از دیگر مسئولیت های حسابدار مدیریتی :

1-تصمیمگیری 

2-اندازه گیری کردن عملکرد شرکت

3-ثبت کردن اطلاعات آماری 

4-باید اطلاعاتی که از واحد حسابداری دریافت میکنند را تجزیه و تحلیل کنند .

5-پیش بینی کردن بودجه برای اجرای برنامه ها

6- تسویه مالی با تأمین کننده ، پیمانکار و خریدار

تفاوت حسابداری مالی با حسابداری مدیریتی :

حسابداری مدیریت:

1-هدف حسابداری مدیریتی کمک به تصمیم گیری مناسب تر مدیران است .

2-کسانی که از حسابدار مدیریتی استفاده میکنند ، مدیر سازمان هستند .

3-حسابداری مدیریتی بر آینده تمرکز میکند .

4-براساس چهارچوب و قوانین داخلی است .

حسابداری مالی :

1-هدف ارائه و گزارش اطلاعات است .

2-استفاده کنندگان افراد بیرون سازمان و ذی نفعان می باشند .

3-برروی گذشته تمرکز دارد .

4-استانداردها بر اساس قانون رسمی است .

تفاوت شرکت حسابداری و موسسه حسابداری :

در شرکت های حسابداری امکان فعالیت تجاری مانند خرید و فروش وجود دارد ولی در موسسه حسابداری این امکان وجود ندارد شرکت حسابداری نهاد تولیدی و تجاری موسسه های آموزشی نهاد آموزشی و ارتقا دانش حسابداری است. هدف شرکت حسابداری خدمات به مشتریان در ارثه مالی و رشد و بهبود کسب و کاره آنهاست اما هدف موسسه حسابداری بالا بردن آگاهی حسابداری و آموزش کامل و جامع حسابداری میباشد.

 

اهمیت حسابداری مدیریت بر اطلاعاتی است که به مدیران سازمان ها بابت تصمیم گیری آگاهانه در کسب و کار میدهد و این تبادل اطلاعات در حسابداری مدیریت برای ارزیابی و کنترل کردن یک واحد تجاری و استفاده درست از منابع انها می باشد. در این شاخه از حسابداری، اطلاعات به جای واحد پولی، بر اساس تعداد، درصد و … هستند.

جمع بندی :

 

حسابداری مدیریت فرایند شناسایی ،اندازه گیری،جمع آوری،تحلیل،تهیه و اطلاع رسانی اطلاعات مالی در مورد استفاده مدیریت برای ارزیابی و برنامه ریزی و کنترل عملیات یک سازمان و دادن اطمینان به استفاده مناسب و پاسخگویی در قبال منابع آن سازمان می باشد. تمرکز حسابداری مدیریتی بر روی آینده است از این رو میتواند بر تصمیم هایی که مدیران سازمان ها میگیرند تأثیر گذار باشند .

منبع : شرکت حسابداری 

 

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید

web developer