موفقیت یک کسبوکار به جذب مشتریان و کاربران دائمی او برمیگردد که این امر به شناخت نیازها, خواستهها و مشکلاتش آنها برمیگردد. این فرآیند تحقیقمحور است. پس از این تحقیقات, داستان تعاملات و تجربیات کاربر و یا مشتری با محصول مدنظر طراحی میشود تا در اختیار تمام کسانی که در طراحی تجربه کاربری مشارکت دارند, قرار بگیرد. در اینجاست که خواهید فهمید استوری بوردینگ چیست؟
با فرآیند استوری بوردینگ است که داستان تعاملات در قالب تصویر به تیمها ارائه شده تا همه بدانند چهچیزهایی برای کاربر مهمتر است و او چه استفادههایی از محصول خواهد کرد.
عناصر اصلی در استوری بوردینگ
فرقی نمیکند که هدف از استفاده استوری بوردینگ چیست, عناصر اصلی این فرآیند عبارتند از:
_ سناریو
_ تصاویر
_ شرح
مراحل استوری بوردینگ
مراحل اجرای این فرآیند به شرح زیر است:
_ جمعآوری اطلاعات برای نوشتن یک سناریو مناسب
_ نوشتن داستان
_ طراحی قاب
_ مشورت با اعضای تیم