پیکسلر | شبکه اجتماعی برنامه نویسان

طراحی گرافیکی اینستاگرام

bani_babak 3 سال پیش

تبلیغات و طراحی گرافیک اینستاگرام بخش مهمی از فعالیت‌های کسب و کارهای دیجیتال را شامل می‌شود. از آنجایی که این پلتفرم بیشتر براساس محتوای تصویری فعالیت می‌کند. کیفیت این محتوا برای تبلیغات شما بسیار حائز اهمیت است. به اشتراک‌‌گذاری عکس‌ها و محتوای گرافیکی با کیفیت علاوه بر جلب توجه مخاطبان، می‌تواند پیام کسب و کار شما را به آنها منتقل کند.
 

برای بهره‌مندی از این مزایا لازم نیست یک طراح حرفه‌ای باشید و یا هزینه‌ی زیادی را پرداخت کنید. در این مقاله به شما می‌آموزیم که چگونه کیفیت گرافیکی اینستاگرام خود را افزایش دهید. با بومران 

 تصاویر با کیفیت اینستاگرام

طراحی یک تصویر با کیفیت کار ساده‌ای نیست. استفاده از نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ در کنار دانستن اصول مختلف طراحی، ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا یک تصویر با کیفیت را در ابعاد مناسب ایجاد کنید. اما مسلط شدن به این مهارت نیازمند صرف وقت و هزینه‌های زیاد است. از طرفی استخدام طراح نیز برای کسب و کارهای کوچک توجیه اقتصادی ندارد. برای حل این مشکل می‌توانید از قالب‌های آماده مربوط به اینستاگرام استفاده کنید.
 

برای مثال Placeit تعدادی از این قالب‌های آماده را به شما پیشنهاد می‌دهد. با استفاده از این قالب‌ها عکس‌های شما در ابعاد مناسب برای اینستاگرام تهیه می‌شوند. شما می‌توانید با گرافیک، فونت و رنگ دلخواه خود عکس موردنظر خود را ایجاد کنید. سپس فرمت ارائه شده برای اینستاگرام را دانلود کنید و از آن برای محتوای مورد نظر خود استفاده کنید.در سایت فریلنسری دورکار بومران طراحی گرافیک اینستاگرام خود را به فریلنسرها بسپارید.

ترندهای طراحی گرافیک

علاوه بر ابعاد تصویر، نکاتی دیگری نیز وجود دارد که برای موفقیت در طراحی گرافیک اینستاگرام به آنها نیازمندید. رعایت این نکات ساده در طراحی‌های گرافیکی اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بدون صرف زمان و هزینه‌ی زیادی طرح‌های حرفه‌ای را برای صفحه‌ی اینستاگرام خود تهیه کنید.

استفاده از رنگ‌های ملایم

یکی از ترندهای مرسوم طراحی در اینستاگرام در سال‌های اخیر، استفاده از رنگ‌های ملایم در طراحی‌ها است. بر خلاف گذشته که طراحان برای جلب نظر مخاطبان بیشتر از رنگ‌های پر زرق و برق برای طراحی‌های خود استفاده می‌کردند، این روزها رنگ‌های مات و ملایم بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

دنیای شلوغ و پرسرو صدای تبلیغات در فضای دیجیتال باعث شده تا حافظه‌ی بصری مخاطب از دیدن رنگ‌های پر زرق و برق خسته شود. به همین علت استفاده از رنگ‌های ملایم در طراحی‌های جدید بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

برای تهیه رنگ‌های ملایم کافی است رنگ اصلی را با سفید، سیاه و یا رنگ‌ مکمل آن ادغام کنید. اگر از رنگ‌های خاصی به عنوان نماد کسب و کار خود می توانید از همان رنگ‌ها برای تولید رنگ‌های ملایم استفاده کنید. برای انجام پروژه فریلنسری گرافیک کلیک کنید.

 

رنگ ‌های ملایم به سایر المان‌های طراحی شما اجازه درخشش می‌دهند. برای مثال استفاده از رنگ‌های ملایم به عنوان زمینه باعث می‌شود تا مخاطب بیشتر به پیام شما توجه کند. رنگ‌های تند حواس مخاطب را از پیام اصلی به کلی پرت می‌کند.برای اطلاع از مشاور بازاریابی دیجیتال بومران از وب سایت ما دیدن کنید.

تصاویر طبیعی

با ترند شدن استفاده از رنگ‌های مات استفاده از تصاویر مصنوعی و پرافکت نیز منسوخ شده‌اند. تصویری که استفاده می‌کنید باید با قالب‌های مورد استفاده در صفحه‌ی شما همخوانی داشته باشد.

استفاده از عکس‌های واقعی و معتبر بیشتر نظر مخاطبان را به خود جلب می‌کند.

این عکس‌ها در محیط های واقعی و از اشخاص حقیقی تهیه شده‌اند.

کمترین ادیت و ویرایش را روی عکس‌های به اشتراک‌گذاشته شده انجام دهید و سعی کنید در عکس‌ها از افرادی با ظاهر معمولی استفاده کنید و در طراحی گرافیک اینستاگرام از آن استفاده کنید.

  فونت‌های بولد و پررنگ

برای اینکه ‌طراحی‌های شما نگاه مخاطب را به خود جلب کند لازم است دارای المان‌های مشخصی باشد. دو اصل قبلی طراحی گرافیکی اینستاگرام یعنی استفاده از رنگ‌های ملایم و تصاویر اصیل و واقعی به خوبی یکدیگر را پوشش می‌دهند. اما برای اینکه طراحی شما نگاه مخاطب را به خود جلب کند باید یک المان قابل توجه داشته باشد. بنابراین اگر در طراحی خود از متن استفاده می‌کنید برای متن‌ها از نوشته‌های بولد و پررنگ استفاده کنید.

استفاده از فونت‌های پررنگ و بولد باعث می‌شود که مخاطب فورا متوجه پیام شما شود. از طرفی در میان حجم بالای پیام‌های موجود در فضای مجازی که در معرض دید مخاطب قرار می‌گیرد پیام شما مورد توجه او قرار گرفته و دیده می‌شود. توجه داشته باشید که تنها پیام اصلی خود را در قالب یک جمله‌ی کوتاه با فونت پررنگ و بلد بنویسید. اگر لازم است مطالب دیگری را اضافه کنید این مطالب را با فونت معمولی بنویسید. این کار علاوه بر ایجاد تضاد در طراحی شما در انتقال پیام اصلی نیز موثر است.

0 دیدگاه
برای قرار دادن دیدگاه وارد شوید